Komme i gang med dødløft igen


Blackmoore
 Share

Recommended Posts

Ja, nu vil jeg faktisk til at spørge lidt igen, men jeg kan godt bruge lidt inspiration.

Jeg plejede at elske at dødløfte..og gjorde det meget da jeg trænede i AUS. Var ikke en supermand men havde da en max på omkring de 195 kg, og elskede arbejdet med vægtstangen.

Så flyttede jeg til et sted hvor jeg ikke kunne dødløfte tungt og fik samtidig en skade i ryggen ved et let løft i AUS, der gav problemer med SI leddet i venstre side.

Det er 2 år siden nu og nu træner jeg igen et sted hvor jeg kan dødløfte.. eftter at have taget tilløb et par gange med en øm lænd til følge er jeg nu ved at være i en form hvor jeg kan dødløfte igen. Jeg trak 150 kg nemt i fredags.

Men, jeg har brug for et par gode ideer til et program så jeg langsomt kan genopbygge styrken og formen i DL uden at løbe ind i nye skader eller komme til at blive fanget af mit eget ego for tidligt.

Så, hvordan skal en 31 årig kontorkriger, der elsker dødløftet gribe det an?

Link to comment
Share on other sites

En Tj singelcyklus hvor du sætter dit max ganske moderat. Evt. til de 150kg som du trak let.

Fordelen ved singels er at man kan holde formen under hver gentagelse.

Dog vil jeg så tilføje noget ekstra volumen for lænd og mave hvor der arbejdes med flere gentagelser.

Husk god opvarmning hver gang. :smile:

Dette er blot et forslag. Kan jo gøres på mange forskellige måder. Personligt gik jeg igang med helt lette 10ere i dødløften da jeg først skulle igang med dødløft igen. Tror dog singelcyklussen er et klogere valg hvis man husker at lave ekstra højrep arbejde for lænd og mave ved siden af, og sætter sit max. meget konservativt :smile:

Link to comment
Share on other sites

God ide.. (så længe jeg ikke ender med en stil som Onkel T :blush::tongue: )

jeg havde tænkt på singles for at arbejde meget med form, og så arbejde med lettere good mornings, Zercher squat, hypers med mere for at styrke ryg og mave.

Kan du huske hvor regnearket til TJ's cyklus ligger? (det kan sagtens være mig der er herre glemsom)

Link to comment
Share on other sites

God ide.. (så længe jeg ikke ender med en stil som Onkel T :blush::tongue: )

jeg havde tænkt på singles for at arbejde meget med form, og så arbejde med lettere good mornings, Zercher squat, hypers med mere for at styrke ryg og mave.

Kan du huske hvor regnearket til TJ's cyklus ligger? (det kan sagtens være mig der er herre glemsom)

Hehe! Ja, ingen bør tilstæbe min dødløft "Stil" :laugh:

Lyder fornuftig med øvelsesvalg. Dog vil jeg være varsom med et alt for overdreven mængde af store belastende øvelser som zerchersquat og goodmornings + dødløft cyklussen hvis ryggen ikke er konditioneret til det.

Singelcyklussen ligger her:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...=3740&st=20

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Lyder fornuftig med øvelsesvalg. Dog vil jeg være varsom med et alt for overdreven mængde af store belastende øvelser som zerchersquat og goodmornings + dødløft cyklussen hvis ryggen ikke er konditioneret til det.

Singelcyklussen ligger her:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...=3740&st=20

:smile:

Mange tak.. :bigsmile:

Zerchers og goodmornings skal også kun være supplerende., Zercher har før jeg kunne dødløfte været en primær øvelse, men den rykker ned i intensitet hvis dødløft skal ryge op.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kan det passe jeg så dig ved Arden station igår ved en 2 tiden?

Jeg sad i et tog, og der var nemlig en der lignede dig meget..

Er det dårligt at være øm i lænden efter en omgang dødløft? Jeg er nemlig også øm, og har overvejet om det var min teknik der var dårlig? Skal siges at jeg er meget ny til øvelsen...

Link to comment
Share on other sites

det kommer an på..sidder ømheden i musklerne på hver side af ryggen, Erectors, eller mere "inde i lænden"?
Hmm umiddelbart ville jeg nok sige det sidste, "inde i lænden" - men det er meget svært at bedømme synes jeg.

Jeg kan ikke aflæse af dit spørgsmål hvilken af dem der er forkert.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share