Jonas Andersen's log


omeg@
 Share

Recommended Posts

Ok, så du har også haft et par lange uger :smile:

Mange tak. Det var også en lækker følelse. Jeg tror ikke at der var nogle fra min (1. Deling) der løb over 3000 m., men der er nok også flere hernede som har løbet omkring de 3300 m. :smile:

Har i også haft div. musk. test og sådan? Er det godt i Høvelte?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 443
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ok, så du har også haft et par lange uger :smile:

Mange tak. Det var også en lækker følelse. Jeg tror ikke at der var nogle fra min (1. Deling) der løb over 3000 m., men der er nok også flere hernede som har løbet omkring de 3300 m. :smile:

Har i også haft div. musk. test og sådan? Er det godt i Høvelte?

Ja vi har haft instruktion i styrketræning og "alternativ musk" som de kalder det. Vi er blot blevet instruerede i øvelserne og har testet max i samtlige kerneøvelser, og ud fra det fået lavet et program vi skal følge.

Og ja, de første to uger har været lange... Meget lange! Nu ved jeg ikke hvor meget jeres befalingsmænd går op i hygiejne og rengøring, men i Høvelte er de helt pjattede med at det hele bare skal "spille"... De betyder vi skal op kl 5 for at gøre rent, hvilket ikke er så fedt når man kom i seng kl 12.

Men, men... Synes virkelig det er fedt. Det er helt vildt alle de ting man for sat for dagen og indlært. Du har det sikkert på samme måde.

Jeg vil ikke sige at jeg fortryder at have valgt Livgarden, men føler godt jeg kunne undvære de sidste 4 måneder som vagtgående... Men tror nu det skal blive sjovt nok.

Link to comment
Share on other sites

Ja vi har haft instruktion i styrketræning og "alternativ musk" som de kalder det. Vi er blot blevet instruerede i øvelserne og har testet max i samtlige kerneøvelser, og ud fra det fået lavet et program vi skal følge.

Og ja, de første to uger har været lange... Meget lange! Nu ved jeg ikke hvor meget jeres befalingsmænd går op i hygiejne og rengøring, men i Høvelte er de helt pjattede med at det hele bare skal "spille"... De betyder vi skal op kl 5 for at gøre rent, hvilket ikke er så fedt når man kom i seng kl 12.

Men, men... Synes virkelig det er fedt. Det er helt vildt alle de ting man for sat for dagen og indlært. Du har det sikkert på samme måde.

Jeg vil ikke sige at jeg fortryder at have valgt Livgarden, men føler godt jeg kunne undvære de sidste 4 måneder som vagtgående... Men tror nu det skal blive sjovt nok.

Det er det samme hos os... Alt skal spille 100! Alt udstyr, skabe, hygiejne på stuen samt personlig hygiejne. Og så vil de jo også gerne ha' at vi træner i vores fritid :smile:

Ja, man føler at man har været inde meget længe pga. alle de nye ting man har lært. Jeg kan virkelig godt lidt undervisningsmetoden, og synes også at jeg har været heldig mht. min DF og SG'er!

Link to comment
Share on other sites

Ja, man føler at man har været inde meget længe pga. alle de nye ting man har lært. Jeg kan virkelig godt lidt undervisningsmetoden, og synes også at jeg har været heldig mht. min DF og SG'er!

De befalingsmand der er tilknyttet min deling er jeg også godt tilfredse med: 1 premier løjtnant, 2 sergenter og en sergent elev. De er allesammen motiverede og kan også godt være med til at lave lidt sjov. Så det er helt perfekt.

Link to comment
Share on other sites

De befalingsmand der er tilknyttet min deling er jeg også godt tilfredse med: 1 premier løjtnant, 2 sergenter og en sergent elev. De er allesammen motiverede og kan også godt være med til at lave lidt sjov. Så det er helt perfekt.

Lyder godt!

Vi har to der skal på Officerskole nu, og så har vi 2-3 SG'er tilbage. Jeg kan også godt lidt min PL, og han virker som om at han har prøvet lidt af hvert. Vi har også en major, som har været jæger, så det kunne være at man skulle ha' en snak med ham.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Skulle vi ikke have en dato for den dag vi skal op og kigge på evo-banen?

Jeg siger 1-2 september, hvad siger I til den?

Selvf. skal vi da det - tjekker lige op på datoen en af de kommende dage. Hvor mange regner vi med, at vi bliver? Og har Peter og dig snakket nærmere omkring transporten derop?

