Front squats, ret ryg?


IbZor
 Share

Recommended Posts

Først skal det lige siges at jeg ikke kører frontsquats med krydsetgreb, men jeg cleaner den op fra gulvet, og så sætter den til rette så albuerne holdes højt( så godt som de nu kan).

Men er lige begyndt at køre lidt front squats, men jeg syntes at min ryg buger alt for meget ud, når jeg kører den. Altså den buger en del ud oppe mellem skuldrebladene. Og er sku lidt i tvivl om den skal buge så meget, for jeg kan sku ikke få min ryg til at være ret.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det ikke gør ondt, eller du på anden måde er generet af det, er det vel ikke et problem.

ahhhh... jeg håber ikke dt er sådan du håndterer løftetknik generelt....

Ibzor, du skal nærmest skyde bryst mens du står med stangen. Det lyder måske fucked, når man samtidig står med skuldrene, fremme, men det kan godt lade sig gøre.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er det det, hvorfor gøre et problem ud af noget der ikke er det?

Fordi det kan blive et problem i længden, formoder jeg!!

Umiddelbart er det jo heller ikke problematisk at ryge eller tæve lille ejnar fra 3.klasse, men når man dør af lungecancer eller løber ind i ejnars styrkeløfter bror, så er det knap så fedt... :blush:

Link to comment
Share on other sites

ahhhh... jeg håber ikke dt er sådan du håndterer løftetknik generelt....

Ibzor, du skal nærmest skyde bryst mens du står med stangen. Det lyder måske fucked, når man samtidig står med skuldrene, fremme, men det kan godt lade sig gøre.

TAK! Må jeg sku lige prøve, rapportere lige tilbage om det er muligt :bigsmile:

Fordi det kan blive et problem i længden, formoder jeg!!

Umiddelbart er det jo heller ikke problematisk at ryge eller tæve lille ejnar fra 3.klasse, men når man dør af lungecancer eller løber ind i ejnars styrkeløfter bror, så er det knap så fedt... blush.gif

Præcis:)

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan du egentlig se din egen ryg når du frontsquatter? Selvom du står med siden til et spejl er skiverne jo i vejen?

Altså nu ved jeg ikke hvor store skiver du bruger, men lige meget om jeg bruger de største, så kan jeg fint se noget, man kan da bare dreje sig lidt?

Link to comment
Share on other sites

hvorfor blive fornærmet? Du mener måske ikke at dårlig løfteteknik er værd at gøre noget ved før man har fået sig en skade?

Jeg synes ikke rigtig der er nogen sammenhæng mellem at mobbe en fyr med en farlig storebror, og så løfteteknik. Jeg har aldrig hørt om nogen, der har fået en skade, ved at benytte en teknik der hverken gjorde ondt eller på anden måde generede. Man skal uden tvivl gå op i om man løfter i god stil, men der er også grænser, går man for meget amok over det skal være perfekt, kan man jo aldrig komme til at løfte noget. Det sjoveste er næsten dem i f.eks. OBBC, der er begyndt at dødløfte, de er så forhippede på hvor farlig løftet er, at deres stræben efter korrekt teknik har modsat virkning. Løftet bliver vildt akavet kan man se, og det er ikke vejen frem.

PS: Hvis du kan se din ryg i et spejl mens du frontsquatter er der måske noget galt alligevel.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke rigtig der er nogen sammenhæng mellem at mobbe en fyr med en farlig storebror, og så løfteteknik. Jeg har aldrig hørt om nogen, der har fået en skade, ved at benytte en teknik der hverken gjorde ondt eller på anden måde generede. Man skal uden tvivl gå op i om man løfter i god stil, men der er også grænser, går man for meget amok over det skal være perfekt, kan man jo aldrig komme til at løfte noget. Det sjoveste er næsten dem i f.eks. OBBC, der er begyndt at dødløfte, de er så forhippede på hvor farlig løftet er, at deres stræben efter korrekt teknik har modsat virkning. Løftet bliver vildt akavet kan man se, og det er ikke vejen frem.

PS: Hvis du kan se din ryg i et spejl mens du frontsquatter er der måske noget galt alligevel.

Hvis jeg står siden til spejlet? Så er er der overhovedet ingen problemer med at se om min ryg buer ud.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke rigtig der er nogen sammenhæng mellem at mobbe en fyr med en farlig storebror, og så løfteteknik. Jeg har aldrig hørt om nogen, der har fået en skade, ved at benytte en teknik der hverken gjorde ondt eller på anden måde generede. Man skal uden tvivl gå op i om man løfter i god stil, men der er også grænser, går man for meget amok over det skal være perfekt, kan man jo aldrig komme til at løfte noget. Det sjoveste er næsten dem i f.eks. OBBC, der er begyndt at dødløfte, de er så forhippede på hvor farlig løftet er, at deres stræben efter korrekt teknik har modsat virkning. Løftet bliver vildt akavet kan man se, og det er ikke vejen frem.

