Jonas Andersen's log


omeg@
 Share

Recommended Posts

  • Replies 443
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lækker taske - hvad var det du faldt over i din research som gjorde at valget faldt på netop den? :smile:

Jeg har igennem det seneste års tid prøvet en hel masse tasker i klassen 70-120 l., og fokuspunkterne for mig har været:

Bæresystem

Materialer

Funktionalitet

Denne taske opfylder alle mine krav, og den er samtidigt af et mærke som jeg har rigtigt mange gode erfaringer med! :smile:

Jeg har netop lige bestilt et par Lowa Combat Boots, så nu er jeg klar til AAAAACTION! :superman:

post-7106-1183546338_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag d. 4/7 2007:

Løb:

Let gennemgang af FHB, med fokus på teknik og hurtigt gennemløb.

MTB:

60 km. - Kørte fra Dianalund, til Augustinus i Slagelse, og derfra videre rundt i Slagelse for at samle ting ind til vores drengerøvstur i næste uge. Derefter kørte vi en tur i skoven for at afprøve en lille selvtillidsprøve, i form af et langt og smalt betonrør (tyrens røvhul), som fører et å-løb under en vej. Derefter videre over og se min kæreste træne spring (på hest), i den anden ende af skoven. Videre til FHB, og så 'hjem' til Korsør.

Edited by omeg@
Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag d. 7/7 2007:

MTB:

36 km. - Niveau 2-4, fokus på teknik på hjemvejen.

Svømning:

500-600 m. - Svømmede over Sorø sø, uden noget udstyr, for at teste den til næste uges tur (hvor deltagerne får svømmefødder og redningsveste). Gik tilbage til cyklerne i bare tæer (AV! :laugh:).

Styrketræning:

3 x 8 Pullups

3 x 8 Hanging leg raises

3 x 20 Pushups

Link to comment
Share on other sites

Tur søndag d. 8/7 - onsdag d. 11/7 2007:

PTR-tur/drengerøvstur:

Vi startede søndag aften med fridykning ved Bildsø strand, for derefter at svømme (kampsvømning) 3 km. igennem natten og høje bølger. Rykkede mandag morgen ud til skoven ved individuel orienteringsmarchud til den militære skydebane, hvor vi (Peter og Jeg) havde gjort klar til selvtillidsprøve nr. 1, som bestod af løb over skydebanen på en fodlængdes bred væg (ca. 8 m.) og efterfølgende fastroping ned. Derefter at løbe et individuelt o-løb som Peter og Jeg satte op om søndagen. Derfra gik vi ud til øvelsesområdet ved Østerby, for at øve CQB og rumkamp med hardballgeværer og pistoler. Her var der endnu en lille selvtillidsprøve som også var kendetegnet ved at kræve en god balance. Man skulle gå på en betonmur, i fodbredde, i ca. 3,5 m. Efterfølgende havde vi et lille hvil med aftensmad og kl. 20.00 begyndte vi march mod Sorø (20 kg. oppakning). Fremme ved Sorø sø kl. 24.00 holdt vi et lille hvil med mad, og efterfølgende skulle vi kampsvømme over Sorø sø og markere hovedbygningen på Sorø Akademi og tilbage samme vej over søen. Trætte og kolde hoppede vi i BSO, og sov til kl. 12.00. Dog var Peter og Jeg et smut forbi bageren kl. 06.30 for at overraske gruppen ved at vække dem med basser. Efter morgenmad begyndte vi march tilbage mod Slagelse, og spiste aftensmad ved orienteringsklubhuset i Slagelse. Efter maden skulle vi gå ud til FBH, og her blev det til lidt teknikgennemgang og let gennemløb. Herfra gik vi kl. 23.00 over og lagde os i BSO, og kl. 04.30 gik vi over i mod vores sidste selvtillidsprøve, som var "tyrens røvhul". Herfra gik turen hjemad til morgenmad og en lille morfar.. :sleeping:

Alt i alt blev det til ca.:

50 km. march (20 kg. oppakning)

3,5 - 4 km. kampsvømning

12-14 km. o-løb (inkl. opsætning af poster)

6 km. alm. løb (til bageren)

FHB, fire selvtillidsprøver, skydning mm.

Edited by omeg@
Link to comment
Share on other sites

Tur søndag d. 8/7 - 11/7 2007:

PTR-tur/drengerøvstur:

Vi startede søndag aften med fridykning ved Bildsø strand, for derefter at svømme (kampsvømning) 3 km. igennem natten og høje bølger. Rykkede mandag morgen ud til skoven ved individuel orienteringsmarchud til den militære skydebane, hvor vi (Peter og Jeg) havde gjort klar til selvtillidsprøve nr. 1, som bestod af løb over skydebanen på en fodlængdes bred væg (ca. 8 m.) og efterfølgende fastroping ned. Derefter at løbe et individuelt o-løb som Peter og Jeg satte op om søndagen. Derfra gik vi ud til øvelsesområdet ved Østerby, for at øve CQB og rumkamp med hardballgeværer og pistoler. Her var der endnu en lille selvtillidsprøve som også var kendetegnet ved at kræve en god balance. Man skulle gå på en betonmur, i fodbredde, i ca. 3,5 m. Efterfølgende havde vi et lille hvil med aftensmad og kl. 20.00 begyndte vi march mod Sorø (20 kg. oppakning). Fremme ved Sorø sø kl. 24.00 holdt vi et lille hvil med mad, og efterfølgende skulle vi kampsvømme over Sorø sø og markere hovedbygningen på Sorø Akademi og tilbage samme vej over søen. Trætte og kolde hoppede vi i BSO, og sov til kl. 12.00. Dog var Peter og Jeg et smut forbi bageren kl. 06.30 for at overraske gruppen ved at vække dem med basser. Efter morgenmad begyndte vi march tilbage mod Slagelse, og spiste aftensmad ved orienteringsklubhuset i Slagelse. Efter maden skulle vi gå ud til FBH, og her blev det til lidt teknikgennemgang og let gennemløb. Herfra gik vi kl. 23.00 over og lagde os i BSO, og kl. 04.30 gik vi over i mod vores sidste selvtillidsprøve, som var "tyrens røvhul". Herfra gik turen hjemad til morgenmad og en lille morfar.. :sleeping:

