Operation X igen igen (Nu med dope)


Mr. Bond
 Share

Recommended Posts

... hmm ... når det nu viser sig at det er så nemt at skaffe ... skal der jo helt andre ting til :dry:

... ALLE centre skal være med i ADD og staten skal betale !!! ... ellers kommer man aldrig doping til livs :blink:

... så "Kultur-Brian" skal til lommerne ... :w00t:

Edited by razor
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Der kommer kun tabere ud af programmet. De omtalte, os og sporten. Lige meget om det er folk som mig der bruger AS eller MOL bruger der tager afstand vil arme på over 30cm være = doping for hr. og fru. DK de næste måneder frem.

Forbundet og konkurrencer vil være sat i et dårligt lys (mere end det er nu). Kan ikke se hvordan det kan glæde nogen - også selvom man er meget imod doping i bodybuilding.

Samtidig blir menneskers liv ødelagt for åben skærm.

Ja - De har på kamera gjort noget ulovligt. Og omgået eller solgt doping. Men er det vigtigt for Danmark at vide?

Men har de solgt kvinder? Voldtaget børn? Medvirket til mord? - Ulovligheder kan i mine øjne godt gradbøjes.

Mhs til formanden og Sanne og Cliff så skal X antal mennesker nu side og pege fingre af nogle mennsker som har gjort mere for sporten end de selv kommer til - nogensinde. Doping eller ej.

Sørgeligt at folk frådende kan side og få stiv pik over at se mennsker blive taget for noget så latterligt som et mindre salg af medicin. Mon ikke de samme mennsker ville komme længere med at bruge samme energi på at træne og spise?

Så havde jeg mere respekt da det galt menneskesmugling og narkosalg. Noget der rent faktisk ødeligger mennesker. Men folk bliver jo ikke misundelige på en narkoman. Måske en veltrænet BB'er.

Og som en side note (da jeg nemlig også kender S&C og derfor er meget ked af det). Så har de ALDRIG forslået mig noget doping - På trods af at de viste jeg brugte. Den ene gang samtalen gik på det da jeg selv nævnte det - var deres eneste svar - Det har man ikke brug for, drop dem!

De er mere fair hvis det blev den holdning de blev sat i forbindelse med i stedet for det man så i O-X.

Link to comment
Share on other sites

... hmm ... når det nu viser sig at det er så nemt at skaffe ... skal der jo helt andre ting til :dry:

... ALLE centre skal være med i ADD og staten skal betale !!! ... ellers kommer man aldrig doping til livs :blink:

... så "Kultur-Brian" skal til lommerne ... :w00t:

Ja, hip hurra. Hvad skulle effekten af det være? Hvis du vil være en del af et omfattende testprogram kan du jo bare træne i en klub der er tilknyttet DIF. Som skatteborger vil jeg sgu nødigt være med til at finansere et testprogram som skulle være effektivt overfor de mange hundredetusinde der træner i private fitnesscentre. Jeg kan ikke se, hvorfor det skal være statens opgave at teste i de private motionscentre.

Link to comment
Share on other sites

Synes i øvrigt udtalelserne fra den svenske forsker var interessante. Hvis 80% af dem, der dømmes for vold har spor af doping i blodet, så er det trods alt en rimelig signifikant korrelation.

Jo men det kan du, som nævnt tidligere, så ikke bruge til så meget - tværsnitsundersøgelser siger intet om baggrundene bag. I Danmark er der mange rockere der kører i BMW'er men det betyder jo ikke du øger din risiko for at blive rocker ved at køre i BMW :wink: Det kunne lige så godt være fordi miljøet omkring voldsdømte ofte har større tendens til at dope sig.

Det med steroider og vold var generelt helt til, ja rotterne - man behøver jo ikke ligefrem være doktor i doping for at regne sig frem til at det nok bliver lidt svært at projicere rotters adfærd over på menneskets - måske det kunne forestilles at en rotte der fik en god gang doping blev så stor at den pr. natur blev dominerende - måske mere end det faktum at den gik og blev tvær over at blive krudtet ufrivilligt.