PS: Hvis du kan se din ryg i et spejl mens du frontsquatter er der måske noget galt alligevel.

så synes jeg da du skulle tage en snak med nogen der har arbejdet som flyttemænd i 10-20 år og har smadret ryggen, nogle der har smadret deres skuldre ved at lave dårlige pressebevægelser, eller hærget deres knæ med kamikaze squats. De har alle det tilfælles at det sikkert gik fint mens de gjorde det.... Så det er bare helt a-okay med dig?

Link to comment
Share on other sites

så synes jeg da du skulle tage en snak med nogen der har arbejdet som flyttemænd i 10-20 år og har smadret ryggen, nogle der har smadret deres skuldre ved at lave dårlige pressebevægelser, eller hærget deres knæ med kamikaze squats. De har alle det tilfælles at det sikkert gik fint mens de gjorde det.... Så det er bare helt a-okay med dig?

hærget deres knæ med kamikaze squats :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

nok mest enig med mister incog.. Men vil nu også mene at jeg ville have ret svær ved at tjekke min stil med siden til et spejl. Så er det i hvert fald kun på de helt helt lette vægte.. :smile:

Hvis man står nogle meter fra et stort spejl, så er det fandeme ikke svært at se sin ryg, man drejer sig bare lige lidt. Så er det ikke særlig svært.

Link to comment
Share on other sites

så synes jeg da du skulle tage en snak med nogen der har arbejdet som flyttemænd i 10-20 år og har smadret ryggen, nogle der har smadret deres skuldre ved at lave dårlige pressebevægelser, eller hærget deres knæ med kamikaze squats. De har alle det tilfælles at det sikkert gik fint mens de gjorde det.... Så det er bare helt a-okay med dig?

Jeg tvivler på de mennesker ikke har haft gener ved disse aktiviteter.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015
Jeg tvivler på de mennesker ikke har haft gener ved disse aktiviteter.

Synes der er noget rigtigt over det Incognito skriver. Som en lille anekdote har jeg igennem 15 år "støbt kuglerne" til en musearm (uden at have gener mens det var pågående). Og pludselig med eet mærker man det sgu.. og man hænger på det og er heller ikke noget jeg regner at slippe af med selvom jeg har ændret adfærd og arbejdsvaner (som ikke afhjælper problemet men gør man mærker mindre til det)

Tilbage til emnet :bigsmile:

Nu er jeg een af de heldige der er blevet undervist i VL teknikker af et par erfarne trænere i "gamet" og jeg har da aldrig hørt der skulle være noget at vinde ved at løfte med krum ryg i et frontsquat .. der skal brystet altså skydes frem .. Selv når profferne er presset til det yderste i et VM eller OL så ser man dem altså næsten aldrig fravige dette princip.

Ibzor, du skal nærmest skyde bryst mens du står med stangen. Det lyder måske fucked, når man samtidig står med skuldrene, fremme, men det kan godt lade sig gøre.
Rigtigt Incog. Det kan vel forklares med at det meste af vægten vel ligger på kravebenet og de smaa "deltoider" "bare" skal bruges til at fordele vægten og balancere stangen så den ligger stabilt. Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke rigtig der er nogen sammenhæng mellem at mobbe en fyr med en farlig storebror, og så løfteteknik. Jeg har aldrig hørt om nogen, der har fået en skade, ved at benytte en teknik der hverken gjorde ondt eller på anden måde generede. Man skal uden tvivl gå op i om man løfter i god stil, men der er også grænser, går man for meget amok over det skal være perfekt, kan man jo aldrig komme til at løfte noget. Det sjoveste er næsten dem i f.eks. OBBC, der er begyndt at dødløfte, de er så forhippede på hvor farlig løftet er, at deres stræben efter korrekt teknik har modsat virkning. Løftet bliver vildt akavet kan man se, og det er ikke vejen frem.

PS: Hvis du kan se din ryg i et spejl mens du frontsquatter er der måske noget galt alligevel.

Men nu har mandan selv spottet sit problem, så lad os dog hjælpe ham istedet for at sige, du har da ikke noget problem....

Analogi eller ej, så kan du nok også godt se fornuften i mit indlæg et eller andet sted...

Jeg har lidt samme problem... og jeg er kommet frem til, det er i understellet, problemet ligger - hvor de bedste bud er svag balance og/eller svage/forkortede hamstrings...!!

Men det er langt fra sikkert, det kan overføres på dit...!

Edited by Yetti
Link to comment
Share on other sites

Din polioramte svagsquatter! :cool: Til folks information kan det siges at min stil er blevet noget mere fornuftig. Dog ikke lige så stilren som Krebsen (gammel VL mand) sikkert kunne ønske sig.

Rommel

Jeg fronter så flot at selv krebsen (gammel VL mand) må tørre øjnene. Det er dog med 25kg, er det flot?

Link to comment
Share on other sites

Jeg fronter så flot at selv krebsen (gammel VL mand) må tørre øjnene. Det er dog med 25kg, er det flot?

Det er sjovt så mavesur du er blevet mht hele stil-diskussionen :tongue: Jeg kan godt følge dig noget ad vejen, men det er lissom du er hoppet helt i den anden grøft. Diesel Wiesel her I come! :wink:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share