fysisk arbejde under dekonditionering


T:I:R
 Share

Recommended Posts

Jeg er også interreseret i at vide det :smile: Jeg arbejder selv i Frugt og Grønt, og der vejer kasserne op til 20 kg(og besværlige håndtag); og paller op til 1000 kg.

Jeg dødløfter kasserne, milipresser, og tage kasser ned fra pallerne.

Pallerne bliver normalt trukket 100 meter hver gang jeg skal ind i butikken.

Link to comment
Share on other sites

Det er mega nemt at trække det med palleløfter :cool:

Så kommer det vel heller ikke emnet ved ? :blink:

Anyhoo, til topicstarter, så skulle det altså ikke være et problem med mindre dit arbejde kræver voldsomme tunge løft.

Husk en god lang nattesøvn :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

det er ikke et problem at du arbejder hårdt når du dekonditionere. du skal tænke på at den styrke du har opbygget igennem dit arbejde er funtionel styrke. ved ikke om du kører efter en træningscyklus som stiger for hver uge eller træningspas. men hvis vi antafger at du gør så går der jo ikke længe før du løfter meget tungere end i dit job.

Link to comment
Share on other sites

Så anklager du mig for det, når ThorHauge spurgte om det :nono::nono::nono:

Åh ja, flot...

Du startede ligesom her:

"Pallerne bliver normalt trukket 100 meter hver gang jeg skal ind i butikken." - og bagefter fortæller du at det er med en palleløfter - ergo er denne statement vel ligegyldigt.

Men ok, med så mange indlæg som du fyrer afsted hver dag kan det vel være svært at holde styr på hvad du selv skriver... :innocent:

- På forhånd undskyld til MOD.

Link to comment
Share on other sites

Åh ja, flot...

Du startede ligesom her:

"Pallerne bliver normalt trukket 100 meter hver gang jeg skal ind i butikken." - og bagefter fortæller du at det er med en palleløfter - ergo er denne statement vel ligegyldigt.

Men ok, med så mange indlæg som du fyrer afsted hver dag kan det vel være svært at holde styr på hvad du selv skriver... :innocent:

- På forhånd undskyld til MOD.

schhhhhhhh. hids dig nu ned mesterdetektiv.

En palleløfter, man selv trækker og pumper op. Alt efter gulv og tilstand af palleløfter er et ton på pallen tit temmeligt tungt, sku jeg hilse og sige..

Jeg vil ikke mene det har en synderlig stor effekt, da intensiten af arbejdet, slet ikke nærmer sig intensiteten ved træningen. hva nu hvis, hvad nu hvis..

prøv det på din egen krop og se om det har en indflydelse eller ej. Så er du så meget klogere næste gang, og ikke kun pga. noget du har læst.

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke bulke bagefter. Plejer bare at holde de ca. 10 dages pause og så begynde en ny cyklus. :smile:

så ville jeg deloade. du kommer aligevel ikke til at tage på i muskler.

glemte at spørge dig om du er ved at cutte og hvilket program du træner.

Edited by mulle
Link to comment
Share on other sites

så ville jeg deloade. du kommer aligevel ikke til at tage på i muskler.

glemte at spørge dig om du er ved at cutte og hvilket program du træner.

Ved ikke om det er mig du mener? Hvis det er mig, så er det jo fint nok, for svarer nu.. Hehe :smile:

Skifter mellem 1 og 2 hver gang jeg træner .. Cutter ikke .. Æder bare løs

Program 1:

Tung Squat 5x5

Bænkpres 5x5

Let Dødløft 3x8

Military Press 3x8

Chinups 3x8

Dips 3x8

Mave 3x8

Barbell Curls 3x8

Pushdown 3x8

Program 2:

Tung Dødløft 5x5

Bænkpres 5x5

Let Squat 3x8

Military Press 3x8

Chinups 3x8

Dips 3x8

Mave 3x8

Dumbell Curls 3x8

Triceps Extension 3x8

Link to comment
Share on other sites

Vi kan vel være enige om at kroppen efter noget tid vender sig til de samme belastninger i hverdagen (ligesom i træningen).

Så hvis der er ikke er nogle drastiske ændringer i den form for arbejde du laver og det ikke er et job du fik i går, så er der ingen grund til at bekymre sig.

Det samme gælder jo træningen, hvis du har haft den samme belastning de sidste 6 måneder er en dekonditionering nok ikke skide effektiv :bigsmile:

Men det kunne måske være en ide at gå din kost igennem, den er grundstenen i alt det du arbejder for.

Link to comment
Share on other sites

Ved ikke om det er mig du mener? Hvis det er mig, så er det jo fint nok, for svarer nu.. Hehe :smile:

Skifter mellem 1 og 2 hver gang jeg træner .. Cutter ikke .. Æder bare løs

Program 1:

Tung Squat 5x5

Bænkpres 5x5

Let Dødløft 3x8

Military Press 3x8

Chinups 3x8

Dips 3x8

Mave 3x8

Barbell Curls 3x8

Pushdown 3x8

Program 2:

Tung Dødløft 5x5

Bænkpres 5x5

Let Squat 3x8

Military Press 3x8

Chinups 3x8

Dips 3x8

Mave 3x8

Dumbell Curls 3x8

Triceps Extension 3x8

eehh spurgte tidligere om du skulle bulkede men du skriver du bare æder løs. så er mit spørgsmål om du tager på for hvis du gør så bulker du. taber du dig cutter du.

hverken taber du dig eller tager på er du i ligevægtindtag.

det er en fordel at lave en kostplan og følge den nogenlunde.

kosten er en meget stor del af træning.

jeg syns du har mange øvelser i dit program og du kunne også tage et sæt mindre i nogle af øvelserne IMO.

Har du en træningscyklus?

Link to comment
Share on other sites

eehh spurgte tidligere om du skulle bulkede men du skriver du bare æder løs. så er mit spørgsmål om du tager på for hvis du gør så bulker du. taber du dig cutter du.

hverken taber du dig eller tager på er du i ligevægtindtag.

det er en fordel at lave en kostplan og følge den nogenlunde.

kosten er en meget stor del af træning.

jeg syns du har mange øvelser i dit program og du kunne også tage et sæt mindre i nogle af øvelserne IMO.

Har du en træningscyklus?

Hehe. Min fejl :blush: Jeg spiser bare løs, så vi kan da godt kalde det bulk, men spiser mig ikke fed - tøsebulk om man vil....

Kører ikke efter nogen cyklus eller bestemt progression, som jeg har fastsat hjemmefra, men tar et opvarmningssæt på ca. 60% af 1RM og så 4x5 eller 2x8 afhængig af øvelsen.

Det tager ca. 60 min at køre hele programmet igennem og har i løbet af den sidste 1½ måned oplevet ekstremt god fremgang i styrke - hvis jeg selv skal have lov at sige det. :wink:

Men er udemærket klar over at det er på grænsen til at være for mange øvelser. Holder meget øje med hvordan min krop har det hele tiden og føler egentlig at det fungerer rigtig godt som det er nu.

Her i midten af september regner jeg med at tage en lille max-test (1RM) og så dekonditionere, for så at begynde på 6 uger fordelt med 2 uger af 10 reps, 2 uger af 8 reps og 2 uger af 6 reps i alle øvelser med det samme program som nu. Dog med squat og dødløft tung/let.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share