Jeg har dog valgt, at springe dette års evo over pga. den overbelastning jeg fik på PTR og da jeg skal til ortopædkirug dagen efter EVO - MEN jeg har fået teamet bag EVO til at "resevere" en plads til mig næste år :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Sidder i skrivende stund som PV (vagt), på Antvorskov kaserne.

Har knoklet på jobbet som soldat siden 6 august, hvor jeg nu har været på Rex-tur og er blevet Husar. har fået en lejlighed sammen med min kæreste. Har prøvet at passe min træning såvidt det har været muligt.

Jeg har siden november kæmpet for at få ordnet lejligheden, og har nedprioriteret logbogen, da jeg ikke har haft adgang til internet, og ikke altid har haft tid til at sidde foran computeren. Nu er min hverdag begyndt at se en smule normal ud igen, og jeg tager lige så stille og roligt fat igen - hvor jeg slap. Jeg har ferie i den kommende uge (uge 42), og det er en god mulighed for at vende tilbage til loggen!

Fredag d. 19 og lørdag d. 20 skal jeg til AACC (Århus CoastZone Challenge), sammen med Peter, og jeg er så småt ved at være klar med de sidste småting.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hey..

Livet i Sønderborg er skønt, og meget afvekslende! Masser af seje folk omkring en, til at presse og motivere, og bestemt en anden instilling end den man oplever i HBU'en!

Er PT på køreskole, som er 3 uger af de 4½ mnd. i Sønderborg, og det er et dejligt frirum, fra 10-12 t. militær tjeneste hver eneste dag.. :)

Hvis du har nogle spørgsmål, så skyder du bare..

Link to comment
Share on other sites

I Sønderborg er der ikke særligt meget felttjeneste. Det kommer i Oksbøl. Idræt har vi også for lidt af, men der er ok træningsfaciliteter til brug i fritiden!

På nogle punkter er jeg ret skuffet over niveauet, og det skyldes også at der starter folk som ikke engang har klaret optagelseskravene i Jontrup, pga. mangel på BM. Dog vil jeg sige at niveauet er højt i forhold til HBU'en, og man vælger jo selv hvem man vil snakke med.. Dem der gider, eller dem der ikke gider... :)

Link to comment
Share on other sites

Åhh nej... Det er næsten de værste... Dem der ikke gider.

Jeg tror faktisk jeg er den eneste der skal op til de optagelsesprøver som egenligt godt gider. Resten har bare søgt det for sjov. Desuden håber jeg ikke de gider, for det er virkelig ikke den type mennesker jeg gider at omgås med.

Det lyder trist at I ikke har ret meget idræt. Der er nu ikke noget der slår en god omgang FUT :superman:

Men det lyder da til at du er meget godt tilfreds. Glæder mig endnu mere endnu. Det skal nok blive en oplevelse.

Har du tænkt dig at blive udsendt som sergent?

Link to comment
Share on other sites

Det er irriterende at folk har så dårlig holdning!

Jeg elsker FUT, primært fordi at det er lønnet træning.... :smile: Fantastisk koncept!

Ja, glæd dig!

Hmm, det er svært at sige... Vil gerne være idræts BM, og så kan det godt være at jeg søger videre inden jeg når til HRU'en..

Link to comment
Share on other sites

Altså min plan ser nok således ud:

Maj 08: SGE

Sep 08: Kampskole

Jan 09: SG ved Livgarden med et HBU hold

- Her ser Livgarden gerne at man følger HBU holdet ind i vagtkompagniet i 4 måneder og derefter på HRU. Men jeg føler overhovedet ikke jeg har lyst til at spendere mere tid i vagkompagniet end tiden som garder. Jeg skal være grøn i hovedet, ikke nybarberet og med en bjørn på hovedet.

Hvis ikke dette er tilfældet, så står den på 2 HBU hold i 2009 og så JGK i 2010. Ellers har jeg intet imod at blive ydeliger et år i firmaet og så have en udsendelse på rygraden.

Men jeg ved ikke? Jeg ryger formodenligt på den "nye" SG uddannelse, som jeg ikke ved hvad der helt præcist er nyt ved, men det finder jeg vel ud af d. 22 i Jonstruplejeren :)

Har hørt noget om 6 mdr i Sønderborg og så kampskole senere i forløbet... Men der bliver sagt meget lige for tiden.

Edited by knb
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Slettet_26102014

Den nye sergent uddannelse varer så vidt jeg ved 9mdr. 6mdr i sønderborg, hvorefter du bliver udnævnt sergent og derefter kan tage 3mdr tjenesteudannelse ved log i AA, artilleri i Varde, kamptropperne osv.

Den "nye" SG uddannelse starter i maj.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share