Squat teknik hjælp søges


Anita Rye
 Share

Recommended Posts

Hey Anita,

Tænke lidt på, om dit problem med at komme helt ned kan skyldes, at du ikke åbner hoften nok op? Jeg havde nemlig også lidt et problem med det (medmindre jeg stod med fødderne helt bredt og udad - hvilket blev til en sumo-squat...), men da jeg begyndte at træne VL teknik, blev jeg af træneren gjort opmærksom på, at den var altså gal med ikke at kunne åbne hoften nok. Det du skal prøve på, er at sørge for, at dine knæ vender lidt udad, når du går ned - uden at du dog drejer tæerne med og uden at du står alt for bredt. Det skal kunne mærkes som om der er én der presser dine knæ udad, og du stritter imod (giver det mening? :blush:)

Hej Anna

Både og.... ! Jeg tror jeg forstår dig, men det modstider lidt der jeg tidligere fik af vide... der skulle jeg pege fødderne ud ad...

Jeg er ikke i tvivl om det er min ankel... det er meget tydelig og det gør ondt i hele mit skinneben når jeg skal i den stilling, men jeg vil ikke udelukke det kan være andet.

Lige nu er planen at jeg skal igennem lidt VL, for at styrke det og får røven helt ned til gulvet, det kan jeg ikke nu, heller ikke uden vægt... jeg ryger direkte på røven medmindre jeg løfter hælen fra gulvet.

Så der ekserimenteres med lidt af hvert... og jeg vil lige have dit i baghovedet også.... når der skal leges med teknikken i fælleskab med en anden i centret i næste uge...

KnuZ Anita

Link to comment
Share on other sites

For at sige det kort, så synes jeg bare du skulle kigge forbi OSK igen, da det er ret svært at sidde og rådgive dig over nettet. Man kan komme med gode fifs, men jeg tror mest på "learning by doing" og "Monkey see, monkey do" :nissegrin: Så det nemmeste ville nok bare være at kigge forbi i en times tid...

Link to comment
Share on other sites

For at sige det kort, så synes jeg bare du skulle kigge forbi OSK igen, da det er ret svært at sidde og rådgive dig over nettet. Man kan komme med gode fifs, men jeg tror mest på "learning by doing" og "Monkey see, monkey do" :nissegrin: Så det nemmeste ville nok bare være at kigge forbi i en times tid...

Tak tak :bigsmile:

Ja, det ender det nok også med.... !!

For er ikke ligefrem blevet meget klogere, andet end at jeg skal have mig nogle sko :wink:

Og at jeg skal igang med frot, ol og overhead squat som hjælpe træning... :blush:

Link to comment
Share on other sites

Når du engang dukker op i OBBC i januar kan vi også kigge på det :smile:

Jeg har efterhånden lært en del piger at squat'e ... både dem med dårlige knæ som egentligt havde opgivet det .... som dem med stive hofter der ikke kan komme i bund :wink:

Link to comment
Share on other sites

Når du engang dukker op i OBBC i januar kan vi også kigge på det :smile:

Jeg har efterhånden lært en del piger at squat'e ... både dem med dårlige knæ som egentligt havde opgivet det .... som dem med stive hofter der ikke kan komme i bund :wink:

Tak Norah :bigsmile:

Hvis jeg stadigvæk har problemer med det til den tid, så siger jeg ikke nej :blush:

Men nu må vi se, jeg har en der vil hjælpe mig med nogle hjælpeøvelser i næste uge og se lidt på min teknik..... !

/Anita

Link to comment
Share on other sites

Forsøger du dig med overhead squat - i de samme sko, som du bruger nu - vil du efter alt at dømme ryge på røven inden du overhovedet kommer ned! Jeg kunne i alm. skvat godt komme ned i kælderen med stangen uden VL-sko(til gengæld falder jeg ret nemt bagover ligesom dig uden), men de har hjulpet enormt meget p.g.a. den høje hæl.. Tror også mine ankler er for stive, og desuden ligner mine squats halve goodmornings - selv med stangen liggende foran :4slap:

Vær opmærksom på, at det med stor sandsynlighed gør av-av i håndleddene de første par uger at køre med vl-greb i fronten :bigsmile:

Edited by Dr. pattøj
Link to comment
Share on other sites

Hej du

Jeg har selv haft mega svært ved at skvatte og ha flere gange

startet forfra for at få teknikken til at fungere.

Har du overvejet at prøve at skvatte til en lav boks for at afprøve hvor langt det

i realiteten er at du skal ned? Det har på et tidspunkt hjulpet mig, da jeg

via denne fikse foranstaltning kunne øve koncentreret med at åbne i hoften, i stedetfor

at skyde knæene længere og længere frem i bunden af løftet.

