Inflammation


Achilles
 Share

Recommended Posts

i hvilke muskler har du inflammation?

ps. jeg træner selv lidt kampsport, pt. dog kun judo. tidligere lidt karate og jiu-jutsu.

i forbindelse med kampsport, så opstår inflammationen ofte ( imo) pga. en overbelasting af musklen(erne) pga. de slag kroppen tager imod og ved enkelte situationer hvor en muskel bliver overbelastet. og ikke som ved generel overtræning gennem en længere periode.

sørg for massere af god udstrækning, min. 1 time pr. dag!!

og massage er også en god ting at udsætte kroppen for. ben og arme, kan man selv massere inden sengetid. udstrækning og massage øger blodtilførslen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

MA= martial arts

Hvad mener du med træningsprogression?

Ja jeg ved ingenting om træning.. totalt nybegynder her...jep! :blink:

som ved andre sportsgrene kan man ikke træne til sit yderste kostant. kroppen kan ikke klare det i længden, derfor bruges progression eller deload når man træner med vægte. du kan læse en del artikler om det her og andre steder på nettet.

Link to comment
Share on other sites

Nu var den ment som en joke, ( den med pausen ) og at jeg skulle have inflamamtion i hele kroppen er jo ikke sandt, jeg skrev også sådan da til at afslutte med (overdrivelse fremmer forståelsen )

Spørgsmålet om inflammation kommer da jeg indtil for kort tid siden ikke har været ude for det før og dermed ikke har haft interessen i at vide noget derom.

jeg har været i miljøet de sidste 11 år og har en bred erfaring inden for nerve systemet, plyometri, konventionel styrke træning osv.

Hvis nogen skulle have forstået det som om jeg styrke trænede 20 timer om ugen så kan jeg forstå jeres reaktion. Men igen hvor meget ved i egentlig omkring det postulat som bliver skrevet at kroppen ikke kan holde til det ???

Tag amerikanske skov huggere, de bruger de samme muskler dag ud og dag ind og de har en betydlig størelse og styrke som er mere propotionel end de fleste herinde!

Fiskere, tømmere osv.

Ved ren hypotrofi er det nok ikke sagen at træne 20 timer styrke træning om ugen, men hvem har igen sagt jeg træner efter hypotrofi ?? nerve systemet er betydlig hurtigere til at "restituere" om man vil end ved vævs skader ( hypotrofi ) hvis i har svært ved at tro dette så undersøg det! de fleste mennesker forstår ikke nervesystemet og hvordan det hænger sammen og derfra kommer en masse myter og andet bæ som ikke holder stik.

Body builder verdenen er så lukket og præget af frygt for nye ting at det vil være nemmere at få paven til at konvertere, end at få en bb til at lægge sit ego på hylden og lytte til alternativer.

normen vil nikke genkendende til at spektrummet for størelse ligger mellem 6-8 gentagelser i en given øvelse, hvilket da også gør jobbet men igen det er langt fra det optimale!!! igen handler det om at kroppen kan tage mere end man lige går og regner med.

Nu er tilfældet at jeg har trænet op til kamp i 2 mdr, hvilket jeg har gjordt så tit men istedet for at reagere som normalt fik jeg inflammationen. Så for at vænne den om kunne vi sige at korsager havde fået inflammation efter at have været nede og træne ben som han plejer, så kunne korsager skrive på forummet og spørge om det hvorefter vi buer ham ud fordi han ikke ved hvad han laver..

Mit tilfælde er jo bare endnu et bevis på at folk stadig går med hø i ørene og hellere vil lytte til folk fra omklædnings rummet end på folk der rent faktisk ved hvad de fortager sig! Lige så snart nogen går mod strømmen af hvad der er normalt er det uden at blive undersøgt først, forkert med det samme.

Flere af de højt rangerede UFC deltagere har strength coaches der giver dem programmer hvor de kører hele kroppen igennem ( HST alike ) 3-4 gange om ugen og så kommer deres anden træning oveni.

Jeg har en professionel styrke coach som jeg har arbejdet med igennem et par år med det formål at booste mit nerve system så meget som muligt, så igen kommer det an på, hvad ens mål er!

Hvis nogen skulle opfatte noget af det jeg har skrevet som værende arrogant vil jeg sige at det bestemt ikke er skrevet i sådan en tanke!

