Hjernedøde trapz


Flagermusen
 Share

Recommended Posts

Har tit spekuleret over hvordan man kan bygge et par onde trapz. Ikke bare i form af "nakke" som den oftest bliver omtalt som (og tit i forbindelse med tyrenakke) men også den nederste del.

Det er sjældent man ser almindelige træningscenter-joes rende rundt med en virkelig fremtrædende trapz som dem her:

(håber ikke det gør noget at jeg har lånt nogle billeder fra Anders Holm og Bodz herinde fra. Tag det som et kompliment :wink: )

trapz1.jpg

trapz2.jpg

georgesstpierre.jpg

Jeg synes en veludviklet trapz gør ryggen seriøst gal at se på, så ville gerne finde nogle øvelser der ramte den lidt mere specifikt for at gøre min egen mere fremtrædende.

Min rygrutine i mit fullbody program består i øjeblikket af Dødløft, BOR og Pulldowns/Chins.

Har hørt at nogle olympiske løft skulle være fænomenale til at udvikle lower/middle trapezius. Noget jeg kunne udskifte i min nuværende rygrutine?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Så vidt jeg kan læse af det oprindelige indlæg, ønsker du at udvikle den nederste del af Trapz. Og de indlæg der har været, fx skulder rul, rammer ret isoleret den øverste del af Trapz. Tyrenakken.

For at ramme den nederste del af Trapz skal du træne træk øv., kropshævninger, jo stejlere jo bedre neutralt greb (V-håndtag), eller underhånd smalt greb. For at træne midterst del af Trapz, kan du træne Gulvtræk, Bend over Row, Træk vinkelret på Torso.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share