Skubbe hoften frem - hvordan?


Tysker
 Share

Recommended Posts

Hej,

min hofte er "skubbet" for langt bagud efter min smag. Det fører bl.a. til, at jeg ofte går foroverbøjet og min kropsholdning desuden kan være lidt mærkelig, da hoved, hofte og fødder ikke danner en lodret linie. Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, om i kender en øvelse, der kan hjælpe med at skubbe hoften frem? Eller en muskel jeg måske hellere skal lade vær med at træne for meget?

jeg er selvf. begyndt på bevidst at gå lige, men vil gerne understøtte "terapien" med rigtige øvelser.

Mvh.

Søren

Link to comment
Share on other sites

Det er lidt svært at svare på. Men udfra et billede af dig fra siden, ville man kunne vurdere hvad der skulle til. det er højst sandsynligt nogle muskler som er for stærke/stramme, og nogle modsatte muskler der er for afslappede/svage.

Men umidlebart kunne det lyde som om dine lige mave muskler er for stramme. Laver du evt. mange mavebøjninger?

Link to comment
Share on other sites

I mine tidligere programmer var det lige fordelt mellem mave og ryg. Pt. Kører jeg både Squat (mandag) og Deadlift (fredag) og kun en maveøvelse pr. træningsdag.

Min egen teori(er) er:

- min erector spinae er for stærk og trækker hoften bagud. Dvs. jeg skal træne mere mave (?)

og/eller

- der er en eller anden muskel i hoften der kan styrkes og derved skubbe hoften/lænden frem.

og/eller

- erector spinae er for svag, og derved bliver overkroppen trukket forover. Således ser det ud som om hoften stikker bagud og det er grunden til jeg går foroverbøjet.

Link to comment
Share on other sites

I mine tidligere programmer var det lige fordelt mellem mave og ryg. Pt. Kører jeg både Squat (mandag) og Deadlift (fredag) og kun en maveøvelse pr. træningsdag.

Min egen teori(er) er:

- min erector spinae er for stærk og trækker hoften bagud. Dvs. jeg skal træne mere mave (?)

og/eller

- der er en eller anden muskel i hoften der kan styrkes og derved skubbe hoften/lænden frem.

og/eller

- erector spinae er for svag, og derved bliver overkroppen trukket forover. Således ser det ud som om hoften stikker bagud og det er grunden til jeg går foroverbøjet.

Det lyder som om at dine hoftebøjere (illiopsoas) og/eller dine mavemuskler trækker dig fremad. Dette er kun ud fra din beskrivelse, uden et billede er det meget svært at afgøre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share