træning efter skade


Prehn
 Share

Recommended Posts

Jeg står her og skal snart igang med at træne efter en overbelastningsskade som ramte begge mine albuer og som igennem 3 måneder har generet mig.

Er der nogle herinde der har nogle goe erfaringer, og eventuelt også dårlige erfaring er og/eller råd til min genopstart??

Link to comment
Share on other sites

Jeg døjede en del med mine albuer en overgang, men så begyndte jeg at sortere i øvelserne, så jeg tog de mest problematiske ud. Du kunne prøve at gøre det samme.

De øvelser jegt havde mest problemer med var French Press, dips og diverne andre triceps extensions. Så havde jeg mere held med diverse kabeløvelser til triceps (f.eks. rope-pull) - og lige pt har jeg taget closegrip benchpress til mig, og det virker heller ikke som en albue killer.

Lige det med at komme igang igen er enormt vanskeligt... Rådet er irriterende og uhåndgribeligt, men man skal prøve at lytte til sin krop og være bare lidt forsigtig. Omvendt synes jeg heller ikke overdreven 16 ugers meget langsom genoptræning pga. en overbelastningsskade er metoden. Medmindre dit temperament kan klare det, så er det jo nok det sikreste, omend overdrevet...

Link to comment
Share on other sites

ja, det er lige det med tålmodigheden...det har nok kostet mig lidt ekstra tid desværre :(

Har i andre gået igang selvom der var lidt ømhed tilbaeg i leddet, eller har i ventet til man i overhovedet ikke har kunne mærke nogetsomhelst til skaden??

hvor lang tid har i været om at genoptræne op til belastningerne i kørte med inden i blev skadet??

Link to comment
Share on other sites

Du kan lure lidt i min log fra 6. juli, hvor jeg fik en skulderskade til MOL-træf og så frem til nu, hvor den ikke påvirker mig længere - og jeg er tilbage ved fordums styrke. :)

Hvem ellers.. B_skaal har døjet med en skulderskade, som dog var langt mere alvorlig end min. Ripper er et løftende felthospital... :lol: Prøv at lure i deres logs.

Jeg løftede også med lidt smerter, men dog ikke ondskabsfulde smerter.. Svært at beskrive, men jeg håber du forstår. Altså man kan mærke når noget bare gør ondt og når noget er mere alvorligt galt...

Det er også svært at bedømme din skade ud fra beskrivelsen, så du er nok nødt til at prøve dig lidt frem.

Link to comment
Share on other sites

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, jeg har først lige fået øje på den nu. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ja, ingenting har virket for mig de sidste tre-fire måneder, men jeg nægter at give op, selvom det er tæt på nogle gange. Jeg løfter selvom det gør ondt, jeg kan ikke lade være. Stopper først når jeg har en diskus prolabs og sidder i kørestol. :devil:

Som KJ siger, kan du tydeligt mærke forskel på lidt ømhed og reelle ONDE smerter. Undgå lock outs i presseøvelser og dips, det virkede for mig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share