Alt i alt blev det til ca.:

50 km. march (20 kg. oppakning)

3,5 - 4 km. kampsvømning

12-14 km. o-løb (inkl. opsætning af poster)

6 km. alm. løb (til bageren)

FHB, fire selvtillidsprøver, skydning mm.

Sej sej tur :bigsmile:

Nu er Guarden lige lidt lost. Jeg ved godt at du gerne vil være specialstyrkesoldat, men er du i cirkus mili nu, eller er det bare drengerøvsgenet der arbejder på højtryk :devil: ?

Lige meget hvad, så lyder det til at I har det vildt sjovt :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Sej sej tur :bigsmile:

Nu er Guarden lige lidt lost. Jeg ved godt at du gerne vil være specialstyrkesoldat, men er du i cirkus mili nu, eller er det bare drengerøvsgenet der arbejder på højtryk :devil: ?

Lige meget hvad, så lyder det til at I har det vildt sjovt :4thumbup:

Det er bare drengerøvsgenet der lige skulle luftes lidt! :cool:

Jeg starter i Slagelse d. 6 august. Og så videre på SG-skole til november. Glæder mig til at tjene penge ved at lave de ting jeg elsker mest.. :smile:

Edited by omeg@
Link to comment
Share on other sites

Det er bare drengerøvsgenet der lige skulle luftes lidt! :cool:

Jeg starter i Slagelse d. 6 august. Og så videre på SG-skole til november. Glæder mig til at tjene penge ved at lave de ting jeg elsker mest.. :smile:

STORT :bigsmile:

Er det på HSGS Sønderborg du skal være SGE, eller hvordan?

Jeg var der selv på hold 99-2 :superman:

Link to comment
Share on other sites

STORT :bigsmile:

Er det på HSGS Sønderborg du skal være SGE, eller hvordan?

Jeg var der selv på hold 99-2 :superman:

Ja, det er det STØRSTE skridt i mit liv, indtil videre! :smile:

Ja, og så videre til kamptropperne i Oksbøl.. :superman:

Ok, er du så SG, eller tog du Officer udd. efterfølgende? Så også lige i din log at du fandt støvlerne og den tunge rygsæk frem. Man kan ikke lade være vel? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er det STØRSTE skridt i mit liv, indtil videre! :smile:

Ja, og så videre til kamptropperne i Oksbøl.. :superman:

Ok, er du så SG, eller tog du Officer udd. efterfølgende? Så også lige i din log at du fandt støvlerne og den tunge rygsæk frem. Man kan ikke lade være vel? :wink:

Cool.

Var værnepligtig sergent v. Livgarden november 1998- november 2000

Ingen officersuddannelse bagefter.

Idrætshøjskole et halvt år --> idræt på UNI :smile:

Link to comment
Share on other sites

Cool.

Var værnepligtig sergent v. Livgarden november 1998- november 2000

Ingen officersuddannelse bagefter.

Idrætshøjskole et halvt år --> idræt på UNI :smile:

Det lyder godt! :smile:

Jeg har også i lang tid leget med tanken om en instruktørudd. ved idrætsskolerne i Oure (adventure linien), og fik lige en reminder da en af gutterne på turen skulle over og tage den efter HRU.

Det virker godt nok også som om at du har valgt det rigtige studie, og det lyder som om at du har succes med det og nyder det i fulde drag!

Link to comment
Share on other sites

Det lyder godt! :smile:

Jeg har også i lang tid leget med tanken om en instruktørudd. ved idrætsskolerne i Oure (adventure linien), og fik lige en reminder da en af gutterne på turen skulle over og tage den efter HRU.

Det virker godt nok også som om at du har valgt det rigtige studie, og det lyder som om at du har succes med det og nyder det i fulde drag!

Ja, er super glad for studiet og det arbejde jeg har fået stablet på benene. Der åbner sig hele tiden uanede døre, så det er fantastisk. Lot's of room for improvement :4mewantfood:

God idé med Oure.

Jeg var på Windsurfing, alpint ski & snowboard.

Moooooonster cool. 6 måneders ferie :wink: -ENJOY!

Link to comment
Share on other sites

Ja, er super glad for studiet og det arbejde jeg har fået stablet på benene. Der åbner sig hele tiden uanede døre, så det er fantastisk. Lot's of room for improvement :4mewantfood:

God idé med Oure.

Jeg var på Windsurfing, alpint ski & snowboard.

Moooooonster cool. 6 måneders ferie :wink: -ENJOY!

Så er det som det skal være!

Lyder også COOL! :cool:

:sleeping::sleeping::sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share