Og jeg takker mange gange for jeres råd osv for at få mig på rette spor, så tak men ellers tak.

Bo th : jeg havde i mine læg muskler og min ene albue. har fået noget smt akupuntør behandling som har taget det meste.

Korsager : har du noget konstuktivt at sige eller skulle du lige ind og vise flaget ?? hvis du ikke har noget at skulle have sagt, hvorfor blander du dig så ? er du med i gruppen nu ?? de andre har i det mindste noget at skulle have sagt, og ud fra deres synspunkt er det jo konstruktivt! så klap lige hesten og bland dig udenom !

Henning Friis : nej jeg er faktisk ikke klar over min krops begrænsninger endnu :) men det kommer nok endag. den dag jeg søger ind til frømands korpset og gennemgår hellweek har jeg nok en god ide¨om det :D

Link to comment
Share on other sites

Tag amerikanske skov huggere, de bruger de samme muskler dag ud og dag ind og de har en betydlig størelse og styrke som er mere propotionel end de fleste herinde!

Fiskere, tømmere osv.

Det er netop et stort problem med folk i den slags professioner og lignende, at de bliver nedslidt fysisk lang tid før pensionsalderen. Det gør de fordi kroppen IKKE kan holde til hårdt arbejde hver dag uden restitution.

Link to comment
Share on other sites

Dochylle : det kan du jo så have ret i! men de gør det jo så også hver eneste dag.

men det viser jo også at det i et mindre omfang sagtens kan lade sig gøre..

Men nu var det jo lige præcis inflammation vi snakkede om her, og i de før nævnte stakkels skovhuggeres liv så burde de jo være plaget af det hele tiden, hvilket de så ikke er.

Link to comment
Share on other sites

Men nu var det jo lige præcis inflammation vi snakkede om her, og i de før nævnte stakkels skovhuggeres liv så burde de jo være plaget af det hele tiden, hvilket de så ikke er.

Nu har jeg ikke den store konkrete erfaring med skovhuggere, men i min tid i almen praksis har jeg da set mange nedslidte tidligere arbejdere (feks flyttefolk, jord-beton osv) som HAR inflammatoriske tilstande i led og muskler mere eller mindre konstant.

Link to comment
Share on other sites

Body builder verdenen er så lukket og præget af frygt for nye ting at det vil være nemmere at få paven til at konvertere, end at få en bb til at lægge sit ego på hylden og lytte til alternativer.

normen vil nikke genkendende til at spektrummet for størelse ligger mellem 6-8 gentagelser i en given øvelse, hvilket da også gør jobbet men igen det er langt fra det optimale!!! igen handler det om at kroppen kan tage mere end man lige går og regner med.

hvilket sæt/rep antal er så det mest effektive?

Link to comment
Share on other sites

Vil jeg så ikke gøre mig klog på, da det med alt sikkerhed er rigtigt.

Men igen er det også noget som er blevet bygget op igennem længere perioder.

i trænings regi vil det jo kunne sammelignes med at skulle træne konstant uden pauser og samme muskler hele tiden i 37 timer om ugen.

Normale mennesker træner 2-6 gange om ugen af 1 til 2 timer af gangen, hvilket efter min overbevisning sagtens kan trappes op.

Jeg ser ingen problemer i at f.eks træne et hold krops program 3-4 gange om ugen, hvis det bliver planglagt ordenligt.

Tag det rusiske power lifting team, de bænkpresser hver eneste dag.

De tager bare ikke 8 gen. de tager måske 4 sæt af 1, 2 eller 3 gen.

Det hele afhænger af ens mål,

hvis du er bokser og skal i kamp vil det være i bokserens bedste interesse at have et trænings program der ligger så meget op af hans kamp som muligt.

Forstået på den måde at der bla ikke er tid til pauser midt i en runde, så for at gøre ham/hende så forberedt som muligt vil det være passende at minimere pauser mellem sæt osv.

Hvis dette niveau opretholdes igennem flere måneder 6-10, vil det sikkert give inflammation, men det gør det jo heldigvis ikke ;)

Link to comment
Share on other sites

kahlua-kalv :

De hurtige muskel fibre har det største potentiale for at vokse, deraf udtrykket "det er de sidste der giver" når man er ved at gå død i en given øvelse.. ligger du med for lidt vægt på, dvs under 60% din 1rm vil du rekruterer de langsomme muskel fibre frem for de hurtige, når du så har kørt 6-7 gentagelser vil du have kørt dem i sænk og så begynder du at rekrutere de hurtige.. i og med de langsomme bliver brugt vil din 1 rm dratte ned af og dermed vil de 60% som normalt er skildringen fra langsom til begyndelse på hurtig og gå ned..

