vægttab nu


Your Fashion
 Share

Recommended Posts

hey har i nogle gode råd til kosten, så jeg får úndskud af kcl---??

jeg er begyndt i et fitnes center og træner 3-4 gange om ugen af ca 1 time..

jeg føler mig utrolig træt om morgen når jeg står op.

jeg vejer 107.4 kg og er ca 173 cm høj. hvor meget skal jeg tabe mig for at få den rigtige vægt.. jeg har tænkt på at komme ned omkring 80 kg. for jeg er også meget bred skuldret??

bruger i nogle kost tilskud eller protien pulver eller bare noget andet????

Link to comment
Share on other sites

Den bedste måde at komme i kcal underskud er at tælle kcal :), jeg synes 80 kg er et fint mål til at starte med, dog vil jeg ikke tro at du på den vægt er specielt "cut" med mindre du er ret muskuløs.

Der er mange her inde der prædikere at man skal have et underskud på ca 500 kcal om dagen dette er dog mest hvis du vil cutte de sidste par kg uden et størrer muskeltab.

Jeg vil foreslå at du beregner dit ca ligevægtsindtag med beregneren her på siden http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae..._energiforbrug/. så går du ca 1000-1500 kcal under det om dagen. så vil du tabe dig ca 1-1,5 kg om ugen. Det kan du så gøre til du rammer de 80 Kg når du er nået der til kan du gå op til et underskud på 500 kcal indtil du ser det du gerne vil se i spejlet ;).

For at bevare motivationen skal du skrive din vægt ned en gang om ugen .feks. mandag morgen lige efter alle kanaler er tømt :tongue: , det er en god motivationsfaktor at kunne se en måned tilbage og se at det virkeligt har hjulpet.

(Jeg har selv tabt mig fra ca 137 til 96 kg på den måde. er 1.95 cm)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er selv lige gået igang med at cutte for første gang, og det er gået kanon!

Jeg har ikke brugt nogle piller eller andet, og jeg har kun gået på the feeling.

Jeg har skåret alle de søde ting væk, og dyrker mere motion. Så selvom jeg ikke holder mig selv lænket af noget, har jeg på en måned tabt 4.9kg, og jeg har slet ikke savnet noget :4thumbup:

Så det er altså muligt, uden at skulle ligge hele sig liv om..

Held og lykke med projektet! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er selv lige gået igang med at cutte for første gang, og det er gået kanon!

Jeg har ikke brugt nogle piller eller andet, og jeg har kun gået på the feeling.

Jeg har skåret alle de søde ting væk, og dyrker mere motion. Så selvom jeg ikke holder mig selv lænket af noget, har jeg på en måned tabt 4.9kg, og jeg har slet ikke savnet noget :4thumbup:

Så det er altså muligt, uden at skulle ligge hele sig liv om..

Held og lykke med projektet! :bigsmile:

har du fået lavet et specielt trænings program i dit fitness center

Link to comment
Share on other sites

har du fået lavet et specielt trænings program i dit fitness center
Nix. Jeg har mit eget træningssæt derhjemme, og mit træningsprogram er et hjemmestrikket et (se min blog)

Synes jeg får meget mere viden her inde og af egen erfaring, end jeg har gjort da jeg i et par måneder prøvede et center, hvilket var en stor fejl :bigsmile:

Selvfølgelig er nogle centre gode, men lige den jeg gik i var bestemt til dumpe karakter :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

okay.. jeg er ved at få lavet et program i mit trænings center.. hvor de tager udgangs punkt i fedt forbrænding først og fremmest også derefter styrke træning

Håber ikke der kommer den typiske med at fedtforbrændingen begynder efter 30 min og du derfor skal arbejde i 1 time eller sådan noget..

Ved at styrketræne og få større muskler vil du øge dit hvilestofskifte.

Når du konditionstræner skal det gerne være med en god intensitet. gerne interval træning hvor du kører 70% af din makspuls eller derover. Selvom du primært forbrænder kulhydrater ved kort arbejde vil dine kuldhydratdepoter blive opfyldt igen og det sker ved at kroppen "stjæler" energien fra fedtet. Derudover gir høj intensitet også "afterburn" der gør at du efter træningen har en lidt højere forbrænding og dette kan vare i op til et døgn efter.

