cut


usser
 Share

Recommended Posts

jeg er begyndt at cutte, så jeg tænkte på om der var nogen der vil kommentere min plan her... og om der er risisko for væsentlig muskeltab!?

jeg drikker protein shake ca 3-4 gange om dagen,

spiser ca 6-700 gram frugt ( æbler, bananer, appelsin )

salat ca 100-200 gram

og evt 100 gram kylling

foresten så træner jeg HST: man | ons | fredag

cut: tir | tors | søn (+ tung mave træning...) ca 30 min mave træning og 30 min cykle og løb.

Link to comment
Share on other sites

hmm ok kool, så har jeg et lidt andet spørgsmål..

jeg synes ikke rigtigt jeg taber mig, synes nærmest at det er gået i stå! AAAAARGH! :w00t:

her er nogle oplysninger, håber nogen kan hjælpe.. :)

højde: 176 cm

vægt: ca 80 kg

spiser: æbler, blommer, vindruer, evt andet frugt. 3*protein shakes, og 3* therma power om dagen. + en del vand selvf. ;)

min cardio dag: (tir-tor-søn)

jeg løber 20 min + cykler 10 min+træner mave 30 min= ca 1 time

HST dage: (man-ons-fre)

Dødløft: 2 sæt

Squat: 2 sæt

Benpres: 2 sæt

Bænkpres: 2 sæt

Skråbænk, db : 2 sæt

row (ryg): 2 sæt

chin-ups: 2 sæt

Skulder pres: 2 sæt

bag skulder: 2 sæt

nakke: 2 sæt

biceps Curls: 2 sæt

dips: 2 sæt

fransk pres: 2 sæt

Link to comment
Share on other sites

Måske skulle du tænke på om du for mange energier via kylhydrat, for hvis du tager 3 therma om dagen og der ikke sker noget så er den helt gal! Du skal ikke være bange for at spise kylling eller tun i 3-400 g klassen da det udelukkene er dejlig protien! Jeg ville helt klart over veje at skære ned på de kylhydrater!

Link to comment
Share on other sites

Du skal stadig spise det samme men i mindre mængder af din gamle kostplan (Nu ved jeg selvfølig ikke hvordan din plan ser ud, men kunne forstille mig at den ikke var helt tosset?) Mange menesker begår den fejl at glemme at spise fedt og æder for man kylhdrater istedet og der ved ikke kan nå at forbrænde alle de energier og der ved sætter sig på sidebenene

Link to comment
Share on other sites

Pump>

Mange menesker begår den fejl at glemme at spise fedt og æder for man kylhdrater istedet og der ved ikke kan nå at forbrænde alle de energier og der ved sætter sig på sidebenene
Der er en faktuel fejl i det du siger Pump. Som udgangspunkt bør proteinet være tilpasset behovet. Det samme gælder fedtindtaget. Derfor bør kulhydraterne rigtigt nok være reguleringsfaktoren for at skabe et kalorieunderskud. MEN kulhydraterne er absolut ikke et fy-fy makronæringsstof når man cutter. Sålænge man har skabt et energiunderskud, så betyder det sådan set ikke noget at kulhydraterne repræsentere en væsentlig del af det samlede indtag.

En anden ting er at man ikke behøves at uppe protein indtaget drastisk. Hvis 2 gram protein pr. kg kropsvægt er nok til at øge ens muskelmasse når man kører med kalorieoverskud, så er det også nok til at bevare massen ved kalorieunderskud.

Folk tror der skal alverdens fancy diæter til for at blive cuttet. Ovenstående retningslinier er de samme Jørgen Storm følger, og hans fedtprocent er der vel ingen som mener er høj.

Jeg er dog enig i at man ikke skal fråde i frugt på diæt. Så hellere grøntsager og andre kulhydratskilder som ikke stimulerer insulin frigørelsen så kraftigt.

AF>

Hypertrofi er svært på smalkost. Hvad med noget styrkeorienteret træning ??

Det er nu klogest at træne hypertrofi specifikt når man er på diæt. Det skyldes muskelfibrenes specifikke tilpasningsevne. Hvis man begynder at træne masser af sæt med 1-5 reps, så er der en reel chance for at miste mere masse end godt er. Det skyldes at muskler lettest vedligeholdes ved at træne på samme måde som man har skabt dem. Er dine muskler skabt på tung træning med 6-12 reps, så er det også sådan man bør træne på en diæt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

-> TJ: Aha :) Men jeg ville blot mene, at man får relativt lidt (af både styrke og hypertrofi) ud af at træne hypertrofi, når kosten ikke er til det. Men hvis man ikke er interesseret i styrke og man iøvrigt er penibel omkring tab af muskelmasse, så kan jeg godt følge pointen i at træne HST i en cutteperiode.

Link to comment
Share on other sites

AF> jeg kan sagtens følge dig. For man får selvfølgelig mere ud af sin træning ved at træne styrkeløftspræget på diæt. Men pointen er at et skift i træningsstil vil betyde en tilbagegang i det optrænede (pga. specificitet). Derfor er det jo ikke godt for dem som er kosmetiske trænere ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share