Artikel: The Bench Press


Beleriand_K
 Share

Recommended Posts

Jeg faldt lige over en artikel, som er en af de bedste, jeg har læst om bænkpres indtil nu. Den står som det første indlæg i dette link:

http://boards.elitefitness.com/forum/showt...threadid=150391

Artiklen er en lang gennemgang af en række meget nyttige og interessante oplysninger. Der er faktisk kun ét punkt, hvor jeg studsede lidt. Forfatteren skriver således, at der udvikles maximal kraft ved 50 - 60% af 1RM, og her er han uenig med Hatfield, som mener, at toppunktet ligger et sted mellem 65 og 85%. Så her må man selv beslutte, hvad man tror på.

Til mit personlige brug har jeg kopieret indlægget og lagt det i Word-format. Den ligger på www.beleriand.dk, hvis nogen skulle være interesseret. Word-udgaven fylder ti sider incl. et omfattende kilderegister og er forsynet med mine egne overskrifter og understregninger. Hvis man hellere vil have originaludgaven som rå tekst, så kan den kopieres fra ovennævnte link.

Link to comment
Share on other sites

Forfatteren skriver således, at der udvikles maximal kraft ved 50 - 60% af 1RM, og her er han uenig med Hatfield, som mener, at toppunktet ligger et sted mellem 65 og 85%
Jeg tror han har det fra nedestående Louie Simmons artikel:

The Regulation of Training

Check det her citat derfra:

We use 60% of a no-shirt best bench for 8-10 sets of 3 reps. This is how speed strength is best developed. Siff and Verkhoshansky used a force plate machine to determine the maximum effort a highly skilled weight lifter could display. This lifter generated 264 pounds of force on a 154 pound bar; 154 is 58% of 264. This demonstrates the optimal relationship between force and velocity, where speed strength is best developed.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Snatch Grip Press Behind the Neck: This exercise is rarely performed in the United States, as Olympic weightlifting is not as popular as it once was. This exercise is one of the reasons when Overhead lifting was the rule, rather than the exception, that rotator cuff injuries were few and far between.

Er der nogen, der vil gå lidt i detaljer med denne øvelse... :confused3:

Hvad indebærer den helt præcist.

Ellers en udemærket artikkel Beleriand_K!!! :thumbwink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share