800 pound bænkpres !


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Her kan i downloade et par video af det første officielle 800 pound bænkpres nogensinde. Løfteren hedder Ryan Kennely. Vær dog som sædvanelig opmærksom på at man anvender langt mere high-tech trøje i USA. Løftet kan derfor IKKE sammenlignes med løft i IPF. Men alligevel dybt imponerende.

Ryan Kennely 800 pound bench vid clips

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Er allerede i gang med downloadingen... glæder mig som et lille barn til at se det :D.... når man omregner pund til kg dividerer man så ikke ca med 2??? så løftet er omkring en 400kg??? af en eller anden grund kan jeg bedre forholde mig til kg-betegnelsen

Link to comment
Share on other sites

Jarvig> det er meget svært at svare på. Men jeg tror ikke det er umuligt at man kan få tæt på 100 kg ud af sådan en trøje i bunden (Inzer double denim open-back). Så måske kan han bænkpresse tæt på 300 kg uden. Hvilket også er en imponerende præstation.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jarvig> og så er der det aspekt at det nok ville kræve noget specifik træning først. Jeg tror godt at han kan bænke 275-300 kg uden trøje, med noget specifik RAW træning. Hvis han skulle gøre det fra den ene dag til den anden, så er det muligt han "kun" kan klare 250 kg eller mindre. Disse trøje gutter er EKSTREMT stærke i den sidste halvdel af bænkpres bevægelsen. Bunden skal trøjen nok tage sig af.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ahhhh, gode gamle Jimmy "The Ironbull" Pellechia. Den stakkel er en jaget mand. Styrkeløfterne hader ham som pesten. Bare fordi han er showman :D

Men OK, jeg kan godt se det latterlige i at lave et 1015 pound bænkpres, hvor spotteren løfter ca. 40 %. Jimmy har vist EN gang lavet et godkendt bænkpres med trøje på lidt over 500 pounds. Det siger lidt om hvor meget spotteren hjælper i hans forced reps max attempts.

Men han skal da have noget courage kredit. Det er modigt at ligge sig under 1015 pounds. Hvad hvis Hr. Pellechia får et blackout under hans anstrengelser. Så er der ingen spotter som kan hjælpe 1015 pounds af ham.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share