Hvornår er for sent??


Skumhest
 Share

Recommended Posts

Jeg tror ikke det er af afgørende betydning om det er 2 min. efter træning, 30 minutter eller 45 minutter. Hovedsagen er at man får protein løbende hele dagen, og så så hurtigt som muligt efter træning. Hvis man først har mulighed for at få det 35 minutter efter træning, så skal man nok ikke græde over det. Vi snakker marginaler. Det er jo ikke et "nu-er-det-åbent, nu-er-det-lukket" vindue.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Du skriver at der går 45 min før du kommer hjem og får lavet noget "ordentligt" mad. Hvis du med ordentligt fx mener noget oksekød skal du jo tænke over at der går et godt stykke tid fra du har spist det og til den er nedbrudt og optaget i kroppen. Så hvis du har mulighed for det så få noget proteinpulver/mælk/kakaomælk eller lignende hurtigts muligt og så kan du jo så bagefter ta hjem og lave noget "ordentligt" mad.

Link to comment
Share on other sites

Iflg. bla. Tom (herfra Mol), så er "mulighedernes vindue" kun gældende for kulhydrater. Men det er selvfølgeligt godt at få fyldt op med proteiner efter træning.

...tilføjer lige Toms udtalelse:

1) Window of oppertunity gælder alene for kulhydrater. Musklernes kulhydrattransportører er "dobbelt" stimuleret efter træning. Det har ikke noget med optagelse af protein at gøre.
Link to comment
Share on other sites

Husk nu, at de fleste proteinholdige produkter (bortset fra protein pulver) tager timer om at blive nedbrudt i fordøjelsessystemet, og tun og oksekød er nogle af de produkter, der tager længst tid.

Bortset fra det, så er det vigtigere at få nok protein sammenlagt, end at spise det på bestemte tidspunkter.

Så vidt jeg forstod på sidste runde om emnet, så er det bedre at drikke kakaomælk før end efter træningen, hvis man vil optimere proteinoptagelsen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share