Opskrifter eller bare mam med NO carbs!


Lasse T
 Share

Recommended Posts

Jeg kører pt min madplan efter CT's carb cycle.. og skal derfor på de lette og træningsfri dage ha næsten INGEN carbs.. (ca 80g over hele dagen)..

Min mad skal i hvert måltid indeholde omkring 40g protein og 40g fedt.. Det er så her jeg mangler lidt inspiration.. Fedtkilder.. kom med dem.. helst noget man kan købe for sån realistiske penge..

Har selv investeret i:

Fisk (fed)

Mandler

Paranødder

Walnødder

Solsikkekerner

Feee' ost

Advocado

Har I nogle forslag, så smid dem meget gerne.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kører pt min madplan efter CT's carb cycle.. og skal derfor på de lette og træningsfri dage ha næsten INGEN carbs.. (ca 80g over hele dagen)..

Min mad skal i hvert måltid indeholde omkring 40g protein og 40g fedt.. Det er så her jeg mangler lidt inspiration.. Fedtkilder.. kom med dem.. helst noget man kan købe for sån realistiske penge..

Har selv investeret i:

Fisk (fed)

Mandler

Paranødder

Walnødder

Solsikkekerner

Feee' ost

Advocado

Har I nogle forslag, så smid dem meget gerne.. :smile:

Cheasy hytteost? P/K/F/KCAL: 11.0 2.5 1.5 67.5

Det er sgu nam og en smule sød eller ligende kan der vel smides på :smile:

Link to comment
Share on other sites

Masser af kylling, broccoli, kogte/bagte kartofler og godt med Udo's choice. Ren diætfoder, men det smager faktisk skide-godt. Krydder med lidt salt.

Ellers i det hele taget kylling (gerne marineret) blandet med grøntsager uden for mange kulhydrater og så olie.

Tun, hytteost og honningmelon.

Broccolisalat m. fortyndet kvark 1%, nødder, rødløg, sødemiddel, hvidvinseddike, broccoli. Skulle du lige mangle lidt kulhydrat, så smid rosiner i. Det er bare godt.

Tja', jeg kunne blive ved, men der kommer nok andre forslag.

Betina

Link to comment
Share on other sites

Jeg plejer at brune 500g kylling med 100g filetbacon og et stort løg. Derefter tilsætter jeg en squash i tern, en rødpeber i tern og 4 tomater skåret i både. Tilsætter salt peberblanding og hvidløg. det smager perfekt :4mewantfood: ..............Hvis du spiser det koldt kan du med fordel blande lidt tissel olie i, det er sundt fedt og smager ikke rigtig af noget, for at få mere fedt. Det må dog ikke varmes til over 56 grader.

kcal total: ca. 975

P = 145g

K = 65g

F = 15g

Go' fornøjelse

Steve'o

Link to comment
Share on other sites

Æg - æggeblommen er jo meget fed.

^^Ville holde mig fint fra rosiner og ikke mindst kartoffel, som er ren stivelse :crazy:.. og fra nogen grøntsager - gulerødder fx.

Nu skulle der jo altså også gerne kulhydrater ned, så vidt jeg husker. Der kan spises en del gulerødder inden 80 g. nåes !

Det er et spørgsmål om at fordele tingene lidt.

Men der findes selvfølgelig masser af andre grøntsager.

betina

Link to comment
Share on other sites

Sukkerfri chokolade.

seriøst??? :blink:

Sukkerfri chokolade er jo i reglen sødet med de sukkerlignende sødestoffer, som jo også får blodsukkeret til at stige --> samt hvis man spiser mere end 25 g sukkeralkoholer kan det give diaré.

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

seriøst??? :blink:

Sukkerfri chokolade er jo i reglen sødet med de sukkerlignende sødestoffer, som jo også får blodsukkeret til at stige --> samt hvis man spiser mere end 25 g sukkeralkoholer kan det give diaré.

Der blev blot sagt fødevarer uden eller med et lavt indhold af kulhydrat, så hvorfor ikke lidt chokolade til at forsøde tilværelsen? :smile: Er de 25 g ikke kun hos små gamle damer det giver diarre :innocent: ej seriøst, der en del der kan indtage en del mere så det må man afprøve eller indtage 100 g over 4 gange så har man klaret 2100 kJ lækker føde.
Link to comment
Share on other sites

Æg - æggeblommen er jo meget fed.

^^Ville holde mig fint fra rosiner og ikke mindst kartoffel, som er ren stivelse :crazy:.. og fra nogen grøntsager - gulerødder fx.

Kartofler er en dejlig ikke så energitæt kilde til carps. Tilligemed mætter den godt og indeholder mange gode mikronæringstoffer. Ja den er stivelsesholdig, men hvorforer det så slemt ?

Nu er det delvfølgelig ikke carps-holdige fødevarer, der er emnet for tråden men det modsatte. Jeg vil imidlertid altid forsvare kartofler, hvor jeg får en lejlighed. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Der blev blot sagt fødevarer uden eller med et lavt indhold af kulhydrat, så hvorfor ikke lidt chokolade til at forsøde tilværelsen? :smile: Er de 25 g ikke kun hos små gamle damer det giver diarre :innocent: ej seriøst, der en del der kan indtage en del mere så det må man afprøve eller indtage 100 g over 4 gange så har man klaret 2100 kJ lækker føde.

Jeg har ihvertfald temmeligt dårlige erfaringer med energigivende kunstige sødemidler..

Ikke fordi jeg har specielt meget lyst til at fortælle om det, men det kan altså godt give sunde og raske unge mennesker diarre.. :crazy:

Men hvis det er fed føde man vil ha', så er sukkerfrit slik vel gennerelt temmeligt fedt.. Men er der ikke som regel temmeligt højt indhold af kulhydrater i?? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Kartofler er en dejlig ikke så energitæt kilde til carps. Tilligemed mætter den godt og indeholder mange gode mikronæringstoffer. Ja den er stivelsesholdig, men hvorforer det så slemt ?

Nu er det delvfølgelig ikke carps-holdige fødevarer, der er emnet for tråden men det modsatte. Jeg vil imidlertid altid forsvare kartofler, hvor jeg får en lejlighed. :laugh:

Stivelse påvirker blodsukkeret på samme måde som kulhydrater.. Og kartofler er som sagt næsten ren stivelse...

Link to comment
Share on other sites

^^og fra nogen grøntsager - gulerødder fx.

"Gulerødder indeholder kulhydrat- og kulhydrat er en form for sukker, men ikke hvad man forstår ved hvidt sukker- kulhydrat 9,1 g pr 100 g- sukkerarter ialt 6,1 g- som betår af noget der hedder mono og disakkarid- men det er ikke hvidt sukker som hedder saccarose- der er 3 g kostfibre"

Quotet fra en klinisk diætist, så jeg ville bare æde løs af gulerødder..

Men pointen var jo at få meget fedt, så grønsager er vel generelt taget ud af ligningen... :cool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share