Når det nu er tilfældet hvorfor så ikke starte med de hurtige fibre?? vend det hele op så istedet for at sige 4x 6-8 gen. så sig 8 sæt 3 gen. dette er selvfølgelig ikke nok, men det vil give dig et boost i den rigtige retning.

tager man styrke løftere, f.eks det rusiske power lifting team så ligger de på 1-4 gen. deres styrke er så efter normen ikke propitionel i forhold til deres størelse.

Normalt er det omvendt, folk er ikke stærke nok i forhold til deres størelse, specielt folk på vækst osv.

Det som differencere styrke løftere fra bb er netop det! deres styrke i for hold til deres størelse.

Dette kan ændres ved at tage de flere sæt så de to går hånd i hånd.

Link to comment
Share on other sites

Normale mennesker træner 2-6 gange om ugen af 1 til 2 timer af gangen, hvilket efter min overbevisning sagtens kan trappes op.

Jeg ser ingen problemer i at f.eks træne et hold krops program 3-4 gange om ugen, hvis det bliver planglagt ordenligt.

Tag det rusiske power lifting team, de bænkpresser hver eneste dag.

De tager bare ikke 8 gen. de tager måske 4 sæt af 1, 2 eller 3 gen.

Det hele afhænger af ens mål,

Nu er der flere faktorer som gør at russerne kan træne på den måde.

1. Professionelle atleter, som ikke skal tænke på andet end at træne og hvad dertil hører.

2. Russiske atleter har det med at toppe tidligt og derefter forsvinde. Efter mit skøn er det en kombination af nedslidning kombineret med punkt 3). Ja, man kan godt træne på samme måde som russerne gør, men det er begrænset hvor langt man som ren amatørstyrkeløfter i Danmark kan holde til den slags.

3. Rusland har fået en midlertidig karantæne fra IPF for at ikke at gøre tilstrækkeligt ved det dopingproblmet de tilsyneladende har.

Link to comment
Share on other sites

Nu var den ment som en joke, ( den med pausen ) og at jeg skulle have inflamamtion i hele kroppen er jo ikke sandt, jeg skrev også sådan da til at afslutte med (overdrivelse fremmer forståelsen )

Spørgsmålet om inflammation kommer da jeg indtil for kort tid siden ikke har været ude for det før og dermed ikke har haft interessen i at vide noget derom.

jeg har været i miljøet de sidste 11 år og har en bred erfaring inden for nerve systemet, plyometri, konventionel styrke træning osv.

Hvis nogen skulle have forstået det som om jeg styrke trænede 20 timer om ugen så kan jeg forstå jeres reaktion. Men igen hvor meget ved i egentlig omkring det postulat som bliver skrevet at kroppen ikke kan holde til det ???

Tag amerikanske skov huggere, de bruger de samme muskler dag ud og dag ind og de har en betydlig størelse og styrke som er mere propotionel end de fleste herinde!

Fiskere, tømmere osv.

Ved ren hypotrofi er det nok ikke sagen at træne 20 timer styrke træning om ugen, men hvem har igen sagt jeg træner efter hypotrofi ?? nerve systemet er betydlig hurtigere til at "restituere" om man vil end ved vævs skader ( hypotrofi ) hvis i har svært ved at tro dette så undersøg det! de fleste mennesker forstår ikke nervesystemet og hvordan det hænger sammen og derfra kommer en masse myter og andet bæ som ikke holder stik.

Body builder verdenen er så lukket og præget af frygt for nye ting at det vil være nemmere at få paven til at konvertere, end at få en bb til at lægge sit ego på hylden og lytte til alternativer.

normen vil nikke genkendende til at spektrummet for størelse ligger mellem 6-8 gentagelser i en given øvelse, hvilket da også gør jobbet men igen det er langt fra det optimale!!! igen handler det om at kroppen kan tage mere end man lige går og regner med.

