køb af kreatin produkter


candy-man
 Share

Recommended Posts

ikke for at skabe en debat om hvilke produkter som er bedre end andre :=) men da jeg er på su og ikke har mange penge, vil jeg gerne spørge nogle af jer eksperter herinde til råds :wave: Den nye viking kreatin som skulle være let opløslig er det en god kreatin, er der nogen af jer som har gode erfarringer m den. Tænker på købe den, da den skulle være letopløslig. Har haft tidligere kreatin produkter hvor pulvert knaste og gjorde ved. Når man var færdig med at indtage kreatin lå halvdelen af kreatinen stadig på glassets inder side. Håber i svare mig hurtigst muligt. Kan ikke vente med at gaine lidt igen :D

Link to comment
Share on other sites

Har haft tidligere kreatin produkter hvor pulvert knaste og gjorde ved.

Du skal ikke spise kreatin... :huh: det skal bare smides i sækken med en gang juice eller vand :D

Selv har jeg ikke oplevet de store resultater med Viking kreatin, syntes faktisk jeg fik mere ud af Maxim Kreatin..... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Selv har jeg ikke oplevet de store resultater med Viking kreatin, syntes faktisk jeg fik mere ud af Maxim Kreatin.....  

kreatin er vel kreatin, og maxim's er meget svært at opløse, da det er krystaliseret kontra Vikingen der er mikroniseret. Jeg har selv prøvet begge mærker, og syntes klart bedst om viking kreatinen... :thumbwink:

Link to comment
Share on other sites

Nu husker i vel at følge Getbigs råd " Behold kreatinen i munden ca. 10-15 sekunder før du sluger det

Det er forhåbentlig en joke :retard:

nu har jeg været inde på getbig.dk´og læst deres artikel om kreatin indtagelse.

Damm jeg er forvirret. så skal jeg blande kreatinen m sukker,x mit massetal o.s.v Så skal man huske at tage kreatin 30 min før måltid. er det så relavant?

er der ikke nogen som har en simpel og ligetil forklaring, fra opstartsfasen til vedligeholdsfasen. Med hensyn til indtagelse. Damm im confused :retard:håber i gider at hjælpe mig :wave:

Link to comment
Share on other sites

der er flere muligheder

1. Du tager 5g kreatin 4 gange om dagen i en uge. Kreatin kan med fordel tages sammen med kulhydrater da disse øger procenten af kreatin der bliver optaget i kroppen. Efter den første uge tages 2-3g om dagen, der er argumenter for at tage før træning eller efter træning. Personligt har jeg taget det med min shake(men husk at få nogen kulhydrater hvis der ikke er det i din shake) før træning og har haft gode resultater.

2. Man tager 4-5g hver dag, uden loading fase og fortsætter med at tage den mængde. Dette skulle give et lidt bedre resultat, men det tager længere tid før det mærkes da der ikke er nogen loading fase(jeg har ikke prøvet dette)

Håber dette hjælper, forresten så pas på hvad du læser på producenters hjemmesider, der er mulighed for at de prøver at tjene penge på misforståelser. :ugone2far:

Link to comment
Share on other sites

Ifølge get-big's hjemmeside, får de løbende testet deres Viking- kreatin batches for urenheder, det samme gør Maxim! Med hensyn til div. andre mærker kan man nok ikke vide sig 100% sikker på om det er rent kreatin man stopper i munden..... <_<

Link to comment
Share on other sites

takker for svarene. Ved nu hvor meget jeg skal indtage. men er stadig lidt tvivl om hvordan kreatin mængden skal fordeles på en dag. Er det relavant at tage kreatín 30 min før måltid derefter 2 timer efter første måltid. Hvordan fordeler i jeres indtag på opstars/vedligeholdelse fasen, . Der er også nogen som siger man bare skal tage det hele på en gang :retard: :jehon:

Link to comment
Share on other sites

jeg har fordelt i load fasen sådan at jeg tog 5g ved hvert måltid og så 5 ekstra før jeg gik i seng. Efter loadfasen tog jeg de 2-3g før træning på engang sammen med en shake.

Min begrundelse for at gøre som ovenstående er at kreatin går ind og sætter sig i nogle depoter og disse skal fyldes op. Når jeg tager det før træning så mener jeg at der er gode muligheder for at disse depoter er fyldt under træning. Jeg har ikke nogen videnskabelige beviser for at de 2-3g kan nå at fylde depoterne op når man tager det 30min før træning, men det har virket fint for mig

Link to comment
Share on other sites

jeg har fordelt i load fasen sådan at jeg tog 5g ved hvert måltid

Det lyder da nemt. Men jeg har stadig en undren, da jeg helst vil gøre det 100 % korrekt :rolleyes: mener i at det relavant at tage kreatin 30 min før måltid. Har det nogen indvirkning. skal skal jeg bare som der tidligere er skrevet indtage det sammen m mine måltider.

takker for alle de gode svar :wave:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er du altid så fokuseret på det, Carina?

Jeg har heller ikke certifikat på den kylling jeg vil til at æde nu, der er ikke et "gut im test"-mærke på den luft jeg indånder og ingen håndbroderet "jow jow fin kwalli" på den dåse cola jeg sidder og hælder i mig.

Hvad er det du prøver at sige??

Link to comment
Share on other sites

Hvis I ikke interesser jer for om jeres kreatin indeholder nogle skadelige stoffer er det også jeres eget problem, jeg synes bare det er vigtig at fortælle, at man er blevet mere fokuseret på hvad kreatin KAN indeholde af urenheder, det er ikke et spørgsmål om et kreatinprodukt virker eller ej.

Kylling, softice og pølser............. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Det tog ikke længe inden Miss Danlab alias Carina kom på banen med det som gerne skulle ende i en lille reklame for hendes eget firma. Sjovt at man kan gætte med 100% præcision hvornår hun svarer.

:o

Jeg vil sige der er følgende grundregler ved køb af kreatin:

1) Mikroniseret er bedre for maven end krystalliseret

2) Mærkerne er sådan set ligegyldige. Dog må danske mærker eller store udenlandske foretrækkes da de danske bliver analyseret hvert år af fødevaredirektoratet. De store udenlanske har for meget at tabe ved at lave et dårligt produkt.

3) Køb kun et rent kreatin produkt, det er spild af penge med blandingsprodukter og du aner ikke den præcise dosering.

Grunden til at kreatin ikke virker på alle kan være fordi nogle allerede har fyldt depoterne op i forvejen.

Link to comment
Share on other sites

Dette er har intet med Danlab at gøre.

Fødevaredirektoratet´s analyse er ikke en skid værd, da de ikke forlanger at der bliver analyseret for urenheder, kun for indholdet af kreatin.

Til ff:

Du har muligvis en stor indsigt i kreatin, med kan du fortælle mig hvilke danske firmaer der har en neutral analyse liggende på deres hjemmeside eller som sender en med når man bestiiler kreatin fra dem ????

kan du eventuel vedhæfte én med dit svar ?

Jeg har set meget få firmaer både fra Europa og USA som ikke gør noget ud af at vise deres kunder hvad deres Kreatin indeholder.

:devil:

Link to comment
Share on other sites

Du overrasker mig ikke Carina, jeg må jo svare Danlab på dit spørgsmål - Jubiiii Gratis reklame til Danlab igen :ugone2far:

Jeg giver nu ikke så meget for sådan en analyse test da du kan sende et helt andet mærke ind til analyse hvis det er det du vil.

Desuden er det et meget opreklameret fænomen som var fremme for 3-4 år siden.

God arbejdslyst i Danlab

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share