Graviditet og styrketræning


Akker
 Share

Recommended Posts

Min kæreste og jeg træner jo begge 2 TJ's Alternative Hypertrofi Træning (full-body programmet).

Nu er hun så gået hen og blevet gravid, og vi er nu lidt i tvivl om hvorvidt og evt. hvorlænge hun kan fortsætte med styrketræning?

Hun er ikke så langt henne i graviditeten endnu, kun 4-5 uger, og vi skal starte på uge 4 i vores anden cyklus af programmet, så det er jo stadigvæk forholdsvis "lette" vægte vi bruger.

Hvis det har nogen betydning i denne forbindelse, så havde hun i en tidligere graviditet, vi fik en lille for 3½ år siden, hurtigt under den graviditet meget store problemer med bækkenløsning, men, som sagt, ved ikke om det overhovedet kan have nogen betydning i forhold til om hun kan fortsætte med at styrketræne.

Håber der er nogen der ved noget om dette.

Link to comment
Share on other sites

Ved ikke om du allerede har læst denne artikel:

http://www.motion-online.dk/styrketraening...ng_for_gravide/

:smile:

Nej, det havde jeg ikke ..... Men det har jeg så nu, mange tak for henvisningen :4thumbup:

Så er problemet bare, at (måske) overbevise min kæreste om, at hun nu skal til at træne maskiner ..... igen :dry:

Det har hun gjort før og synes ikke rigtigt hun fik noget ud af det ..... og hun tabte også motivationen til at træne :nonono:

Nu har vi trænet med vægte, og de store øvelser (squat, bænk, dødløft) mv., det sidste års tid, og hun er virkeligt meget glad for det :pumpin:

Føler og ser der sker noget, synes det er fedt at træne og blive stærkere, og har på intet tidspunkt manglet motivationen til at træne :showoff:

Hun vil absolut ikke blive glad for at jeg forsøger at overtale hende til at træne maskiner igen :dry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share