Kviksølvindhold i dåsetun


Dochylle
 Share

Recommended Posts

Hej alle der spiser dåstun. Også dig JSC.

Det diskuteres jo jævnligt hvor meget kviksølv der er i dåsetun, så her er en undersøgelse der viser, hvor meget der er i udvalgte dåser fra det danske marked. Desværre er den jeg plejer at spise den med mest kviksølv.

Den er hermed udelukket fra mit køkken.

Undersøgelsen

Link to comment
Share on other sites

Argh.. spiser Na Tuna... nu står den på glyngøre! :superman: tak for oplysningen

Det bliver din mor ked af at høre :tongue: Glyngøre er noget dyrt shit, men åbenbart også "bedre".

Med mit SU budget bliver der ihf ikke skiftet til glyngøre. Det kunne nu ellers være godt. Det smager sku bedre end alle de billige mærker jeg har smagt.

Link to comment
Share on other sites

Undersøgelsen bekræfter min egen lille private formodning:

1) Glyngøres, Brugsens og Irmas tun er spyttet ud fra den samme fabrik. De er i alle henseender ens (dåsens design, tunens udseende, tuntypen er altid enten Tongol eller Yellowfin og nu også indholdet af kviksølv).

2) Ovenstående "midtervarer" (ikke discount, ikke luksus) er i top, ikke bare på det synlige plan, men også med indholdet af farlige stoffer.

Der er næsten altid tilbud på et af de tre mærker, så det er jo ikke så galt endda.

Link to comment
Share on other sites

Det bliver din mor ked af at høre :tongue: Glyngøre er noget dyrt shit, men åbenbart også "bedre".

Med mit SU budget bliver der ihf ikke skiftet til glyngøre. Det kunne nu ellers være godt. Det smager sku bedre end alle de billige mærker jeg har smagt.

Nej, fordi jeg har en mor der gør alt for sin drengs sundhed :superman: .

fattigrøv

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Spiser altid Glyngøres tun. Foruden at det smager bedre, har op til 7 gram mere protein pr. 100 gram og at indholdet kvantitativt holder, hvad det lover er tre gode grunde til at give lidt mere pr. dåse, for dem. Nu er der kommet en fjerde, der virkelig stadfester Glyngøres ry som den førende tunproducent i DK pt.!

Lettere melodramatisk I know :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share