Håndbold VM - kan du optage danske kampe?


klausjensen
 Share

Recommended Posts

Polen er sgu da et klassehold... de vandt nok heller ikke deres mellemrundegruppe for sjov...

Og ved nu ikke, om det ligefrem er meget typisk for dansk sport. Vi har da haft mange ualmindeligt tætte kampe under det her VM, som er vippet begge veje.

Men ja, det var fandme ærgerligt.. så tæt på... De virkede trætte i dag. Polen spillede så heller ikke helt optimalt. Den anden semifinale må vist med rette kunne kaldes den moralske finale.

Syntes sku ikke Polen er et klassehold. Det jeg syntes der er synd er, at hvis Danmark ellers bare kunne finde ud af at spille op til deres bedste noget oftere, end i hver 3. kamp, så kunne vi bare engang imellem komme det stykke videre, som er noget federe, end de typiske 3. pladser vi altid får.

Det er som om de ikke VIL vinde. De gider ikke lukke lortet. Hvis de nu bare havde spillet op til deres bedste, havde Polen ikke været noget hindring overhovedet. Ok jeg overdriver nok pt., men jeg er bare så pisse hamrende sur over den omgang lort de leverede.. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Syntes sku ikke Polen er et klassehold. Det jeg syntes der er synd er, at hvis Danmark ellers bare kunne finde ud af at spille op til deres bedste noget oftere, end i hver 3. kamp, så kunne vi bare engang imellem komme det stykke videre, som er noget federe, end de typiske 3. pladser vi altid får.

Det er som om de ikke VIL vinde. De gider ikke lukke lortet. Hvis de nu bare havde spillet op til deres bedste, havde Polen ikke været noget hindring overhovedet. Ok jeg overdriver nok pt., men jeg er bare så pisse hamrende sur over den omgang lort de leverede.. :devil:

Øøøh, vi snakker om et hold med masser af profiler i den tyske Bundesliga, hvor især bagkæden kan betegnes som store stjerner. Polen slog jo også Tyskland, som er det andet hold i finalen. Så ja Polen er et klassemandskab.

Angrebsspillet kørte ikke optimalt i dag for Danmark, men dog vil jeg mene at de kæmpede godt for sagen. I dag var marginalerne bare ikke på vores side. Så jeg er også helt uenig i at de ikke ville vinde.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Syntes sku ikke Polen er et klassehold. Det jeg syntes der er synd er, at hvis Danmark ellers bare kunne finde ud af at spille op til deres bedste noget oftere, end i hver 3. kamp, så kunne vi bare engang imellem komme det stykke videre, som er noget federe, end de typiske 3. pladser vi altid får.

Det er som om de ikke VIL vinde. De gider ikke lukke lortet. Hvis de nu bare havde spillet op til deres bedste, havde Polen ikke været noget hindring overhovedet. Ok jeg overdriver nok pt., men jeg er bare så pisse hamrende sur over den omgang lort de leverede.. :devil:

Ok, du tror måske vi så det bedste til Polen i dag? Det gjorde vi godt nok heller ikke. Polen er et noget bedre hold end fx Island efter min mening. Men ja, det er jo klart, at vi var strøget forbi polakkerne i dag, hvis vi havde spillet vores bedste, og de havde rodet videre i nærheden af deres bundniveau.

Link to comment
Share on other sites

Øøøh, vi snakker om et hold med masser af profiler i den tyske Bundesliga, hvor især bagkæden kan betegnes som store stjerner. Polen slog jo også Tyskland, som er det andet hold i finalen. Så ja Polen er et klassemandskab.

Angrebsspillet kørte ikke optimalt i dag for Danmark, men dog vil jeg mene at de kæmpede godt for sagen. I dag var marginalerne bare ikke på vores side. Så jeg er også helt uenig i at de ikke ville vinde.

Øhhh, nå. Det jeg mener er, at vi har slået så mange hold der er klasser bedre end Polen. Det eneste de sådan set har at byde på, er 3 skytter.

Og nej det kørte ikke optimalt, og det er det jeg mener der er så typisk for det danske landshold. Når det endelig gælder så går de i sort, selvom de egentlig har niveauet til at gå hele vejen.

Når de får chancer for at lukke kampene, går de ligeledes i sort, og lukker modstanderne ind i kampen igen :smile:

Edited by Keler
Link to comment
Share on other sites

Øhhh, nå. Det jeg mener er, at vi har slået så mange hold der er klasser bedre end Polen. Det eneste de sådan set har at byde på, er 3 skytter.

IMO er Kroatien det eneste direkte bedre hold vi har mødt (det kan altid diskuteres om Island er bedre), men at sige at vi har mødt hold (endda slået) der er klasser bedre er helt ved siden af. Vi snakker om et hold der vandt den anden Mellemrunde og nu er finalen, det er IMO klasse. Hvem skullle være klasser bedre som vi har mødt Ungarn, Norge, Spanien eller Rusland, hvis du mener et af disse hold er klasser bedre må du lige forklare mig hvorfor.

Polen havde meget at byde på i kampen bla. taktisk, hvor Polen formodede at reagere på Danmarks angreb og forsvar, hvilket jo også siger noget om klassen på holdet. Polen havde jo virkelig forberedt sig på Lars Møller og Oeschler og da vi gik højt på dem formode de lige pludselig at få deres streg med i spillet. Herudover var deres forsvar klasse, hvilket er en meget vigtig parameter.

Og nej det kørte ikke optimalt, og det er det jeg mener der er så typisk for det danske landshold. Når det endelig gælder så går de i sort, selvom de egentlig har niveauet til at gå hele vejen.

Når de får chancer for at lukke kampene, går de ligeledes i sort, og lukker modstanderne ind i kampen igen :smile:

Helt uenig, DK lå under det meste af kampen, men fik på god moral kæmpet sig tilbage. Idag var det bare stolpe ud. Det er jo meget sjovt: havde det nu været Island der havde haft stolpe ind ville du jo nok råbe op om, at det er så typisk dansk. Faktum er bare at DK har vundet 3 ud af 4 helt afgørende kampe ved dette VM, som var meget tætte. Det vidner da om at de ikke går i sort, men har haft den fightervilje der skal til. De 4 kampe er:

mod Norge: Skulle vindes ellers var vi ude af gruppespillet

mod Rusland: Skulle igen vindes ellers ingen kvartfinale

mod Island

mod Polen: Først her taber vi en alt afgørende kamp.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share