RAW vs. Trøje i bænkpres


Blitz
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg set nogen fede bænkpresvideoer, som nogen af MOL-brugerne har smidt op.

Når jeg ser en styrkeløfter der løfter i trøje, tager det under 1 sek for at de løfter stangen for brystet til topposition.

Når jeg så løfter max i bænkpres, tager det måske 2-3 sek for at løfte stangen til toppisition.

Kan det virkelig passe, at trøjen gør så meget en forskel, eller skyldes det på den måde en bodybuilder eller styrkeløfter træner?

Altså at bodybuildere løfter mere eccentrisk fase og styrkeløfterne concentrisk?

Link to comment
Share on other sites

Forskellen er nok, at for en rå løfter ligger sticking pointet helt i bunden, så starter man jo med lav fart på stangen, og det giver alt andet lige ikke et hurtigt løft. I trøjen ligger hjælpen i bunden, så det er sjældent der man misser løftet, der er som regel god fart på fra bunden som så sænkes i løbet af løftet alt efter hvor løfteren har sin svaghed. Det ses tit at trøjeløft, som du siger, bliver blæst fra brystet og så stopper lidt over midten. Det er en naturlig konsekvens af den måde en trøje virker på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share