Nu er tilfældet at jeg har trænet op til kamp i 2 mdr, hvilket jeg har gjordt så tit men istedet for at reagere som normalt fik jeg inflammationen. Så for at vænne den om kunne vi sige at korsager havde fået inflammation efter at have været nede og træne ben som han plejer, så kunne korsager skrive på forummet og spørge om det hvorefter vi buer ham ud fordi han ikke ved hvad han laver..

Mit tilfælde er jo bare endnu et bevis på at folk stadig går med hø i ørene og hellere vil lytte til folk fra omklædnings rummet end på folk der rent faktisk ved hvad de fortager sig! Lige så snart nogen går mod strømmen af hvad der er normalt er det uden at blive undersøgt først, forkert med det samme.

Flere af de højt rangerede UFC deltagere har strength coaches der giver dem programmer hvor de kører hele kroppen igennem ( HST alike ) 3-4 gange om ugen og så kommer deres anden træning oveni.

Jeg har en professionel styrke coach som jeg har arbejdet med igennem et par år med det formål at booste mit nerve system så meget som muligt, så igen kommer det an på, hvad ens mål er!

Hvis nogen skulle opfatte noget af det jeg har skrevet som værende arrogant vil jeg sige at det bestemt ikke er skrevet i sådan en tanke!

Og jeg takker mange gange for jeres råd osv for at få mig på rette spor, så tak men ellers tak.

Bo th : jeg havde i mine læg muskler og min ene albue. har fået noget smt akupuntør behandling som har taget det meste.

Korsager : har du noget konstuktivt at sige eller skulle du lige ind og vise flaget ?? hvis du ikke har noget at skulle have sagt, hvorfor blander du dig så ? er du med i gruppen nu ?? de andre har i det mindste noget at skulle have sagt, og ud fra deres synspunkt er det jo konstruktivt! så klap lige hesten og bland dig udenom !

Henning Friis : nej jeg er faktisk ikke klar over min krops begrænsninger endnu :) men det kommer nok endag. den dag jeg søger ind til frømands korpset og gennemgår hellweek har jeg nok en god ide¨om det :D

hvis du gerne vil have debat osv.. så skal du da nok få det..

du kommer selv ind og fyrer alt muligt bullshit af der lyder helt hen i vejret, og nu forstår du ikke hvorfor hele MOL har misforstået din joke...

Link to comment
Share on other sites

Men de har Anna Kornicova så de er undskyldt :4thumbup:

men i bund og grund viser det jo at mennesket har et større potentiale end de fleste tør tro på.

da jeg trænede 30 timer om ugen, var det en fuldtidsbeskæftigelse i godt et år, hvor jeg ingen symptomer havde.

Om dette gør mig til en begynder eller en pionær som tør tage skridtet ud i det ukendte og prøve mine egne grændser af for fysisk udfoldelse vil jeg lade være op til den enkelte, men jeg synes det virker en smule plat at begynde at hetze mig pga jeg træner anderledes end i gør!

Men det er jo normalt at folk glor på en som en idiot hvis man ikke gør som dem.

Har alt for tit set folk blive kigget underligt på fordi de f.eks kørte single leg squat istedet for alm squat eller hvad øvelsen nu måtte være.

Det er det jeg mener med at bb verdenen er indelukket, træner du ben uden at indføre squat er du en idiot, en nybegynder osv. og sådan er det jo genneralt i dette miljø.

Sikkert nogle der ville dreje hovedet rundt et par gange hvis i så mit trænings program men sådan er livet jo!

Summa sumarum

Anderledes er ikke det samme som dårligt

Anderledes er ikke det samme som forkert

Anderledes kan godt være bedre!

Link to comment
Share on other sites

helt hen i vejret ?? ok den må du gerne uddybe!

Debat omkring hvad ??

jeg kan ikke gøre for du vælger at blande dig med sådan en hjernedød post.

hvis jeg er helt hen i vejret så ret mig !!!!

Hvis du mener at det er forkert at træne 20 timer om ugen så kom med noget positiv kritik istedet for at trolde. men istedet for at blabre løs så hav dine facts på hånden, for det har jeg !!

jeg ser sku gerne at folk som ved mere end mig kommer og retter mig i mine postulater men hvad har du givet ?? et provokerende svar. tillyke med det.

Når vi nu er ved det hvor får du så iden fra at jeg skulle være begynder ?? hvilket at mine postulater mener du ikke holder stik? hvilke referencer har du at give af ??

Link to comment
Share on other sites

til de af jer som ikke træner(har) kampsport, så skal det lige siges at man måske kun bruger 90% af sin styrke i 10-30% af tiden man træner!