Bozne :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Hej du

Jeg har selv haft mega svært ved at skvatte og ha flere gange

startet forfra for at få teknikken til at fungere.

Har du overvejet at prøve at skvatte til en lav boks for at afprøve hvor langt det

i realiteten er at du skal ned? Det har på et tidspunkt hjulpet mig, da jeg

via denne fikse foranstaltning kunne øve koncentreret med at åbne i hoften, i stedetfor

at skyde knæene længere og længere frem i bunden af løftet.

Bozne :xmas:

Hejsa Bozne....!

Jeg kørte i starten en del box-squat til en bænk, og blev med tiden klar over den ikke var lav nok. Siden har jeg fundet en box som har den ønskede højde, dog lidt for lav, så jeg har en 20 kg skive ovenpå.

Så det er jeg i gang med, de dage jeg øver teknik.

Hilsen Anita

Link to comment
Share on other sites

Forsøger du dig med overhead squat - i de samme sko, som du bruger nu - vil du efter alt at dømme ryge på røven inden du overhovedet kommer ned! Jeg kunne i alm. skvat godt komme ned i kælderen med stangen uden VL-sko(til gengæld falder jeg ret nemt bagover ligesom dig uden), men de har hjulpet enormt meget p.g.a. den høje hæl.. Tror også mine ankler er for stive, og desuden ligner mine squats halve goodmornings - selv med stangen liggende foran :4slap:

Vær opmærksom på, at det med stor sandsynlighed gør av-av i håndleddene de første par uger at køre med vl-greb i fronten :bigsmile:

Hejsa...

Hvor lyder det bare bekendt... ! Men jeg starter også ud med fodtøj nu.. dog vil jeg ikke invistere i det helt dyre lige nu, det har jeg ikke lige råd til. Så starter emd en par håndbold speciel, hvilket jo også gør en stor forskel fra strømper :blush:

Næste uge starter jeg teknik med front squat med VL-greb, stort set uden vægt, for at lære at sætte mig rigtig og så min skulder og hånled kan følge med.

OL-squat og goodmorning er på porgrammet, men nok ikke allerede fra næste uge.

/Anita

Link to comment
Share on other sites

Hejsa...

Hvor lyder det bare bekendt... ! Men jeg starter også ud med fodtøj nu.. dog vil jeg ikke invistere i det helt dyre lige nu, det har jeg ikke lige råd til. Så starter emd en par håndbold speciel, hvilket jo også gør en stor forskel fra strømper :blush:

Næste uge starter jeg teknik med front squat med VL-greb, stort set uden vægt, for at lære at sætte mig rigtig og så min skulder og hånled kan følge med.

OL-squat og goodmorning er på porgrammet, men nok ikke allerede fra næste uge.

/Anita

Før du går ud og bruger penge på de der adidas sko kunne du også lige kigge her..

GOODLIFT

Her kan du få rigtige VL sko til €60 hvilket jo er under 500kr. DEt tager dog et par uger at få dem leveret

-Camilla

Edited by camillabruun
Link to comment
Share on other sites

Tak Camilla..!

Ja det er jo en lidt anden pris end 1100-1200 kr.... ! Nu ved jeg jo ikke hvad jeg skal vælge.... Har du erfaring med de VL-sko der er på siden ?

/Anita

Desværre

Har bestilt et par i sidste uge, men ikke fået dem endnu...

Fik dem anbefalet af Rommel, så prøv evt at PM ham eller Sune J, de bruger vist biksen regelmæssigt :cool:

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Desværre

Har bestilt et par i sidste uge, men ikke fået dem endnu...

Fik dem anbefalet af Rommel, så prøv evt at PM ham eller Sune J, de bruger vist biksen regelmæssigt :cool:

-Camilla

Hej Camilla... !

Jeg er faktisk allerede overbevist, viste siden til en ven.... !!

Så tak for det... Ville ellers have været ud og købe sko i dag.. !

/Anita

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var nemlig godt du ikke købte Adidas håndbold skoene, for godt nok stabiliserer de lidt mere end bare strømpefødder ( :nissetunge: ), men du ville stadig have det samme problem med at falde bagover, da de ingen "specialhæl" har.

Ja det har du nok ret i.... !

Jeg er også selv glad for jeg ikke nåede at købe nogen..

Imorgen bestiller jeg det par Camilla anbefalede - har også lidt andet gejl jeg skal have, det kunne jeg se de også havde på den side.... :nissegrin:

/Anita

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share