"Ekspertudsagnet" fra den anonyme 16-årige der under druk havde lyst til at "smadre folk" når han var på krudt synes jeg heller ikke umiddebart jeg fik så forfærdelig meget ud af - det efterlader en svensker der konverserer meget med krudt-folk tilbage på hylden :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Mhs til formanden og Sanne og Cliff så skal X antal mennesker nu side og pege fingre af nogle mennsker som har gjort mere for sporten end de selv kommer til - nogensinde. Doping eller ej.

Seriøst... hvad er det lige du mener at ex-formanden har gjort for DBFF?? Han var jo ikke engang formand i et år?

Hvis vi skal snakke om nogen formand der gjorde noget, så er navnet vist MONA :wink:

Og ang. Sanne og Cliff, hvordan er det lige de har gjort noget specielt for sporten?? De tjener jo penge på det de gør og det er jo ikke som om de ofre liv og sjæl for at bringe BB op på et højere niveau!

Måske de har hjulpet nogle atleter til at skyde genvej og opnå en "uopnåelig" fysik ... men har nogle af deres atleter nogensinde bragt DK på BB og Fitness Verdenskortet... ikke mig bekendt...

Så hvordan er det lige at de gør mere end så mange andre?

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Bamm -> Som nævnt før, så kan de jo MEGET let have klippet den del ud hvor han spørger efter det. Det er jo så skide let, at få ham til at sige at han vil tage 10 kg på og derefter klippe det ud hvor han nævner krudt. Problemet er jo ikke, at de finder krudt til ham hvis han gerne vil på en kur (det er jo bodybuilding det her, hvad havde vi regnet med?), men at programmet udstiller det som om at man ikke kan tage 10 kg på uden steroider, og udstiller dem som om at de rådgiver alle til at krudte den.

Skodudsendelse...

Link to comment
Share on other sites

Ja - De har på kamera gjort noget ulovligt. Og omgået eller solgt doping. Men er det vigtigt for Danmark at vide?

Men har de solgt kvinder? Voldtaget børn? Medvirket til mord? - Ulovligheder kan i mine øjne godt gradbøjes.

Skal vi kun lave dokumentarer om uopklarede mordsager?

Eller er det okay 'kun' at lave noget om voldtægter?

Hvad med voldelige overfald?

Eller bare et simpelt væbnet røveri? Må journalisterne beskæftige sig med det?

Er det også katastrofalt at BT brugte energi på at afsløre Brixtofte i at lave usædvanlig kreativ bogføring i Farum - for det kostede jo ikke menneskeliv, det han havde gang i?

Og er det også under al kritik, at Kurt Thorsen blev afsløret og dømt for økonomisk kriminalitet - igen, det var der jo ingen der døde af?

Spænd hjelmen.

Edited by Funder
Link to comment
Share on other sites

Havde du regnet med andet? Håber de tager kampen op mod kreatin i næste uge.

Enig med at sidste program om slankepille, var lidt "over-kill".

Med at nogen siger de i programmet her til aften overdriver konsekvenserne at en lille bette kur, er da noget bullshit! De kunne sagtens have gjordt mere ud af beskrive konsekvenserne....

Alle som har gået i et fitness center i mere end 6 måneder og ikke har gået med hovedet under armen - Ved at der er masse af "krut" hvis man vil tage 10 kg på i løbet af to måneder. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Ang. det med konsekvenser af AAS....

Synes det virker som om at de fleste slet ikke mener at de er så alvorlige???

... ofte så ser man jo slet ikke konsekvenserne (de alvorlige) fordi dem som det opstår hos ofte helt dropper at træne!

Ofte så ser man dem tilfældigt som "skygger" af sig selv fordi de enten har fået hjerteproblemer, nyresvigt eller det værre og mere eller mindre stopper med at træne og bruge AAS fra dag til dag!

Synes godt nok jeg kender en god del af den slags personer efterhånden :blink:

Link to comment
Share on other sites

Angel:

Formuleringen med hvad de har gjort for sporten var måske lidt storsindet - ok. Men stadig X formanden valgte for det første overhovedt at møde op til møder osv. Bare det er der mange der ikke gider. Taget et skridt - forsøgt. Men ok lidt store vendninger fra min side - men kan du følge mig lidt?