Det meste af tiden i en dojo(salen) foregår ved undervisning, teknik træning, strategi træning.

og dertil kommer så ( meget varieret fra dag til dag/klub til klub osv.) måske 5-10%(af tiden) hurtigheds træning, 5-10%(af tiden) styrketræning.

og ved mange øvelser, hvor man træner 2 sammen, så er der kun en aktiv udøver og den anden er blot figurant. det er jo også en form for pause.

så ud af 20 timers træning, er måske 1-2 timer for fuld skrue, regnet sammen! så er det jo pluselig ikk særlig meget :-)

Link to comment
Share on other sites

1. "Hvad mener du med træningsprogression? Ja jeg ved ingenting om træning.. totalt nybegynder her...jep! blink.gif " <- Den har nok sendt nogle mixede signaler ud, men sandsynligheden for at du ved hvad træningsprogression er under et andet term er vel tilstede. Progression og overload er essentielt når vi snakker vægttræning.

(du kan ikke sammenligne den jævne dansker med elite udøvere ala russiske styrkeløftere, analogt skulle hobby-builderen adoptere ronnie colemans rutine for optimal vækst)

2. Den pointe med den hurtige genoptræning synes jeg var god. Er det tilfældet ? Du skriver du træner op til en kamp som så tit før, måske har formen været lidt nede hvorfor du har givet den lidt extra gas, for meget gas ?

3. Alder, spiller desværre en rolle, ældre = længere restituerings tid.

4. Søvn ?

5. Andre stress faktorer i dit liv udover træningen ? Stress = bad shit.

Slutteligt er du jo dit eget kontraargument :) .. Du siger at menneskekroppen kan klare langt mere end vi tror, alligevel er det dit korpus som er 'on fire' .. :superman:

Edited by MrNiceGuy
Link to comment
Share on other sites

Mht til mit postulat at kroppen kan mere end umiddelbart, handler det om at de fleste udemærket ved at man skal passe på overtræning, hvilket man jo i allerhøjeste grad også skal!

Men Jeg pointere bare at grændsen til hvornår man når det punkt for det første er meget individuelt men også at det generalt ligger meget højere end den gængse indbilding.

Træner du den selvsamme muskel og samme øvelse hver evig eneste dag til udmattelse vil der selvfølgelig kommer problemer ud det. men hvem gør det ??

Som jeg skriver har jeg tidligere trænet op til 30 timer om ugen, en blanding af styrke træning af forskellige sorter, det vil være mma specied trænings program som på mange områder ligger afstand fra et alm styrke trænings program, medicin bold træning og plyometri og så kommer selve ma træningen ved siden af.

In all fairness lyder det da også sindsygt, det vil jeg da godt give jer, men er det planlagt ordenligt kan det uden progblemer lade sig gøre, styrke træningen alt inkl. består af godt 4 timer og 15 min om ugen hvor resten så er ma træning.

at jeg skulle være mit eget modargument vil jeg stærkt modsætte mig da der som du selv argumentere med er andre faktorer med i spillet, i mit tilfælde har det været en blanding af disse og ikke fordi der var overtræning med i billedet.

Jeg ved godt hvad en trænings progression er, jeg var bare i tvivl om hans eksakte mening med sprøgsmålet :)

Link to comment
Share on other sites

til de af jer som ikke træner(har) kampsport, så skal det lige siges at man måske kun bruger 90% af sin styrke i 10-30% af tiden man træner!

Det meste af tiden i en dojo(salen) foregår ved undervisning, teknik træning, strategi træning.

og dertil kommer så ( meget varieret fra dag til dag/klub til klub osv.) måske 5-10%(af tiden) hurtigheds træning, 5-10%(af tiden) styrketræning.

og ved mange øvelser, hvor man træner 2 sammen, så er der kun en aktiv udøver og den anden er blot figurant. det er jo også en form for pause.

så ud af 20 timers træning, er måske 1-2 timer for fuld skrue, regnet sammen! så er det jo pluselig ikk særlig meget :-)

Bwaaahahahaha... hvad er det for noget BS at skrive? - Tror du virkelig at kæmpere/ mma/ ma folk træner på den måde... *LOL* Skriv på din egen kampsports/ klubs vegne tak!! Og undlad at generalisere for hele miljøet, Tak!!

