Bedste tidsskrift?


kahlua-kalv
 Share

Recommended Posts

det ville måske være lettere hvis du fortalte hvad for et felt du gerne vil holdes ajour indenfor i :laugh: . Går ud fra det er noget med sport.... I givet fald...

journal of strength and conditioning research

Den er meget applied og relevant, men der desværre også nogle dårligt bearbejdede artikler imellem...

Link to comment
Share on other sites

det ville måske være lettere hvis du fortalte hvad for et felt du gerne vil holdes ajour indenfor

journal of strength and conditioning research

Sorry, er idrætslærer i gymnasiet.

jeg vil gerne have adgang til den nyere forskning indenfor træningslærer generelt.

Dvs. et tidsskrift der onhandler alle de forskellige naturvidenskabelige problematikker der er forbundet med at optimere træning. Håber det blev mere præcist...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hvis du stadig har tilknytning/kender nogle på universitetet (nu ved jeg ikke ikke hvor du har læst), kan du jo evt droppe forbi og bladre lidt i de forskellige tidsskrifter og se hvilke/hvilket der kommer tættest på dine interesser.

- Journal of applied physiology

- American journal of sports medicine

- Journal of exercise physiology

- medicin & science in sports and exercise

- journal of physiology

Jeg tror alle ovenstående jounaler eksisterer, er dog lidt frit fra leveren, så hæng mig ikke op på det :blush:

Så vidt jeg husker er det meste af den litteratur man får smidt i hovedet på idrætsstudiet fra "Journal of applied physiology", men indrømmet, så kigger jeg faktisk sjældent på hvilket tidsskrift der har publiceret det jeg læser.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du stadig har tilknytning/kender nogle på universitetet

Har læst på KU, så kunne nok få lov til at kigge lidt rundt af hENRIETTE

- Journal of applied physiology

- American journal of sports medicine

- Journal of exercise physiology

- medicin & science in sports and exercise

- journal of physiology

Jeg har bestilt et par prøve eksemplarer fra udgiverne - de plejer at komme efter et par uger

Tak for hjælpen - gælder selvf. også Incoq og Gentle...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share