Kessler vs. Calzaghe


KongKent
 Share

Recommended Posts

Frank Warren er kommet ind i kampen:

27,5 millioner til Kessler - BT.DK

Frank Warren tilbyder Mikkel Kessler 27,5 millioner kroner for at komme til Wales og møde Joe Calzaghe i september. ...

Nu skal Palle og Kessler sgu bare slå til. Op i måsen med den hjemmebanefordel. Bare over og klask waliseren ned, få samlet bælterne og gå over i historiebøgerne! :superman:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 277
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da Frank Warren påstod han havde tilbudt Kessler 3 millioner dollars viste det sig at være 1,75, så spørgsmålet er hvad han égentlig har tilbudt denne gang?

Men hvis tilbuddet vitterligt er på 27,5 milioner, så er der vist ikke de store undskyldninger for at sige nej.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
nogen update?

Jeg så en diskution i tv omkring det. Og der lød det til at Calzaghe har tre kampe tilbage som han vil bokse, inden han stopper. De mener at det mest sandynlige er at han tager de to første i USA hvor han kan hive flest penge hjem, og så i sidste kamp kan Kessler komme på tale. Men man mente også det lugter lidt af Calzaghe vil tage den sidste kamp mod en anden, for at kunne trække sig tilbage uden nederlag. :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Jeg så en diskution i tv omkring det. Og der lød det til at Calzaghe har tre kampe tilbage som han vil bokse, inden han stopper. De mener at det mest sandynlige er at han tager de to første i USA hvor han kan hive flest penge hjem, og så i sidste kamp kan Kessler komme på tale. Men man mente også det lugter lidt af Calzaghe vil tage den sidste kamp mod en anden, for at kunne trække sig tilbage uden nederlag. :nonono:

Det er simpelthen bare for vattet. Seriøst. Både Calzaghe og Kessler (lejrene) ved, at den kamp vil være den største i mands minde i supermellemvægt. Boksning har jo ingen kæmpe profiler i dag, og da slet ikke i sværvægt, hvorfor den kamp ville kunne øge sportens popularitet markant. Det er den slags brag sporten har brug for.

Hvis ikke det sker... :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Det er simpelthen bare for vattet. Seriøst. Både Calzaghe og Kessler (lejrene) ved, at den kamp vil være den største i mands minde i supermellemvægt. Boksning har jo ingen kæmpe profiler i dag, og da slet ikke i sværvægt, hvorfor den kamp ville kunne øge sportens popularitet markant. Det er den slags brag sporten har brug for.

Hvis ikke det sker... :unhappy:

Enig og det påpegede de da også i diskutionen at det var et stort problem for boksesporten. Problemet er at de skal mødes på tværs af bokseforbundene og derfor kan en promotor trække tingene i langdrag eller bare nægte. Det var noget andet hvis Mikkel Kessler havde været i Calzaghes forbund og bokset sig op, for så var pludselig første udfordrer, og så skulle Calzaghe møde ham medmindre han ville opgive sit bælte.

Men som det så ud nu, så mente de ihvertfald at hvis en kamp kom på tale så ville det først være i Calzaghes sidste kamp, og det var der endda tvivl om, grundet de mente Calzaghe lejren var bange for Kessler (dog var det danske journalister, men et eller andet sted har de nok ret, bare se på hvordan Calzaghe møder folk som Manfredo fra the contender).

Selvom det var danske journalister så fremviste de også en anden ting, som kunne tyde på klart spil for galleriet fra Calzaghe lejren. Frank Warren skulle have fremsendt et tilbud til Kessler om at bokse i Juli, selvom han vidste Kessler ikke kunne der. Det samme skulle han også have gjort til Hopkins, velvidende at han havde titel opgør i Maj (mener det var Hopkins). Som journalisten sagde, så laver Frank Warren ikke sådan nogle fejl medmindre det er med vilje. Så de mener det er fuldt ud bevidst, så Calzaghe lejren kan sige "se vi har fremsendt tilbud". Så det ser desværre lidt sort ud for den kamp lige nu :unhappy:

Det kunne ligne at Calzaghe høster de penge han kan i USA og så vil han undgå at møde Kessler i hans sidste kamp, sikkert med undskyldning om at han ikke er første udfordrer.

Link to comment
Share on other sites

Rent pengemæssigt er det jo smart af Calzaghe, og vi må nok sande, at såfremt vi skal se Kessler i aktion mod Calzaghe så vil det ske i Calzaghes sidste kamp. Såfremt Calzaghe kun har 3stk kampe tilbage, så høster Calzaghe de penge som han nu kan, hvilket man måske heller ikke kan fortænke ham i.

