3 faser i et løbeprogram...


Hessel
 Share

Recommended Posts

Dette bekræfter blot det som jeg har argumenteret for i andre tråde...

Næ du - du har bare fundet en der mener som dig - med en akademisk titel - andre med samme slags titel mener noget andet B)

Jeg skal nok- dennegang - vender tilbage med et mindre drillende svar - for selvfølgelig er det godt -og styrkende for argumnetet - at du linker til den artikel!

For nye seere - vi - hesselund, jeg og jarvig13 (jeg udsender snart en efterlysning på Jarvig...) har en en diskussion omkring betydningen, af længervarende konditionstræning ved moderat til halvhøj intensitet, som værende optimalt for at komme i god kondittion - det er hessellunds standpunkt - versus bl.a. mig, der har argimenteret for at man ikke behøver løbe eller cykle langt - kanldhård til hård intervaltræning kan fint gøre det - også hvis man træner til at løbe f.eks 10.000 m (ok vi er nok begge placeret lidt tættere på middelgrunden - men vi skal jo have en diskussion!)

Link to comment
Share on other sites

Den tunge ->>

Jeg må indrømme at jeg er meget skeptisk over for et marathonprogram som har så lidt volumen. Men jeg håber at du vil poste dit resultat. Det kunne være rigtig spændende. Selv ville jeg mene at man bør træne mindst 50-60 km. i ugen for at komme rimeligt godt igennem et marathonløb. Da jeg løb min første marathon (på 2.49.49 timer) var jeg oppe på ca. 140 km. i ugen. Og selv med denne træningsvolumen ramte jeg muren med et brag og måtte nærmest lunte de sidste 10 km. i 53 min.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hej

Jeg vil lige komme med min kommentar ang. maraton træning og det berømte "det mest effektive træningsprogram"

Jeg startede på maraton træningen dec. 2001, hvor jeg hovedsaglig brugte formlen "kort men hårdt". Jeg løb en rute der er 6,5 km 3-4 gange om ugen + 1 gang orienteringsløb om ugen på ca 10 km.

Det fulgte jeg indtil ca 2 mdr før kbh maraton hvor jeg lavede min 6,5 km om til en 11,5 km tur, men med samme formel (kort men hårdt) Så da jeg løb mest løb jeg vel ca 40-50 km pr. uge

Ingen bakke eller intervaltræning (det kommer nok med i år)!

Gennemførte kbh maraton 2002 med tiden 3:36 - ikke en fantomtid, det ved jeg godt - men jeg ramte først "muren" ved 40 km. :tongue:

Om det be- eller afkræfter noget skal jeg ikke være dommer på, men jeg følger samme program i år. Dog lidt længere og hårdere for at få en bedre tid... ;)

-Tolle

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share