Teen bodybuilding!


Lagoon
 Share

Recommended Posts

Blev lidt overrasket over dette afsnit:

And lastly, to finish off the package is calves. Calves are not difficult to train. They can be hit quite easily through three different movements. Two are standing calf raises. Have your toes pointed out for the first exercise, and then in for the second. Last, are seated calf raises, these will hit below the actual muscle in the soleus (I believe). Again, on both, it is important you squeeze real hard and the top, and go to failure.

Her er tale om den sidste linie hvor han skriver "and go to failure"? Efter at have hørt fra TJ 1000 gange at failure er roden til alt ondt, kan man så læse på bodybuilding.com at man tilsyneladene ved træning af calves skal gå til failure. Er der andre end mig der er forvirret?

Link to comment
Share on other sites

Men når musklerne ikke vokser i respons på graden af anstrengelse, men i respons på graden af muskelprotein delgradation, hvad er det da failure sættene kan bidrage med.

Var da overbevidst om at muskelmasse stimuleres i respons på vægtens størrelse, ikke den grad af anstrengelse man yder i det pågældende sæt.

Hvor er det jeg går galt i byen?

Link to comment
Share on other sites

Du er slet ikke gået galt i byen Panser!

Failure træning forårsager en større muskelprotein degradation end sub-failure træning, men sætter derudover meget store krav til restitutionen. Derfor kan failure træning for eksempelvis lægge sagtens være effektivt, hvis volumen for den givne muskel/øvelse ikke er særlig stor!

Link to comment
Share on other sites

Læggene er nogle sære nogen. Jeg har altid haft mini-lægge, men det lykkedes mig at få dem til at vokse ved at TÆSKE dem med 100 reps, godt og grundigt udover failure få at få dem til at vokse. Først blev de mindre, men reagerede senere med god vækst; en implosion! :D

Det eneste problem med dem er at det er det rene "pump". Når/hvis jeg bliver syg, eller hvis jeg er på slankekur forsvinder de lynhurtigt, og skal tæskes igang igen! :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share