Desværre for os, men vi må nok sande at Calzaghe ser ud til at trække sig ubesejret tilbage, dog vil han gå over i historien som en af boksehistoriens største bangebukse, på højde med Sven Otke. :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil lige som alle andre bokseelskere og interesserede klart ønske kessler vs joe. det kan der næppe være tvivl om. men jeg kan som sådan også godt se det fra calzaghe's side. det lyder sgu meget godt at have været ubesejret verdensmester og tjent x antal penge. leksika vil jo ikke skrive at hans promotor fremsendte usandsynelige forslag til hans største modstandere... - heldigvis har vi en wikipedia som kan give ekstra subjektiv indsigt!

men hvis joe helt uforventet siger ja tak til stald palles tilbud vil jeg dog vende 180grader i min holdning til ham - uanset om han vinder eller taber.

men hvis kampen ikke sker vil det være et nederlag for sporten. for hvad er mere tøset end at man ikke tør møde sin værste modstander? og når det så sker i en branche der om noget gælder om at vise mandsmod er der virkelig intet troværdighed tilbage!

Link to comment
Share on other sites

men hvis kampen ikke sker vil det være et nederlag for sporten. for hvad er mere tøset end at man ikke tør møde sin værste modstander? og når det så sker i en branche der om noget gælder om at vise mandsmod er der virkelig intet troværdighed tilbage!

I tråd med dit indlæg er der følgende nyhed hos Politiken i dag:

Modstandere tør ikke møde Kessler - Politiken.DK

Pinligt af de andre. :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil lige som alle andre bokseelskere og interesserede klart ønske kessler vs joe. det kan der næppe være tvivl om. men jeg kan som sådan også godt se det fra calzaghe's side. det lyder sgu meget godt at have været ubesejret verdensmester og tjent x antal penge. leksika vil jo ikke skrive at hans promotor fremsendte usandsynelige forslag til hans største modstandere... - heldigvis har vi en wikipedia som kan give ekstra subjektiv indsigt!

men hvis joe helt uforventet siger ja tak til stald palles tilbud vil jeg dog vende 180grader i min holdning til ham - uanset om han vinder eller taber.

men hvis kampen ikke sker vil det være et nederlag for sporten. for hvad er mere tøset end at man ikke tør møde sin værste modstander? og når det så sker i en branche der om noget gælder om at vise mandsmod er der virkelig intet troværdighed tilbage!

Det er desværre sportens store problem. Det er vel næsten kun hvis bokserne er i samme forbund at en kamp kan arrangeres, ellers så kan bokserne og deres promotorer blive ved med at rende rundt og lave deres julelege.

Desværre kunne man forestille sig at Calzaghe tænker at samlet set så er der flest penge i at tage to kampe mod fimse modstandere først, og i den sidste kamp kan han overveje at gå op i mod Kessler, men selvom der er mange penge i det, så kan man også formode at Calzaghe vælger prestigen i at trække sig ubesejret tilbage.

Men overordnet set er det desværre et problem for sporten, at den kamp ALLE folk råber på, den bliver ikke til noget grundet folks små julelege.

Link to comment
Share on other sites

det vil sgu være ærgeligt hvis der ikke er nogen der vil møde kessler pt! - dog forståeligt :tongue: - jeg så kampen mod andrade igen her forrige weekend og det er jo vanvittigt at manden kan stå op i alle 12 runder :superman:

men der må der være en dumdristig person inden for kesslers egne forbund som vil møde kessler?

eller ibf mesteren Alejandro Berrio? nogen der kender ham eller har set nogle af hans kampe?

hans seneste kamp var mod calzaghe hvor berrio tabte.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nej, det er godt nok for dårligt. Frank Warren og Joe Calzaghe har åbenbart på intet tidspunkt været oprigtigt interesseret i kampen. Det har bare været en skandaløs løgnagtig 'flirten' med Kessler for at holde Calzaghes navn i medierne, og dermed gøre ham endnu mere attraktiv (læs: $$$) hos de ligegyldige modstandere han trods alt godt tør møde.

Palle og Kessler er blevet brugt som '$ 2 whores' for at Calzaghe kan vride de sidste skillinger ud af HBO inden han trækker sig tilbage med 'æren i behold'. :nonono:

Link to comment
Share on other sites

han trækker sig tilbage med 'æren i behold'. :nonono:

jeg tror også at der vil være noget mediedækning fra dansk side når trækker sig tilbage. hvis jeg mit billede af mogens palle er korrekt vil han også sørge for at tilsnuske warren og joe når joe trækker sig tilbage uden at have bokset mod kessler

Link to comment
Share on other sites

Når det gælder professionel boksning, kan man ikke være sikker på noget, før begge boksere står i ringen. Men hvis det virkelig bliver til noget, vil det være den helt rigtige kamp mellem de to indiskutabelt bedste boksere i deres vægtklasse.

Det siger Calzaghe da også på BBC's hjemmeside (BBC). Samtidig med, at han forudser en knock-out sejr til sig selv. In your dreams, Joe! :devil:

Edited by Bruno J
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share