Overkill?


R.Lassen
 Share

Recommended Posts

Hej Hej :bigsmile:

Jeg vil lige høre om i synes det er overkill at køre Bænkpres / incline Bænkpres / dips på samme dag?

De rammer jo alle sammen brystet rigtig hårdt, og vil derfor høre om det ikke stressede ens pecs at køre dem alle?

hvis dette spørgsmål er blevet stillet 1000 gange så bare straf mig :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej Hej :bigsmile:

Jeg vil lige høre om i synes det er overkill at køre Bænkpres / incline Bænkpres / dips på samme dag?

De rammer jo alle sammen brystet rigtig hårdt, og vil derfor høre om det ikke stressede ens pecs at køre dem alle?

hvis dette spørgsmål er blevet stillet 1000 gange så bare straf mig :wink:

Hvis du kører tungt i både alm og incline, virker det hårdt.

Du kan evt prøve, at læne dig lidt mere bagover når du laver dips.

Link to comment
Share on other sites

Hej Hej :bigsmile:

Jeg vil lige høre om i synes det er overkill at køre Bænkpres / incline Bænkpres / dips på samme dag?

De rammer jo alle sammen brystet rigtig hårdt, og vil derfor høre om det ikke stressede ens pecs at køre dem alle?

hvis dette spørgsmål er blevet stillet 1000 gange så bare straf mig :wink:

Er det 5x5 ved alle eller kun ved bænk og så 3x8 ved dips og incline eller noget helt tredje?

Link to comment
Share on other sites

undskyld! glemte i al min hast at taste et par vigtige ting ind :blush:

jeg kører progression i bænk lige pt, er ved 80% af min 1 RM

Kører med 4 x 8 i bænk. (60 kg.)

har tænkt mig at kører 3 x 8 ved incline (sidst kørte jeg med 22 kg. håndvægte i hver hånd)

og kører 4 x 8 i dips. (her er det bare BW)

Jeg har trænet i ca. 4,5 måneder, har indtil nu erfaring med 2 forskellige fullbody programmer.

Edited by R.Lassen
Link to comment
Share on other sites

undskyld! glemte i al min hast at taste et par vigtige ting ind :blush:

jeg kører progression i bænk lige pt, er ved 80% af min 1 RM

Kører med 4 x 8 i bænk. (60 kg.)

har tænkt mig at kører 3 x 8 ved incline (sidst kørte jeg med 22 kg. håndvægte i hver hånd)

og kører 4 x 8 i dips. (her er det bare BW)

Jeg har trænet i ca. 4,5 måneder, har indtil nu erfaring med 2 forskellige fullbody programmer.

Det vil jeg godt mene du kan... Evt. kunne man køre hård bænk, så de andre 2 let og skifte lidt, for variationen.. Men det er en smags sag.. Men vær opmærksom på dine skulder, for når jeg kører tungt i brystøvelser, kan det ske at jeg får lidt ondt.. Men husk mange presse øvelser/mange træk øvelser..

Og lige en sidste ting.. Hvor mange gange om ugen træner du?

Link to comment
Share on other sites

Okay jeg syntes det lyder som et godt trænings program

jeg træner selv flere øvelser for samme muskler syntes det giver bedre resultat

men du skal huske at træne HELE overkroppen for hvis du kun træner bryst (som det lyder til) kan det få dig til at have en dårlig holdning når du bliver ældre så husk mave,arm,ryg er lige så vigtigt

men hvis det er så du kan klare de 3 øvelser kan jeg ikke se noget galt i det

men hvis det er sådan så du dårligt nok kan løfte armene dagen efter er det måske lige i overkanten

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share