Selv mine motionister rør sig mere end du skriver i dit indlæg - og samtlige mma/ ma folk jeg kender, vil krølle sammen af grin over din beskrivelse af træningen. For at illustrere min pointe så kan du jo læse trådstarter Achillles svar til din post - alternativt så kan du jo kigge i nogle af de kampsportslogs der er på boardet. Her er både the mighty Badboys og Graugart fra CSA.. so go ahead and lurk..

Så når du så fint skriver "til de af jer der ikke træner kampsport, så skal det lige siges.. at ud af 20 timers træning, er måske 1 -2 timer for fuld skrue, regnet sammen... " (altså implicit: at nu vil du lige fortælle, hvordan man træner kampsport) så vær venlig at specificere at det er inden for din egen sport/ klub, tak!!

Link to comment
Share on other sites

Bwaaahahahaha... hvad er det for noget BS at skrive? - Tror du virkelig at kæmpere/ mma/ ma folk træner på den måde... *LOL* Skriv på din egen kampsports/ klubs vegne tak!! Og undlad at generalisere for hele miljøet, Tak!!

Selv mine motionister rør sig mere end du skriver i dit indlæg - og samtlige mma/ ma folk jeg kender, vil krølle sammen af grin over din beskrivelse af træningen. For at illustrere min pointe så kan du jo læse trådstarter Achillles svar til din post - alternativt så kan du jo kigge i nogle af de kampsportslogs der er på boardet. Her er både the mighty Badboys og Graugart fra CSA.. so go ahead and lurk..

og heraf kan jeg kun konkludere at et forum som dette, blot er til at fortælle sin egen mening. og at den er forskellig hos alle!

jeg taler kun på vejene af mig selv og ud fra mine erfaringer og hvis i vil vide mere om dem så se min profil.

og vi har lige så forskellig måder at kommunikere på.

Go træning fremover

Link to comment
Share on other sites

og heraf kan jeg kun konkludere at et forum som dette, blot er til at fortælle sin egen mening. og at den er forskellig hos alle!

jeg taler kun på vejene af mig selv og ud fra mine erfaringer og hvis i vil vide mere om dem så se min profil.

og vi har lige så forskellig måder at kommunikere på.

Go træning fremover

Det var jo netop ikke på dine egne vejne du skrev Bot, det var en generalisering.

Link to comment
Share on other sites

og heraf kan jeg kun konkludere at et forum som dette, blot er til at fortælle sin egen mening. og at den er forskellig hos alle!

jeg taler kun på vejene af mig selv og ud fra mine erfaringer og hvis i vil vide mere om dem så se min profil.

og vi har lige så forskellig måder at kommunikere på.

Go træning fremover

Egentlig så havde jeg bestemt mig for ikke at gide at replicere på dit indlæg - fordi du så åbenlyst modsiger dig selv... så jeg tror egentlig bare, at jeg vil quote det indlæg du selv skrev, som jeg reagerede på ...

QUOTE(Bo th @ 28. Aug 2006, 09:37)

til de af jer som ikke træner(har) kampsport, så skal det lige siges at man måske kun bruger 90% af sin styrke i 10-30% af tiden man træner!

Det meste af tiden i en dojo(salen) foregår ved undervisning, teknik træning, strategi træning.

og dertil kommer så ( meget varieret fra dag til dag/klub til klub osv.) måske 5-10%(af tiden) hurtigheds træning, 5-10%(af tiden) styrketræning.

og ved mange øvelser, hvor man træner 2 sammen, så er der kun en aktiv udøver og den anden er blot figurant. det er jo også en form for pause.

så ud af 20 timers træning, er måske 1-2 timer for fuld skrue, regnet sammen! så er det jo pluselig ikk særlig meget :-)

God træning ogs til dig Bo th

-> Krumme: Ja, sådan læste jeg også indlægget

Link to comment
Share on other sites

Blot fordi i er nogle få stykker der trænner MMA herinde, er jeg nu ret sikker på at LANGT størstedelen af de der træner kampsport/kampkunst træner nogle af de klassiske asiatiske stilarter som teakwondo, judo, karate osv., hvor, som "Bo th" skriver, en stor del af tiden netop ikke foregår med særlig høj intensitet.

PS: Det forstærker ikke et indlæg, ved åbenlyst at nedgøre/"grine" det den anden skriver fordi man er uenig :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share