TV2-Viasat-Sport nu en realitet


jarvig13
 Share

Recommended Posts

Ja, så blev TV2-Viasat-Sport godkendt i Konkurrencerådet.

Og allerede i dag er den nye kanal klar. For folk der allerede har Viasat-Sport så ligger den på denne kanal (jeg er så heldig at have den i min pakke).

Nu er der jo mange ting, som bliver spændende at se om de kommer til at ligge på den nye kanal.

Men det første jeg tænker på er NFL. Mon ikke de får nosset sig sammen til at sende den stort set uændret på den nye kanal.

For jeg savner sq Falkeøje og NFLelming. Ved godt, at der potentielt kan sidde mange kommentatorer med talent og stor viden om NFL derude, og man derfor ikke ved hvad man går glip af, hvis man beholder det gamle. Men alligevel. De to er en institution i dansk TVs indføring i NFL. Det begyndte med dem, og for hvert år synes jeg de er blevet bedre og bedre.

Håber virkeligt at den nye kanal ikke gør andet end stort set identisk at lave NFL som det skete på Zulu.....og med de samme værter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne også godt tænke mig kanalen, men det forudsætter jeg abonnerer på Viasats Sølvpakke. Alt i alt bliver det til 4.676 kr. pr. år for at se TV2 Sport.

Jeg flytter min Formel 1 til RTL fremover, og henter det analogt og gratis. Viasats priser må ned førend det bliver attraktivt at købe deres pakke for TV2 Sport alene. :bigsmile:

Kanalen ser ellers ganske indbydende ud, men er bare for dyr for os der bor udenfor en antenneforening. :cry:

Link to comment
Share on other sites

Kanalen ser ellers ganske indbydende ud, men er bare for dyr for os der bor udenfor en antenneforening. :cry:

Hvis ikke prisen kommer væsenligt ned tror jeg kanalen får en kort levetid i programpakken hos mange antenneforeninger. 360 kr om året er meget for programmer der hidtil har været tilgængelige på andre kanaler i pakken...

Men ellers ser jeg frem til at stort set alle ProTourløb i cykling bliver samlet på en kanal. TV2 har jo rettigheder til alle ASO og Unipublic´s løb, og Viasat har til RCO´s endagsløb, samt en række semiklassikere. Så mangler de stort set kun Giroen for at have fuld dækning af cykelsæsonen.

Link to comment
Share on other sites

Men det første jeg tænker på er NFL. Mon ikke de får nosset sig sammen til at sende den stort set uændret på den nye kanal.

For jeg savner sq Falkeøje og NFLelming. Ved godt, at der potentielt kan sidde mange kommentatorer med talent og stor viden om NFL derude, og man derfor ikke ved hvad man går glip af, hvis man beholder det gamle. Men alligevel. De to er en institution i dansk TVs indføring i NFL. Det begyndte med dem, og for hvert år synes jeg de er blevet bedre og bedre.

Håber virkeligt at den nye kanal ikke gør andet end stort set identisk at lave NFL som det skete på Zulu.....og med de samme værter.

Umiddelbart ligger det i hvert fald lige til højrebenet, at Claus i hvert fald fortsætter som kommentator. Idet han nu er knyttet til den nye kanal TV2Sport. Så vidt jeg er informeret stoppede han jo på TV2Sporten (TV2) pr. 1. marts. Sikkert for at arbejde med denne nye kanal, hvor NFL også vises! :smile:

men jeg har ikke hørt rygter eller noget om hvem der skal kommentere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har så et håb om at de ændrer på deres friskfyrs-agtige dækning af NFL. Synes at det bliver trættende i længden, især Claus Elming.

Generelt kan jeg godt lide sportsprogrammer hvor friskfyrs-attituden er lidt i baggrunden og lidt mere komplicerede analyser er i forgrunden, så man lærer at sætte pris på de små detajler, - der ofte kan gøre forskellen. Værst ser det ud i poker, her er det ofte mere smarte udtryk der er det vigtigste.

