Ølvom og mavemuskler


Currant
 Share

Recommended Posts

Jeg skrev tidligere....

Hej allesammen...

Jeg har som så mange andre drukket lidt for mange øl i ferien... Nu skal det værste af den opbyggede "ølvom", som jeg ellers altid har haft lidt mindre af væk...

Jeg styrketræner og har gjort det i et års tid...

Men jeg synes ikke rigtigt jeg kan få markeret/fjernet fedt fra den nederste del af maven...

Er der nogen der kan fortælle mig hvilke øvelser der kan snuppe fedt derfra?

Det skal ikke bare være almindelige mavebøjninger, fordi de får mavemusklerne til at vokse så meget at de bare "skubber" fedtet endnu længere ud end det er i forvejen...

På forhånd tak...

-------------

Jeg vejer 82 kilo og er 174 høj (kraftig af bygning)... Jeg har nok 5 kilo ned (hvis den samme muskelmasse holdes)... Jeg har kondicykel og frie håndvægte + bænk (uden holdere til stang)...

Håber det er nok... og på forhånd mange tak...

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen der kan fortælle mig hvilke øvelser der kan snuppe fedt derfra?
Du har fat i den forkerte værktøjskasse. Der er ikke nogen deciderede øvelser som kan afhjælpe din ølvom. Din ølvom er skabt på for mange kalorier, og for at fjerne den igen, er du nødt til at skabe et kalorieunderskud. Så du skal altså have fat i den værktøjskasse der står diæt på. Det er klart at motion kan hjælpe dig med at skabe dette kalorieunderskud, så det er bare med at komme igang.
Det skal ikke bare være almindelige mavebøjninger, fordi de får mavemusklerne til at vokse så meget at de bare "skubber" fedtet endnu længere ud end det er i forvejen...

Lav du bare mavebøjninger. Maven har ikke det store vækstpotentiale i den retning du snakker om. Så ingen fare der. Du skal bare ikke tro du kan forbrænde fedt ved at lave dem. Pletforbrænding er en myte.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

det er jo ikke så meget du skal tabe så. Hvor tit har du tid til at træne?

(Arne kører morgen og aften og det er noget, der rykker, men han har også flere kilo der skal af).

Hvis du gider at brage igennem 30 min - 1 time om dagen eller måske hver anden, så sker der hurtigt noget. Måske er det federe at cykle udenfor i disse dage.... ;)

Mht til et styrketræningsprogram med de redskaber du har til rådighed, må du nok heller få en af de store drenge eller piger til at sætte det sammen. Du kan jo nok ikke lave squat eller bænkpres med stangen, men ellers skulle det meste være muligt, hvis du har kilo nok liggende...

Du kunne også begynde på et løbeprogram ( så bliver løberne herinde også så glade) - netdoktor.dk & run4fun.dk har nogle også hvis du er begynder - hvis din krop er med på den.

Og så er der lige kosten tilbage... jeg går ud fra at sommerferiepilsnerne er pillet ud af kostplanen nu?

hej fra Mette :wave:

Link to comment
Share on other sites

Øllerne... Ja, der er blevet banlyst - næsten... I går var jeg til 18-års fødselsdag og der fik jeg 4 øl... Ellers har jeg hverken røget eller drukket i 3 uger - og det er sq stort fremskridt for mig... Desuden er jeg begyndt på at drikke vand udelukkende og droppet sodavand osv. Dog er min kærlighed til mælk for stor til at blive ekskluderet fra mine vaner - men mælk burde heller ikke være grunden til vægtstigning... Jeg spiser mindre og har droppet smør... Istedet er forbruget af æbler blevet mærkbart højere...

P.S. Mine venner fatter ikke hvad jeg har gang i - they looks like this :jehon: :ugone2far: :huh: , mens jeg står og :wave: farvel til fedtet... :rolleyes: ...

Link to comment
Share on other sites

så længe det er skummetmælk og cacaoskummetmælk og det ikke drejer sig om 4 liter hver dag... 1 spinning time per ekstra liter mælk ud over 1. Det er da et regnestykke, der er til at forholde sig til... hvis du træder til, er der endda plads til et af dine æbler også ;)

god arbejdslyst og sig til dine venner at de skal være søde og støtte dig.

hej fra Mette :wave:

Link to comment
Share on other sites

Støtte mig? :D Du får det til at lyde som om de 5 kilo er et problem for mig... Ej, de burde sq også selv komme igang... De fleste af dem har flere kilo end mig de burde komme af med... :evillaughter:

Thanx for your support :wave: ...

P.S. Hvad mener du med at cacaoskummetmælk ikke gør nogen skade og det der med spinning time... Hva betyder spinningtime?

Well - skal lave mad og så derefter skal der trænes - :) Have Fun!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share