Inflammation


Achilles
 Share

Recommended Posts

Jeg har fået inflammation i stort set hele kroppen, ca da.

Jeg har kigget på et produkt fra usa; flameout efter sigende skulle det være det bedste!?

det lidt jeg ved om anti inflammatorisk medicin er at det består af ibuprofen, hvilket også kan fåes herhjemme.

Nogen der ved om der skulle være en forskel på de produkter som kan købes herhjemme og så flameout?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hmm tror jeg har misforstået noget så.. min læge fortalte mig jeg skulle tage på apoteket og købe noget ibuprofen (gigt med.) det ville tage det, hun kaldte det anti inflammatorisk. er min læge komplet idiot eller hvad ?

Jeg har betændelse i nogle af mine muskler så hvis det ikke er anti inflamm.. jeg skal have fat i hvad er det så ??

Link to comment
Share on other sites

Hmm tror jeg har misforstået noget så.. min læge fortalte mig jeg skulle tage på apoteket og købe noget ibuprofen (gigt med.) det ville tage det, hun kaldte det anti inflammatorisk. er min læge komplet idiot eller hvad ?

Jeg har betændelse i nogle af mine muskler så hvis det ikke er anti inflamm.. jeg skal have fat i hvad er det så ??

Nej nej det er korrekt, Ibuprofen er antiinflammatorisk ... men Flameout er "bare" fiskeolie :smile:

Link to comment
Share on other sites

En kur med de to produkter ville nok føre godt! Ibuprofen hæmmer de smertesignaler der bliver sendt til hjernen fra det betændte område samtidig med at det er antiinflammatorisk, derfor skal man passe lidt på med det.

Men udover fiskeolien kan du jo supplere om med en masse mager og fed fisk, det skader jo aldrig!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fået inflammation i stort set hele kroppen, ca da.

Jeg har kigget på et produkt fra usa; flameout efter sigende skulle det være det bedste!?

det lidt jeg ved om anti inflammatorisk medicin er at det består af ibuprofen, hvilket også kan fåes herhjemme.

Nogen der ved om der skulle være en forskel på de produkter som kan købes herhjemme og så flameout?

må man spørge hvordan du har pådraget dig noget der ligner inflammation over hele kroppen?

Link to comment
Share on other sites

NSAID (hvilket ibuprofen bl.a. er) er ikke en særlig god løsning på længere sigt. Det skal kun tages i brug, hvis du har mange smerter inden for kortere periode, da det ellers kan have en nedbrydende effekt på bl.a. ledbrusk. Ellers må du lytte til din krop, holde pauser og spise noget kosttilskud, der kan forebygge inflammatoriske tilstande.

Min viden på området er ikke meget pt., men lad være med at bruge NSAID ubegrænset...

Et andet spørgsmål: hvordan har du inflammation i hele kroppen, som en anden også spørger om?

Link to comment
Share on other sites

tilvendings sag..

Ikke overtræning, ikke engang tæt på :)

iboprofen er ikke løsningen. det fjerner smerterne men de kommer som regel igen efter du stopper med at tage dem. find ud af hvad du gør forkert.

træner tungt hver gang?

har du en træningsprogression?

hvad er MA?

Edited by mulle
Link to comment
Share on other sites

Ja jeg ved ingenting om træning.. totalt nybegynder her...jep! :blink:

Det lyder da sådan, fordi 20+ timer om ugen som medfører inflammation i hele kroppen ER overbelastning / overtræning.

Inflammation kommer pga overbelastning (medmindre det skyldes en autoimmun reaktion i kroppen, og så er det en reumatologisk sygdom som kræver specialbehandling).

Link to comment
Share on other sites

Nu omhandler tråden ikke min erfaring.. men jeg er ikke begynder. Har tidligere trænet mere end 30 timer om ugen uden problemer. Tror ikke i er helt klar over potentialet af menneske kroppen.

Men lad det nu ligge..

Selv om dit grundspörgsmål var indtil andres erfaringer af et produkt du ville bruge mod inflammation, tror jeg de fleste af os herinde spörger lidt ind til din träning og träningserfaring for at få lidt mer baggrund til hvorfor du fået dit problem og dermed kunne give tips til anden lösning end at tage preparater. At träne på som en gnu til man får sig en inflammation i hele kroppen (som jeg sammen med et par andre også er spändt på at höre mer om hvad det er for en slags) og da kun köre på som tidligere, ville jeg ikke sige er den bedste idé... men det er måske kun mig.

Link to comment
Share on other sites

ikke begynder. Har tidligere trænet mere end 30 timer om ugen uden problemer. Tror ikke i er helt klar over potentialet af menneske kroppen.

Er du klar over din krops egne begrænsinger? :wink:

Det du efterspørger er løsningen på symptomerne. De andre har givet dig løsningen på problemet. Det er langt mere værd end det du efterspørger. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fået inflammation i stort set hele kroppen, ca da.

Jeg har kigget på et produkt fra usa; flameout efter sigende skulle det være det bedste!?

det lidt jeg ved om anti inflammatorisk medicin er at det består af ibuprofen, hvilket også kan fåes herhjemme.

Nogen der ved om der skulle være en forskel på de produkter som kan købes herhjemme og så flameout?

Hmm tror jeg har misforstået noget så.. min læge fortalte mig jeg skulle tage på apoteket og købe noget ibuprofen (gigt med.) det ville tage det, hun kaldte det anti inflammatorisk. er min læge komplet idiot eller hvad ?

Jeg har betændelse i nogle af mine muskler så hvis det ikke er anti inflamm.. jeg skal have fat i hvad er det så ??

Træner ma godt tyve timer om ugen og så er skal der også trænes 2x ugentligt i styrke centret.. så kommer alt det løse oveni. pauser er for tøser ;)

Prøv lige at læs dette her og så tænk over hvordan du fremstår...

For det første... Man får hverken inflammation i hele kroppen eller musklerne af træning, under normale omstændigheder. Skulle det mod alle odds være tilfældet for dig ville du med stor sandsynlighed have andre symptomer... Er det derimod leddene, er det et spørgsmål om træningsdosering og muligvis kost og under ALLE omstændigheder ikke noget du skulle bruge medicin til... Og tag så mod de råd du får! :mad: Det er sgu uopdragent at spørge for derefter ikke at ville tage svaret for gode varer....

Link to comment
Share on other sites

Er ik i tvivl om, at du har trænet 30 timer om ugen før hen, og noget siger mig, at det også er derfor, at du skriver som du gør "træningspause er for tøser".

Det du har gang i, er som alle andre skriver højst sandsynligt overtræning - og den såkaldte betændelsestilstand er jo kroppens måde at sige "stop I need a break" på. Gætter jeg helt forkert, hvis jeg tror, at du er kommet for hurtigt igang med et stort workload? -Altså har holdt pause fra træningen/ eller gået fra en periode med lidt træning - til så pludselig at give den gas +20 timer om ugen?

Uanset hvad, så synes jeg, det ville klæde dig at smide arrogancen - den kommer du ingen vegne med herinde. Og så - som Incog skriver: De råd du har fået, er meget mere værd end det, du har efterspurgt. Jeg vil i allefald råde dig til at tage det til efterretning - ellers kan du døje med overtræningssymptomer lang tid endnu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share