Det er bare med at træne hårdt og blive dejlig svedig -god træning :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Håber ikke der kommer den typiske med at fedtforbrændingen begynder efter 30 min og du derfor skal arbejde i 1 time eller sådan noget..

Ved at styrketræne og få større muskler vil du øge dit hvilestofskifte.

Når du konditionstræner skal det gerne være med en god intensitet. gerne interval træning hvor du kører 70% af din makspuls eller derover. Selvom du primært forbrænder kulhydrater ved kort arbejde vil dine kuldhydratdepoter blive opfyldt igen og det sker ved at kroppen "stjæler" energien fra fedtet. Derudover gir høj intensitet også "afterburn" der gør at du efter træningen har en lidt højere forbrænding og dette kan vare i op til et døgn efter.

Det er bare med at træne hårdt og blive dejlig svedig -god træning :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
hey har i nogle gode råd til kosten, så jeg får úndskud af kcl---??

jeg er begyndt i et fitnes center og træner 3-4 gange om ugen af ca 1 time..

jeg føler mig utrolig træt om morgen når jeg står op.

jeg vejer 107.4 kg og er ca 173 cm høj. hvor meget skal jeg tabe mig for at få den rigtige vægt.. jeg har tænkt på at komme ned omkring 80 kg. for jeg er også meget bred skuldret??

bruger i nogle kost tilskud eller protien pulver eller bare noget andet????

Du har altså ca. 25 kg at smide, hvilket er en del.....

jeg taber mig 1.5 kilo om ugen minium i tiden... er det for meget eller for lidt???

...... derfor kan 1,5 kg om ugen i starten af dit vægttab være udemærket. Du bør dog nok stile mod et mindre energiunderskud som vættabet skrider frem - det minimerer muskeltabet og øger chancen for at det overvejende er fedtmasse du smider :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du har altså ca. 25 kg at smide, hvilket er en del.....

...... derfor kan 1,5 kg om ugen i starten af dit vægttab være udemærket. Du bør dog nok stile mod et mindre energiunderskud som vættabet skrider frem - det minimerer muskeltabet og øger chancen for at det overvejende er fedtmasse du smider :smile:

ja.. jeg lever normalt spiser normalt sund kost. med grøntsager og alt det der... spiser frugt som mellem måltider. så synes ikke selv jeg gør der store---

mens jeg trænede igår var jeg på vægten før og efter. der var der smidt over halvt kilo. er det bare væsketab eller hvordan???

Link to comment
Share on other sites

Du har altså ca. 25 kg at smide, hvilket er en del.....

...... derfor kan 1,5 kg om ugen i starten af dit vægttab være udemærket. Du bør dog nok stile mod et mindre energiunderskud som vættabet skrider frem - det minimerer muskeltabet og øger chancen for at det overvejende er fedtmasse du smider :smile:

hvor er sundt at tabe om ugen???

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
hey har i nogle gode råd til kosten, så jeg får úndskud af kcl---??

jeg er begyndt i et fitnes center og træner 3-4 gange om ugen af ca 1 time..

jeg føler mig utrolig træt om morgen når jeg står op.

jeg vejer 107.4 kg og er ca 173 cm høj. hvor meget skal jeg tabe mig for at få den rigtige vægt.. jeg har tænkt på at komme ned omkring 80 kg. for jeg er også meget bred skuldret??

bruger i nogle kost tilskud eller protien pulver eller bare noget andet????

Hvis du vil tabe dig hurtigt, så tag 7 dages kurven, 8 uger i træk, jeg garanterer at du taber dig de 25 kilo, hvis du følger den punkt til prikke. Jeg har to kammerater som tog den og har tabt det. Jeg tabte selv 5-6 kilo på 2 uger.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil tabe dig hurtigt, så tag 7 dages kurven, 8 uger i træk, jeg garanterer at du taber dig de 25 kilo, hvis du følger den punkt til prikke. Jeg har to kammerater som tog den og har tabt det. Jeg tabte selv 5-6 kilo på 2 uger.

A'hva?! 7-dages kuren?!

Det lyder som endnu en sultekur hvor man lever af <1000kcal dagligt og smider muskelmasse så det gør en ting for så når kuren slutter at tage det hele på igen :nonono: Det tager tid at tage 25 kg på! Det tager tid at smide 25 kg! That's it! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share