Dødløft vs muskelmasse


gurhan
 Share

Recommended Posts

Hey, jeg har nu i ca. 3 måneder kørt dødløft, hvor jeg er blevet betydelig stærk af denne øvelse, men jeg synes selv, at resultaterne udebliver, selvom jeg selv mener at jeg kører rigtige reps ville jeg gerne høre om dette med nogle som har bedre erfaring end mig.

Jeg kører:

10x50kg varm up.

10x100kg

8x110kg

5-6x120kg

Også afslutter jeg med at kører en 1RM af ca. 140-150kg afhængig af hvor meget energi jeg nu har tilbage.

Jeg spiser selvfølgelig en proteinshake ligeefter træning og spiser masser af kød senere på aftenen eller lge efter træning.

Nogle som har forslag?

Link to comment
Share on other sites

Nu har du ikke skrevet hvor lang tid du har trænet, men hvis det ikke er mere end et halvt til et helt år, synes jeg mere du skal få kørt noget volume.

Hver onsdag kunne du fx køre 5x5x75-80% af dit max, og så efter 2-3 uger hæve det med 2.5%. Gør det op til 85%-87%, og så start forfra.

.. Du kunne også køre 5x5xdags form, hvad du føler du kan klare. Bare sørg for ikke at komme op på 90% eller derover :smile:

Udover det ser det program udmærket ud. Hvis du har trænet noget længere tid kan sheiko eller hatfields også anbefales.

Edited by ThomasNA
Link to comment
Share on other sites

Nu har du ikke skrevet hvor lang tid du har trænet, men hvis det ikke er mere end et halvt til et helt år, synes jeg mere du skal få kørt noget volume.

Hver onsdag kunne du fx køre 5x5x75-80% af dit max, og så efter 2-3 uger hæve det med 2.5%. Gør det op til 85%-87%, og så start forfra.

.. Du kunne også køre 5x5xdags form, hvad du føler du kan klare. Bare sørg for ikke at komme op på 90% eller derover :smile:

Udover det ser det program udmærket ud. Hvis du har trænet noget længere tid kan sheiko eller hatfields også anbefales.

Jeg har alt i alt trænet et år i træk, uden større pauser osv., men har kun kørt dødløft så lang tid som jeg skrev tidligere. Men jeg forstår ikke rigtig det der med at komme op til 85%-87% og så det med 90%, hvis du lige har lyst til at forklare? :)

Link to comment
Share on other sites

Hey, jeg har nu i ca. 3 måneder kørt dødløft, hvor jeg er blevet betydelig stærk af denne øvelse, men jeg synes selv, at resultaterne udebliver, selvom jeg selv mener at jeg kører rigtige reps ville jeg gerne høre om dette med nogle som har bedre erfaring end mig.

Jeg kører:

10x50kg varm up.

10x100kg

8x110kg

5-6x120kg

Også afslutter jeg med at kører en 1RM af ca. 140-150kg afhængig af hvor meget energi jeg nu har tilbage.

Jeg spiser selvfølgelig en proteinshake ligeefter træning og spiser masser af kød senere på aftenen eller lge efter træning.

Nogle som har forslag?

Siger du at du kører 1RM meget ofte?

Det er næppe smart for din udvikling. Det er ekstremt hårdt for CNS jævnligt at træne til maks......specielt da som begynder.

Link to comment
Share on other sites

Drop dødsløft, det er en lorte øvelse som bare er blevet overrated herinde..

Meget velunderbygget kritik :dry: Måske du ville forklare din begrundelse for at dødløft skulle være en lorteøvelse?

Husk at droppe biceps Curls også, det er jo totalt overrated, der skal bare noget bænkpres til. :cool:

Øhh hvad har biceps curl at gøre med bænkpres og hvad har begge de øvelser med dødløft at gøre?? Ved ikke med dig, men når jeg træner dødløft, så får jeg hverken trænet mit bryst eller overarme i nævneværdig grad.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share