Sanne of Cliff har igen ikke gjort mere end andre - men de har været med i maaange år og vil nu ikke give dig ret i de ikke har lagt liv og sjæl til. Cliff har jo selv stillet op osv. Og jeg ved de er meget interesseret i deres atlether også når det ikke nødvendigvis handler om bb eller fitness. Igen måske ikke mere end andre - men de er det da!

Funder:

"Vi" ?... Hvem er "vi". Sjovt som alle doping modstandere står sammen i et udefineret fælleskab!!?

Er du journalist? For O-X?

For at svare på dit spørgsmål: Nej! Selvfølgelig skal man ikke udelukkende lave udseendelser om mord og voldtægt! Har jeg sagt det? Jeg gav mening for at kriminalitet kan gradbøjes. Og det mener jeg sku. Hvis du mener at en pilledåse eller salg af en kur til en athlet er lige så alvorlig som mord og udnyttelse af kvinder så er du sku dig der skal spænde hjælmen. Fordi der findes værre ting skal doping ikke overses - der er vi enige. Men der må vel være en priotering. Og grænser for hvornår man kan ødeligge folks liv offentligt!!

Og så syntes jeg ikke vi skal diskutere om steroider er farlige. (det er de). Men diskutionen må vel stadig køre på om det er samfundets problem eller den enkelte misbrugers problem. Jeg er tilhænger af sidste. Men det er bare mig!

Link to comment
Share on other sites

Latterligt program. Programmet skal tiltrække seere og derfor skal det gøres spændende og så fokuserer de på bivirkningerne ved langvarigt brug, men undlader at fortælle det. Det svarer til at sige, at man bliver narkoman af at ryge en joint.

Det samme gjorde sig gældende omkring tp. Nu glemte de bare at oplyse, hvor meget Fede Dorit havde indtaget. Der er folk der tager tp ud fra devisen, at hvis én pille er godt, så er to piller dobbelt så godt. Det samme gør sig gældende ved krudt. Nu kan tage det hele livet uden at få bivirkninger, hvorimod andre reagerer ved at indtage kreatin. Spørgsmålet er bare, om folks samvittighed er til at indtage roids?

Jeg tror ikke de har opnået en skid med det program. Folk der vil tage krudt gør det alligevel. Oplysning er vejen frem, da man intet opnår ved den form for sladderblads journalistik.

De havde jo ikke styr på de forskellige ting.

Eks. De købte test og anabolske steroider. Nu forholder det sig sådan, at test er et anabolsk steroid.

Noget der var bemærkelsesværdigt var, at kostvejlederne havde "rådgivet" 6 af deltager til sidste års Miss Fitness. Hvad de havde rådgivet med, nævnte de intet om.

Men, faktum er nok, at de fleste deltagere i konkurrencer på et eller andet tidspunkt har indtaget et eller andet ulovligt. Så, jeg forstår ikke al deres hykleri. Det er de færreste, der ikke har skudt genvej til at nå deres mål. Men igen, det er jo påstand mod påstand. Gider dog bare ikke høre på folk herinde, som har så travlt med at dømme andre, når de selv har indtaget noget tidligere. Og ja, i ved nok selv hvem i er.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må indrømme, at jeg som tidligere Team Schwartz "medlem" græmmede mig over udsendelsen. Er ikke specielt vild med at blive slået i hartkorn med dopede atleter, men det burde jeg muligvis have vidst, da jeg indlod mig med fitness verdenen. Jeg var en del af deres team i 2005, hvor jeg havde min første og sidste deltagen i Miss Fitness konkurrencen.

Jeg er på intet tidspunkt blevet tilbudt krudt fra den ene eller anden side, men det er egentlig ikke pointen, for det kan enhver jo komme og sige. Men jeg sidder da tilbage med en mærkelig fornemmelse, da min gamle mormor bekymret ringede til mig efter udsendelsen og spurgte om det ikke var i Køge, jeg fik hjælp inden konkurrencen?! (Tak for det, Sanne og Cliff, Operation X m.fl. - NOT!)

