3. runde af ligaturneringen


Salby
 Share

Recommended Posts

HSF: 1 holdet: Bjørklund 320, Louis 175, Marc 275. Bjørklund lavede 340 nemt 2 gange, men desværre ikke helt dyb nok

2 holdet: anders: 175kg, simon Aaman: 155kg, MArtin Jørgensen 22o

juniorholdet: Vetö: 220kg, Nors: bommede ud på 130kg, pølle: 240kg

Link to comment
Share on other sites

Hvem siger, at vi ikke har løftet os ud :tongue: Henrik løftede bare med knæbind. Vi kunne ikke nå finalen, da vi havde fået to afbud, og så var der ingen grund til at løfte sig ud. Jeg kunne heller ikke løfte meget mere end 215 :smile:

Ah det tror jeg nu godt du kunne....det lignede en liter mælk du hentede op fra gulvet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvem siger, at vi ikke har løftet os ud :tongue: Henrik løftede bare med knæbind. Vi kunne ikke nå finalen, da vi havde fået to afbud, og så var der ingen grund til at løfte sig ud. Jeg kunne heller ikke løfte meget mere end 215 :smile:

Oki doki! Så der det forklaringen. :smile: Har jeg ret i at mange ofte skåner sig selv meget til ligastævnerne, og at det derfor ikke har den store spænding at følge med i. Specielt da folk tænker meget taktisk i forhold til de andre hold?

Har aldrig selv været med til et ligastævne men synes det er min fornemmelse..

Link to comment
Share on other sites

Oki doki! Så der det forklaringen. :smile: Har jeg ret i at mange ofte skåner sig selv meget til ligastævnerne, og at det derfor ikke har den store spænding at følge med i. Specielt da folk tænker meget taktisk i forhold til de andre hold?

Har aldrig selv været med til et ligastævne men synes det er min fornemmelse..

Jo, det har du nok ret i :smile: Der er i hvert fald en tendes til, at folk starter meget lavt. Liga bliver også ofte brugt til at teste forskellige ting, så som udstyr, ny teknik osv.

Der var dog en del, der løftede sig ud og lavede flotte løft. Allan Riis fik vist 220 kg (Ny dansk rekord)

Link to comment
Share on other sites

Jo, det har du nok ret i :smile: Der er i hvert fald en tendes til, at folk starter meget lavt. Liga bliver også ofte brugt til at teste forskellige ting, så som udstyr, ny teknik osv.

Der var dog en del, der løftede sig ud og lavede flotte løft. Allan Riis fik vist 220 kg (Ny dansk rekord)

Allan fik først 212½kg og så 217½kg...men begge dele med overskud :blink:

Link to comment
Share on other sites

Troels jeg går sgu ALTID hårdt uanset hvilket stævne :superman:

Sådan skal det være :superman:

Jo, det har du nok ret i :smile: Der er i hvert fald en tendes til, at folk starter meget lavt. Liga bliver også ofte brugt til at teste forskellige ting, så som udstyr, ny teknik osv.

Der var dog en del, der løftede sig ud og lavede flotte løft. Allan Riis fik vist 220 kg (Ny dansk rekord)

Ja, var nemlig også min fornemmelse! Det er jo forståeligt nok set fra løfternes side, men kunne nok blive lidt kedeligt for publikum hvis næsten alle løft er meget submaximale :smile:

Link to comment
Share on other sites

Oki doki! Så der det forklaringen. :smile: Har jeg ret i at mange ofte skåner sig selv meget til ligastævnerne, og at det derfor ikke har den store spænding at følge med i. Specielt da folk tænker meget taktisk i forhold til de andre hold?

Har aldrig selv været med til et ligastævne men synes det er min fornemmelse..