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Som status er nu, hvor TV2 Sport er smidt af programpakken hos en lang række antenneforeninger er både TV2 Sport og forbrugerne den helt store taber. Ideen om at lukke Viasat Sport og smide TV2 Sport på samme frekvens var udemærket. Men forstår udemærket, at antenneforeningerne ikke vil accepetere en prisstigning fra ca. 75kr til ca. 320kr årligt. Der er jo tale om en voldsom stigning for et produkt vi reelt havde i forvejen. Nu er det blot samlet på en kanal istedet for at være spredt ud på TV2, Zulu, Viasat Sport og 3+...

Link to comment
Share on other sites

Enig Torben F.

Jeg var helt vild med dengang de havde Thorup og Jens Winther Jr. på formel 1 på dr1. Det var gode kommentatorer! Analyserende og seriøse.

Jeg mener ikke det makkerpar nogensinde har været på Formel 1 dækningen på DR1. Dengang DR havde Formel 1, var det som regel Claus Borre og et sidekick i form af Peter Nygaard eller Jason Watt. Borre var jo dengang universets mest udskældte kommentator, hadet af F1-feinschmeckerne. Jeg kunne nu godt lide ham, men det er nok fordi jeg ved mere om Formel 1 end Borre og alle de andre feinschmecker-haters tilsammen. :laugh:

Pjat til side. Har aldrig haft noget imod kommentatorer. Når de laver fejl ved man som 'hardcore-fan' som regel bedre og spotter fejlen med det samme. Nogle hidser sig op over disse små fodfejl, os i den elitære ende vælger så bare at trække på skuldrene og affeje det som den lille misser det var. Alle kommentatorer fejler i ny og næ, og det har Thorup og Jens Winther Jr. også gjort adskillige gange. Alligevel synes jeg hverken bedre eller dårligere om de to end om Claus Borre.

Men, selvfølgelig har jeg en holdning, og den er helt klar: En rigtig kommentator bør sidde og sørge for 'underholdningen'. En Flemming Toft er rigtig dygtig til at skabe stemningen, uanset om han ved meget som sporten eller ej. Kan faktisk godt lide når han kommenterer Formel 1. Det bedste er så hvis eksempelvis Toft har en sidekick i form af en ægte ekspert. Lad det være Jason Watt, Nicolas Kiesa, Tom Kristensen eller en anden af de internationalt erfarne racerkørere vi har i Danmark, som kan fortælle om alle de tekniske detaljer i sporten og udvide seerens horisont på det faglige område, mens Toft så kommenterer on-track action og sørger for at holde os orienteret om stillingen osv.

Dengang TV3 og 3+ havde Formel 1 (fuck en lorteperiode med reklamer, men lad nu det ligge :sneaky2: ) havde de meget ofte Watt sidende som sidekick, og dengang var kommenteringen af Formel 1 bedre end det nogensinde har været på dansk fjernsyn. Den tekniske kapacitet er uvurderlig.

Det er ikke tilfældigt, at Martin Brundle og James Allen er blandt de mest elskede kommentatorer over hele verden når det gælder Formel 1. De styrer løjerne uden slinger i valsen på britisk ITV, og gør det med usvigelig sikkerhed da begge er tidligere racerkørere, begge endda med flere år i Formel 1. Så fint selskab kræver jeg ikke på dansk tv, men en rigtig sportskommentator der kender faget parret med en 'ekspert' ville være en rigtig god combo. :smile:

Er i øvrigt enig med Squattie > TV2 Sport har fået en hård opstart. Godt nok har direktøren forsøgt at tale prisstigningen ned med, at 25 kr. ikke er meget for en hel måned af sport set i forhold til, at man kun han få én søndagsavis for de penge. Men folk har sgu trukket følehornene til sig, og medmindre der sker en opblødning kan vi frygte, at det kommer til at gå ud over kvaliteten af TV2 Sports programpakke; og så er den negative spiral allerede startet.

Jeg er selv ikke helt overbevist om at anskaffe mig en digitalparabol, men TV2 Sport lokker da kraftigt. Fik de rettighederne til NBA købte jeg pakken fra Viasat i aften!

Link to comment
Share on other sites

KK nej det var selfølgelig ikke dr1, men du ved hvad jeg mener :). De var nu gode, men nu er det Toft og Winther Jr ikke?

Jo Flemming Toft er glimrende og du har ret i det du siger, han er entertainer, og samtidig plejer han også at være inde i det han kommenterer, selvom det kan spænde bredt.

Nu skal jeg nok slutte offtopic, sorry :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share