Hvad jeg egentlig vil med dette indlæg er jeg sgu ikke helt klar på :blink: i bund og grund kan folk sgu for min skyld sgu egentlig fylde sig med hvad de vil. Hvis det virkelig står så grelt til - selv i den kvindelige fitness verden, kan jeg i virkeligheden kun være endnu mere stolt over min placering i 2005! :smile:

Mit møde med konkurrence-delen af fitness verdenen var ganske vist kortvarig, men jeg må sige, at det efterlader mig med en følelse af, at noget er "lusket", så jeg tror måske bare jeg fremover holder mig til at konkurrere mod mig selv - en værdig modstander i mine øjne. :innocent: Jeg er nok mere til en sportsgren, hvor præstationen ikke er til diskussion. Som tidligere elitesvømmer var det min tid i bassinet, der talte - ikke en dommers forudindfattede mening om min person. (og ja, jeg ved godt, der også er doping i svømmeverdenen)

Vil da lige afslutningsvis tilføje, at man nok skal være påpasselig med at mistænke hinanden. Jeg bilder mig da også ind at have mødt nogle reelle mennesker i branchen. Jeg blev sgu selv overrasket over den markante muskel-fremgang, jeg oplevede på forholdsvis kort tid - alene ved hjælp af kost og benhård træning. I sidste ende er det vel også i høj grad et spørgsmål om gode gener, der er afgørende for, hvor langt man kan nå i en given konkurrence?

Mvh en - måske naiv - ex fitness atlet

Link to comment
Share on other sites

Der kommer kun tabere ud af programmet. De omtalte, os og sporten. Lige meget om det er folk som mig der bruger AS eller MOL bruger der tager afstand vil arme på over 30cm være = doping for hr. og fru. DK de næste måneder frem.

Forbundet og konkurrencer vil være sat i et dårligt lys (mere end det er nu). Kan ikke se hvordan det kan glæde nogen - også selvom man er meget imod doping i bodybuilding.

Det er da godt at der for alvor bliver gjort opmærksom på hvor stort et problem doping er særligt i motionist-kredse.

Link to comment
Share on other sites

Forstår heller ikke hvorfor det skulle være et problem at afdække at doping udgør et kæmpeproblem på de fleste fitness centre idag - mon ikke bare du er lidt træt af at skulle se den sandhed i øjnene?

Siden hvornår er det blevet et krav til dokumentarer at det skal kunne gavne almen-vellet for at de skal kunne vises? De personer der står og sælger doping til folk fra gaden, og de personer der professionelt rådgiver atleter og får penge for at lave dopingplaner har fandme bragt det ned over dem selv - det kan sgu godt være det ikke hjælper nogen men det er fandme for dumt - og så er det ulovligt oveni. Personligt kan jeg ikke have ondt af sådanne nogle personer der for mig at se videreformidler doping der alt andet lige ødelægger sporten - og det så uanset om de ellers er med i greenpeace, går i kirke om søndagen og er nok så rare mennesker.

Edited by Sortiarius
Link to comment
Share on other sites

Jo men det kan du, som nævnt tidligere, så ikke bruge til så meget - tværsnitsundersøgelser siger intet om baggrundene bag. I Danmark er der mange rockere der kører i BMW'er men det betyder jo ikke du øger din risiko for at blive rocker ved at køre i BMW :wink: Det kunne lige så godt være fordi miljøet omkring voldsdømte ofte har større tendens til at dope sig.

Det er vi slet ikke uenige i, derfor skriver jeg også kun at jeg finder det interessant. Det videre arbejde i relation hertil bliver så at opstille nogle hypoteser om kausaliteten og så få dem testet. Først derefter kan vi nå frem til en egentlig konklusion.

Når jeg synes det er interessant så er det fordi jeg ofte er blevet præsenteret for den holdning der siger at sålænge man ikke doper sig ifbm. konkurrencer, så er det en privat sag. Men, hvis man kan påvise at indtag af eks. AAS fører til mere vold i nattelivet, så kan det jo ikke passe.