Det er jo ikke så meget det taktiske element Troels, men mere at man jo planlægger sin sæson og gør man det ; planlægger, så skal man være frisk mandag til træning. Så liga er er en fed mulighed for at arbejde med noget teknisk som man evt er i færd med at udvikle. :cool::cool::cool::cool:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke så meget det taktiske element Troels, men mere at man jo planlægger sin sæson og gør man det ; planlægger, så skal man være frisk mandag til træning. Så liga er er en fed mulighed for at arbejde med noget teknisk som man evt er i færd med at udvikle. :cool::cool::cool::cool:

Jeps, er jeg såmen også godt klar over! Men et eller andet sted så bliver det jo ikke ligefrem den store oplevelse for folk der kigger på, med den slags løft...

Det tekniske skal man vel arbejde med i træningen. Til stævnerne synes jeg man bør gøre publikum(Hvis der er nogle :laugh: ) og ens konkurrenter den respekt at løfte sig sådan nogenlunde ud.

Men hvis ligaen fungere som en slags træning, så er det vel også fair nok. Man skal bare vide som publikum at det ikke er der man ser løfterne væres max presset. :smile:

Link to comment
Share on other sites

SJÆLLAND

3. runde Rødovre

vindere Rødby Styrkeløft 1-2 og 3. division

478,19 point

dahlin 285 kg squat - eriksen 217,5 kg bænk - knudsen 282,5 kg dødløft

oprykning til 1. division og samtidig kvalifikation til ligafinalen i Hvidovre..

JUHU for Rødby....

tsk tsk, så nævner du slet ikke rødbys andet hold?! :nonono::mad:

chalZe/Tyrrestrup 180kg, Mads Hermansen 187,5kg, Danny Møller 230kg :devil:

Link to comment
Share on other sites

tsk tsk, så nævner du slet ikke rødbys andet hold?! :nonono::mad:

chalZe/Tyrrestrup 180kg, Mads Hermansen 187,5kg, Danny Møller 230kg :devil:

Ja for pokker, og Charlie, det var vildt at du med l. forsøg hvor dragten sprang(Jan Vestergaard du har noget at gøre godt igenI)med et 2 nummer større dragt kæmpede dig igennem og fik godkendt 180,0 kg. Kanon flot og en fantastisk holdånd der sikrede Rødby II hold forbliven i 2. division - TILLYKKE GODT GÅET...

Link to comment
Share on other sites

Ja for pokker, og Charlie, det var vildt at du med l. forsøg hvor dragten sprang(Jan Vestergaard du har noget at gøre godt igenI)med et 2 nummer større dragt kæmpede dig igennem og fik godkendt 180,0 kg. Kanon flot og en fantastisk holdånd der sikrede Rødby II hold forbliven i 2. division - TILLYKKE GODT GÅET...

Taxi tommy! Men ja en flænge på dragten på omkring en 25~30cm er ikke specielt fordelagtigt :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke så meget det taktiske element Troels, men mere at man jo planlægger sin sæson og gør man det ; planlægger, så skal man være frisk mandag til træning. Så liga er er en fed mulighed for at arbejde med noget teknisk som man evt er i færd med at udvikle. :cool::cool::cool::cool:

Jeg synes, at man skal løfte sig ud til liga, hvis man har mulighed for det, da det er et stævne lige som alle de andre. Træningen er selvfølgelig vigtig, men de fleste har over 100 træningsdage om året, så det burde vel være muligt at presse et ligastævne ind i programmet. Man kan vel lige så godt løfte sig ud til liga frem for til træning, så får man jo også bedømt sine løft af 3 dommere :smile:

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Lyder som i har haft en fed weekend alle sammen.

Er der nogen, som har en samlet oversigt, så man evt. kan se, hvem som vandt i Jylland og på Sjælland i de forskellige divisioner?

Og et stort tillykke med jeres triumfer

SJÆLLAND

1. division KSK vinder med 470 point

2. division RØDBY vinder med 478 point :superman:

3. division ?? svar skyldig

1. division Tårnby rykker direkte ned i 2. division

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share