Front pulldown vs. barbell rows


Keler
 Share

Recommended Posts

Hej alle!

Ja jeg burde jo nok vide det her eftersom jeg har trænet et par år efterhånden. Men jeg har en lændeskade så kan ikke træne Bent over rows ej heller yates.

Istedet kører jeg træk til bryst med bredt greb, og træk til bryst med omvendt smalt greb som jo ville svare til yates.

Disse to kan de 100 % erstatte bent over og yates row? Altså de går vel ind og træner det samme, eller er der stor forskel da man jo som bekendt trækker fra top til bund i kabeltårnet, istedet for nede fra og op som man gør med fri vægte? Er lige pludselig kommet i tvivl, så kyndige svar er velkomne!

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja - Problemet er bare at jeg ikke har muligheden for at lave de øvelser i det center jeg træner i. Og nej det er ikke muligt at skifte da det faktisk er byens "bedste" center :dry::mad::sneaky2:

Der er ikke nogen høj bænk i centeret så ROM'en bliver for lille hvis jeg skal køre det på en alm. bænk..

Så eneste mulighed er kabeltårnet indtil dødløft, chins og barbell rows kan komme på programmet igen.

Edited by Keler
Link to comment
Share on other sites

Body Rows går i Trapz. Og efter eget valg, Posterior Delt, eller Vinger.

For Post Delt kør tæt på 90 graders vinkel mellem Overarm, og vinger.

For at køre med vinger, få albuerne så tæt på kroppen som muligt.

Så svaret er Ja, bare ændre vinklen på overarmn ifh til kroppe, for at få vinger eller post Delt.

Link to comment
Share on other sites

Body Rows går i Trapz. Og efter eget valg, Posterior Delt, eller Vinger.

For Post Delt kør tæt på 90 graders vinkel mellem Overarm, og vinger.

For at køre med vinger, få albuerne så tæt på kroppen som muligt.

Så svaret er Ja, bare ændre vinklen på overarmn ifh til kroppe, for at få vinger eller post Delt.

Uanset hvad, vil alle musklerne blive ramt, men ja, desto bredere man holder, desto mere bagdelt.

Hvad angår trådstarters første spørgsmål, vil jeg mene at der skal både horisontale og vertikale trækøvelser ind i et program, for at få ryggen ordentligt trænet.

Link to comment
Share on other sites

Uanset hvad, vil alle musklerne blive ramt, men ja, desto bredere man holder, desto mere bagdelt.

Hvad angår trådstarters første spørgsmål, vil jeg mene at der skal både horisontale og vertikale trækøvelser ind i et program, for at få ryggen ordentligt trænet.

Ok, tænkte det nok.. Men det der jo ikke noget at gøre ved pt. Må bare nøjes med flere grebsvarianter af træk til bryst samt shrugs og bagskulder øvelser og hyperextentions

Link to comment
Share on other sites

Er der ikke en Vertical Row maskine fra technogym (hvid) i centret..? Der kan du med fordel bruge en arm ad gangen, men det erstatter nok ikke en yates eller BOR..

:superman:

Der er en vertical row maskine jo. Men den er med to håndtag som man så bare trækker tilbage - Ville det være en idé at tilføje?! Målet er bare at holde dybde/massen ved lige indtil basisøvelserne kommer på igen..

Link to comment
Share on other sites

Der er en vertical row maskine jo. Men den er med to håndtag som man så bare trækker tilbage - Ville det være en idé at tilføje?! Målet er bare at holde dybde/massen ved lige indtil basisøvelserne kommer på igen..

Den hvide technogym Vertical Row, har jeg brugt en del, altså med en arm ad gangen.. Men det er seævfølgelig også som supplement til en af de større row øvelser..! Dog ville jeg mene det er en øvelse der kan bruges når andet ikke kan lade sig gøre...

Link to comment
Share on other sites

Den hvide technogym Vertical Row, har jeg brugt en del, altså med en arm ad gangen.. Men det er seævfølgelig også som supplement til en af de større row øvelser..! Dog ville jeg mene det er en øvelse der kan bruges når andet ikke kan lade sig gøre...

Ok.. det er ikke den samme maskine vi snakker om, men de træner vel stort set det samme. Kan godt være det ville være en idé for at få lidt træk fra vandret istedet kun fra top til bund.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share