Link to comment
Share on other sites

Incoqnitos uddannelse er da mindst ligeså valid med hensyn til doping, som en medicinsk uddannelse. Om han selv forsker i doping (hvilket jeg ikke er sikker på om er tilfældet) er vel ligegyldigt så længe han læser om de forsøg, der bliver lavet.

Desuden kritiserer MOL'ere jo ofte eksperter inden for kost og træning på trods af MOL'ernes manglende uddannelse på det specifikke område. Da mange MOL'ere er i stand til at læse undersøgelser og studier og har en høj faglighed inden for andre felter, men ikke har politiske eller økonomiske interesser i at udtale sig om emnerne, vil denne kritik ofte være mindst ligeså interessant som den viden en "ekspert" formidler.

Hvis nu du læser mit indlæg uden absolut at ville tænke et eller andet skjult motiv ind i det, så vil du se at det er formuleret som et spørgsmål. Jeg påstår derfor ikke, at folk ikke ved noget om emnet, jeg spørger om de gør.

Jeg medgiver gerne (og har gjort det i tidligere tråde), at Incognito besidder relevant viden på dette område. Men, han er jo ikke den eneste der har for vane at udtale sig som ekspert her på MOL.

Jeg synes det er helt fint, hvis vi har folk med en tilstrækkelig faglig baggrund og erfaring til at kunne udfordre de påstande som Rasmus Damsgård fremlægger. Jeg er blot interesseret i at vide, om de bunder i en bestemt holdning til sporten, eller om de er baseret på faglig viden. Jeg er absolut ikke selv ekspert, så jeg må nøjes med at tage Damsgårds udtalelser for gode varer.

Edited by Diddley
Link to comment
Share on other sites

Mhs til formanden og Sanne og Cliff så skal X antal mennesker nu side og pege fingre af nogle mennsker som har gjort mere for sporten end de selv kommer til - nogensinde. Doping eller ej.

Hvis det de gør for sporten er at sørge for at atleter bl.a. kan få AAS fra spanien.. så er de nærmere med til at ødelægge sporten!

Link to comment
Share on other sites

Helt og aldeles udemærket program.

Uanset hvor mange der forsvarer Suhr, Sanne & Cliff, kan I sku ikke argumenterer imod at deres handlinger er utroligt upassende ift. deres virke.

Var dog overnu begejstret for at de fik vist Danmark, hvad Sanne & Cliff står for.

Håber sku de mister en masse kunder, så mere kyndige folk måske kan komme til. Synes det har været sørgeligt, at så mange vægler en vejledning fra en så uvidenskabelig og mytebaseret tilgang til kost i forbindelse med hypertrofi og fedtmassereduktion.

Nu undrer det mig ikke, at de kan påstå og bevise vha. deres klienter, at man både kan øge muskelmasse og reducere fedt-% samtidigt - det er sku da klart når de krudter dem! :4thumbup:

Operation X længe leve - HURRA, HURRA, HURRA!!!

... Irriterede mig dog lidt at ham værten ikke havde sat sig lidt mere ind i de ting han snakket om. Hver gang han sagde "(...) stoffer som testosteron OG steroider" krummede jeg tæer.

Link to comment
Share on other sites

Ganske underholdende. Specielt ham den store knejt der stod og baskede sig selv i næverne da han fortalte forskellen på Deca-farverne. Og hende den store trold; "Det skal være BØFFER!!" :laugh::superman:

Hold da kæft nogle tågehorn. Ex-formanden fra DBFF blev også taget med bukserne nede, men han var trods alt ikke direkte tåbelig at høre på, måske snarere bare én der ledte efter et musehul at krybe i da han indså, at han var blevet taget på fersk gerning med nallerne i kagedåsen. :tongue:

Hvorvidt bivirkningerne overdramatiseres af dopingforskeren er underordnet. Indtil nogen har en bedre videnskabelig dokumentation end han har, så er min kommentar til disse: Sit your stupid ass down, and shut up. :wink: Hvis man mener at nogen går med en halv vind, kan det sgu ikke hjælpe noget man selv forsøger at affeje denne med en anden halv vind. :laugh:

Programmet var da en dyneløfter, men ikke nogen sensation. Det var jo kun Suhr og Team Schwartz der blev 'outed'. De kom ikke bagom til bagmændene. På den front kan man sige, at programmet ikke nåede ret langt. Men historier om aggressive typer og forskellige farver Deca kan vel altid få os til at sidde ved fjernsynsapparatet i 50 minutter.

