Vudering af mit fullbodyprogram ?


HAV
 Share

Recommended Posts

Hej motion-online.dk

Jeg har siddet og lavet et fullbodyprogram og vil gerne have jeres prof. øjne på det :wink:

Jeg har dog et handicap... Kan ikke køre squat eller dødløft, da jeg har haft flere skader i den forbindelse. Rigtig surt, da det er 2 kongeøvelser, men må lægge dem på hylden efter samtale med min læge og fys.

Har flere gange prøvet min discus skrider ud, da jeg er næsten 2 meter høj og har langt mellem ryghvivlerne (har jo lige så mange som en på 1.60 cm :bigsmile: ).

Har max 1½ time, mandag, onsdag og fredag.

Programmet og progressionen:

Uge 0-1: 2x12

Uge 2-3: 3X10

Uge 4-5: 3x8

Uge 6-7: 4x6

Uge 8-9: 5x5

Uge 10: Dekonditionering

Fullbody:

Bænkpress

Hyperextensions

Benpress

Pullups

Military presses

Bent over row

Dips

Armcurl

Hyperextended Crunch (Chrunch på bold) / Weight Chrunch

Kost, kosttilskud mm. er der styr på..

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg ville bytte benpres ud med vores elskede squat :smile:

Citat fra mit første indlæg:

Jeg har dog et handicap... Kan ikke køre squat eller dødløft, da jeg har haft flere skader i den forbindelse. Rigtig surt, da det er 2 kongeøvelser, men må lægge dem på hylden efter samtale med min læge og fys.

Har flere gange prøvet min discus skrider ud, da jeg er næsten 2 meter høj og har langt mellem ryghvivlerne (har jo lige så mange som en på 1.60 cm ).

:bigsmile:

Edited by HAV
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det ser fint ud minder meget om mit eget program.

Angående din progression, har jeg selv tænkt mig at køre på samme måde.

Det store spørgsmål er jo bare om det er vigtig at man har en stigende workload gennem alle ugerne, når man gerne vil have maximal hypertrofi.

hvis man vil have stigende workload gennem hele sin cyklus bilver man nød til at starte submaximalt, det er jo heller ikke optimalt.

Det umuligt at lave en progression hvor der ikke er nogen svage punkter, så det bare om hvilke punkter der påvirker hypertrofi mindst.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kører pt. programmet i vedhæftede fil (er man online er der links til udførelse og target muskel). Du kan tilpasse det og så kopiere til efterfølgende uger og udfylde reps. og vægt med den ønskede progression - så er det hele skemalagt på forhånd og du skal ikke tænke på øvelsesvalg, reps. og vægt når du først er nede i motionscentret...

Fullbody.xls

Link to comment
Share on other sites

Takker for alle jeres besvarelser. Ser ikke ud somom jeg er helt ved siden af mht. øvelsesvalg. Tror jeg bibeholder programmet som det er stille op i min første indlæg. Ville bare lige høre jeres mening, om det var helt ude i hampen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg ville bytte benpres ud med vores elskede squat :smile:

Han har lige sagt og begrundet at han ikke kan squatte... hehe Olsen Olsen :nonono:

Jeg synes det ser fint ud mht. valg af øvelser! Hvis pull ups er med bredt overhåndsgrab, så er alt i skønneste orden. Overvej nogle calf raises for også at komme omkring læg.

Link to comment
Share on other sites

Han har lige sagt og begrundet at han ikke kan squatte... hehe Olsen Olsen :nonono:

Jeg synes det ser fint ud mht. valg af øvelser! Hvis pull ups er med bredt overhåndsgrab, så er alt i skønneste orden. Overvej nogle calf raises for også at komme omkring læg.

Pullups er med bred overhåndsgreb (dejlig øvelse :bigsmile: ). Syntes nu at læggen bliver trænet rigeligt ved benpress. Bare min vudering !!

Link to comment
Share on other sites

Det store spørgsmål er jo bare om det er vigtig at man har en stigende workload gennem alle ugerne, når man gerne vil have maximal hypertrofi.

hvis man vil have stigende workload gennem hele sin cyklus bilver man nød til at starte submaximalt, det er jo heller ikke optimalt.

En der vil uddybe? Progressionen og belastningen spiller begge ind for optimal hypertrofi...

Hvor stigende workload skal man have??? Hvor meget skal løftes, for at hypertrofien er optimal?

Uge 0-1: 2x12 (60% af 1RM)

Uge 2-3: 3X10 (70% af 1RM)

Uge 4-5: 3x8 ???

Uge 6-7: 4x6 ???

Uge 8-9: 5x5 ???

Uge 10: Dekonditionering

Hvor meget hviletid foreslår I mellem hvert sæt??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share