Incline eller Decline


Kousgaard
 Share

Recommended Posts

Hej kære Mol'er

Er igang med at skifte fra fullbody til et 2-split program, men har lidt problemer med øvelsesvalget til en af mine dage Bryst/skulder/triceps .. De nuværende øvelser for dagen er som følgende:

Bænk 5x5

?

Millitary 3x8 (evt 5x5?)

Side lats 3x8

Back flies 3x8

Push down 3x8

Dips 3x8

Mit spørgsmål kommer nu da jeg syntes jeg har for lidt øvelser til bryster og syntes to er for meget, da jeg også har dips og millitary der går i brystet, men hvad ville da være det mest optimale at køre Incline eller Decline DB press? og hvad med sæt 3x8 eller 5x5?

Andre kommentar eller kritik til øvelsesvalg er selvfølgelig også velkomne.

Tak.

Link to comment
Share on other sites

Når du allerede har dips og military som går i pectoralis minor, så er det jo ikke bidende nødvendigt med incline. Så måske en decline til at aktivere den nederste del af brystmuskulaturen. Men igen, det er flueknep. Med bænk, militær og dips er du godt dækket ind på både skulder, bryst og triceps-siden. :smile:

Jeg har selv kørt bænk og military som 5 x 5, men også 3 x 10. Det kommer lidt an på, om du vil køre tunge sæt (5x5) eller gå efter flere reps. Kør det du synes er sjovest.

Pushdowns i et tårn kan med fordel skiftes ud med Fransk Pres <- den bider bedre. :devil:

Ellers ser det jo fint ud med netop bænk, military og dips som grundstamme, og så lidt laterals til skulderen som support, og måske en fransk pres og incline/decline (alt efter behov) bænk ligeledes som support.

Link to comment
Share on other sites

Decline ville jeg udelukkende bruge istedet for bænk, såfremt bænken driller skulderen. Inclines kan være en ide, såfremt du vil ligge lidt mere masse på den øvre del af brystet. Men ellers vil jeg give Kongen ret. Du er fint dækket ind med bænk, military og dips.

Hvordan ser din anden dag i splittet ud? Og hvorfor har du valgt at splitte op på den måde? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Decline ville jeg udelukkende bruge istedet for bænk, såfremt bænken driller skulderen. Inclines kan være en ide, såfremt du vil ligge lidt mere masse på den øvre del af brystet. Men ellers vil jeg give Kongen ret. Du er fint dækket ind med bænk, military og dips.

Hvordan ser din anden dag i splittet ud? Og hvorfor har du valgt at splitte op på den måde? :smile:

Har valgt at dele det op på den måde for at få stød og træk hver sin dag.. Men du mener så jeg skal udelukke bænk og kører decline i stedet eller både decline og bænk også udelukke incline?

Min anden dag med træk ser ud, som følgende..

Dødløft 3x8

BOR 3x8

Chins/pullups 3x8 <-- varier efter lyst

Pistols 3x8 --> da squat har givet mig problemer med lænden

Seated calf 3x12

Shrugs 3x8

DB curls 3x8

Har i en bedre fordeling over dagene så kommenter endelig

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Har valgt at dele det op på den måde for at få stød og træk hver sin dag.. Men du mener så jeg skal udelukke bænk og kører decline i stedet eller både decline og bænk også udelukke incline?

Jeg mente, at du udelukkende skulle kører en af øvelserne. Om det så skulle være flad, incline eller decline er op til dig.

Har i en bedre fordeling over dagene så kommenter endelig

Det er såmænd fint nok som du gør. Personligt foretrækker jeg at dele kroppen op i overkrop den ene dag og ben den næste.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share