Jeg havde gerne set, at Operation X havde taget et spadestik dybere. Gået lidt længere i jagten på bagmændene. Stakkels Suhr og Team Schwartz' metoder var jo reelt så amatøragtige, at det næsten var synd at gå efter dem. For en journalist med mere end en internetopkobling var det jo som at tage slik fra børn. Det havde nok haft lidt mere værdi hvis Spiegelhauer havde forsøgt sig med bagmændene, men så ryger han ind på et territorium hvor det begynder at blive farligt for helbredet at snuse rundt med skjult kamera.

Oh well... jeg kan stadig sidde og klukke over hende Schwartz pigen, da hun står og råber af kameramanden på vej ud af lufthavnen. Rigtig godt sur og gnaven. :devil:

Resten var gennemsnitligt. Det er nævnt her i tråden før; mon ikke det er glemt om en måned? Jo, om 14 dage er det glemt. Så godt var det nemlig ikke.

@ Rall > Tillykke med tv-debuten. :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Funder:

"Vi" ?... Hvem er "vi". Sjovt som alle doping modstandere står sammen i et udefineret fælleskab!!?

Er du journalist? For O-X?

For at svare på dit spørgsmål: Nej! Selvfølgelig skal man ikke udelukkende lave udseendelser om mord og voldtægt! Har jeg sagt det? Jeg gav mening for at kriminalitet kan gradbøjes. Og det mener jeg sku. Hvis du mener at en pilledåse eller salg af en kur til en athlet er lige så alvorlig som mord og udnyttelse af kvinder så er du sku dig der skal spænde hjælmen. Fordi der findes værre ting skal doping ikke overses - der er vi enige. Men der må vel være en priotering. Og grænser for hvornår man kan ødeligge folks liv offentligt!!

Hvad jeg er, er vel fuldstændig underordnet? Men nu du spørger, så ja til det første og nej til det andet.

Kriminaliteten mener jeg ikke kan gradbøjes af andre end domstolene. Det er trods alt det de er der for.

Jeg forstår det sådan, at du ikke mener at Suhr og Schwartz*2 skulle være outed i programmet? Hvad skulle de så have gjort? Helt ladet være med at lave dokumentaren om doping, som er det pænt stort problem i danske motionscentre? Eller sløret deres ansigter og de facto holdt hånden over de kriminelle de fandt frem til?

Men ellers ja, det må være pissesurt at blive outed på landsdækkende TV i bedste sendetid. Men det skulle de nok have tænkt på FØR de solgte roids til muldvarpen.

Link to comment
Share on other sites

>Kongen

Operation X forsøgte vel også at gå efter bagmændene, da de opsøgte Zambon. Men der er nok er mere end et enkelt led i kæden imellem direktionen i Zambon til at brugeren får en pakke Winstrol hos dealeren i omklædningsrummet i Sdr. Bøvelse Motion...

Korrekt. Jeg er dog ret sikker på, at de mellemled kunne være fundet. Der er helt sikkert også gjort et forsøg, bare ærgerligt at det ikke umiddelbart gav noget de kunne arbejde videre med. Det er som sådan ikke det journalistiske håndværk jeg anfægter, bare at jeg personligt gerne ville have set noget 'mere'. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tja det programmet var noget rodet, og man kunne se at de havde været ude af en del forskellige spor som de ligesom ikke fik fortalt om nok pga tid og så var de to krudtvildedere mere spændende. som aalborgdreng ville jeg da gerne ha set lidt mere her fra, det eneste jeg fik set fra motionskælderen var de der hjemmelavede røde håndvægt på 65 kg der var i et kort klip ....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share