Check min dødløftsteknik


plindboe
 Share

Recommended Posts

Tak for de videre råd. Jeg har aldrig haft antydelsen af noget skadesagtigt under eller efter dødløft, aldrig den mindste form for smerte(af den dårlige slags), som jeg til tider har mærket i så mange andre løft(fra squat, til bænk og barbell curls). Lytter jeg til min krop virker det umiddelbart som det klart sikreste af alle de løft der har min fokus. Men jeg vil selvfølgeligt blive ved med at være opmærksom på eventuelle problemer.

hey...

Det ser ok ud, bortset fra de ting drengene allerede har nævnt... Men som de også skriver, ville et video klip være meget mere taknemmeligt, da det er svært at vurdere din egentlig løfte bane... rygstilling mv., udfra de 3 billeder, så indover med en video...

Yet

Det har du sikkert helt ret i. Jeg vil undersøge om kameraet også kan optage korte klip, har desværre ikke gysser til yderligere teknologi for tiden.

Siden du er KUer må du jo være tæt på IK99 (Østerbro stadion ligger det). Så kom da og join os! Så er der helt sikkert også nogen der gerne vil hjælpe dig med din dødløft.

Det koster næsten gratis at være medlem. Kun ~190kr/kvartalet. :superman:

Tak for rådet! Det lyder bestemt lækkert med en klub der koster mindre end en fjerdedel end det jeg betaler for tiden. Thorhauge har også nævnt klubben, og ved hjælp af Google fandt jeg siden http://www.ik99.dk/ , som lader til at være en bokseklub. Er træningscentret en del af denne klub? Kan jeg finde online billeder/info om træningscentret, eller bliver jeg nødt til at troppe op dernede for at se om det er noget for mig?

Peter :smile:

Link to comment
Share on other sites

Min mening!

Ret altid rygger igennem hele løftet. (Evt. vil et bælte hjælpe dig)

Lad dine arme være strækt igennem hele løftet.

Skyd brystet frem og svaj i ryggen til slut.

Let sprede ben (30 Cm.)

Sørg for at gør det mange gange og få din teknik på plads inden du begynder at løfte tungt!

Dårlig teknik og meget vægt kan nemt smadre din ryg!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share