Sandt eller falsk?


Hr. Rask
 Share

Recommended Posts

Hey…

Jeg har efterhånden hørt så mange historier om at hvis man vægtløfter når man er under 18 år, så holder kroppen op med at vokse.

Jeg snakker ikke om det store vægtløftning men, en håndvægt på ca. 5 kg et par gange om dagen.

Er der nogle der kan hjælpe mig med at bekræfte eller afkræfte det?

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Hey…

Jeg har efterhånden hørt så mange historier om at hvis man vægtløfter når man er under 18 år, så holder kroppen op med at vokse.

Jeg snakker ikke om det store vægtløftning men, en håndvægt på ca. 5 kg et par gange om dagen.

Er der nogle der kan hjælpe mig med at bekræfte eller afkræfte det?

:smile:

Det at du styrketræner hæmmer ikke din vækst... Men hvis du træner meget (det gælder iøvrigt al sport, på nogenlunde højt plan) og ikke får tilstrækkelige mængder af mad til både at dække det behov du automatisk skaber ved at bruge din krop meget og til at dække det behov din krop i forvejen har, så kan det gå galt med din udvikling...

Når du kommer i puberteten, så vokser man jo som bekendt, både i højden, men også muskel mæssigt, og det kræver en del energi..

Men tror altså det er en DEL fysisk aktivitet der er tale om, så hvis du bare vil træne lidt biceps hjemme på værelset, så tror jeg ikke der er noget at være nervøs for :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share