Tigerbalsam


Ramius
 Share

Recommended Posts

Faktisk sker der ikke en dyttende fløjt under overfladen. Det er det som er problemet med "tiger balsam" og lign. Derfor har sådanne creamer ingen virkning på de indre muskler og led med mindre de f.eks. indeholder ibuprofen. Problemet med tiger balsam er at smerten forsvinder og man tror at musklen er varm. Men det er den desværre ikke. Derfor bliver mange skadet, hvilket jo ikke er hensigten med tiger balsam. Disse oplysninger har jeg fra min fyseterapeut og jeg spurgte også lægen som gav samme svar.

Link to comment
Share on other sites

Ibuprofen er et middel der dæmper smerter og inflammationer (Inflammationer - "betændelse", men uden infektion, opstår ved skader på muskler og sener). Oprindeligt udviklet til behandling af gigt. Fås nu bl.a. som smertestillende midel i håndkøb f.eks. "Ipren", men bruges i en række former. Er meget effektivt ved behandling visse typer af skader. Har aldrig hørt om det i cremer - men det kan hessellund måske uddybe?

Link to comment
Share on other sites

Som hessellund nævner, så findes der cremer indeholdende Ibuprofen.

Cremen virker smertestillende og mindsker hævelse. (mod muskel/ledsmerter) Der er desuden andre forholdsregler der skal følges i modsætning til pilleformen: Må feks ikke bruges på meget uren hud, eller komme i nærkontakt med slimhinder og øjne.

Cremen hedder Ibutop, og fås i tuber af 50g (ca 80kr) og 100g (ca 150kr)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har slået Ibuprofen op i lægemiddelsleksikon og det skal lige understreget at det ikke har særlig stor effekt på selve inflammationen og det er faktisk ikke bevist om det har en længerevarende effekt på inflamationen. Men smerten forsvinder da. Det er ikke noget mirakelmiddel og man bør ikke træne hårdt når man er under behandling med ibuprofen eller andre smertestillende medikamenter. Jeg har en inflammationsskade og har fået ordineret oral Ibuprofen. Jeg tager 1,2 gram 3 gange dagligt - de dage hvor jeg ikke træner!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share