Operation X igen igen (Nu med dope)


Mr. Bond
 Share

Recommended Posts

Det forekommer noget besynderligt at man, herinde, ikke stiller sig mere forarget over programmet. Nogle forsvarer jo ligefrem de impliceredes handlinger, hvilket forekommer fuldstændig vanvittigt.

At en formand for et forbund, som offcielt er imod doping, sælger dopingmidler fra sin butik, burde give betydelig mere forargelse end hvad tilfældet har været. Om sagen når helt op på IFBB niveau er nok ikke sandsynligt, men udadtil og for hele moderforbundets omdømme er hændelsen temmelig belastende både herhjemme, men også internationalt, såfremt historien kommer til IFBB.

Umiddelbart forekommer det, at sanktioner overfor de implicerede ville have deres rimelighed, da de handlinger, som de pågældende personer har gjort, er klart modstridende i forhold til forbundets vedtægter. Så hvis forbundet mener noget alvorligt med:

"Dansk Bodybuilding og Fitness Forbund (DBFF) har gennem mange år gjort en meget stor indsats for at begrænse brugen af doping indenfor fitness sporten".

og

"Vi fortsætter ufortrødent kampen mod doping!"

Må man formode at der vil blive foretaget sanktioner overfor de implicerede hurtigtst muligt.

Ellers kan det ikke ses som andet end en accept af deres handlinger.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Slettet bruger
Det forekommer noget besynderligt at man, herinde, ikke stiller sig mere forarget over programmet. Nogle forsvarer jo ligefrem de impliceredes handlinger, hvilket forekommer fuldstændig vanvittigt.

At en formand for et forbund, som offcielt er imod doping, sælger dopingmidler fra sin butik, burde give betydelig mere forargelse end hvad tilfældet har været. Om sagen når helt op på IFBB niveau er nok ikke sandsynligt, men udadtil og for hele moderforbundets omdømme er hændelsen temmelig belastende både herhjemme, men også internationalt, såfremt historien kommer til IFBB.

Umiddelbart forekommer det, at sanktioner overfor de implicerede ville have deres rimelighed, da de handlinger, som de pågældende personer har gjort, er klart modstridende i forhold til forbundets vedtægter. Så hvis forbundet mener noget alvorligt med:

"Dansk Bodybuilding og Fitness Forbund (DBFF) har gennem mange år gjort en meget stor indsats for at begrænse brugen af doping indenfor fitness sporten".

og

"Vi fortsætter ufortrødent kampen mod doping!"

Må man formode at der vil blive foretaget sanktioner overfor de implicerede hurtigtst muligt.

Ellers kan det ikke ses som andet end en accept af deres handlinger.

Sådan Christian... :4thumbup: Mere end enig... Er virkelig rystet over den holding der er omkring det herinde... :nonono:

Hørte i øvrigt at du optrådte på tv i går også...?? Var det i Tv2 Sporten?

:smile: - iver

Link to comment
Share on other sites

Latterligt program. Programmet skal tiltrække seere og derfor skal det gøres spændende og så fokuserer de på bivirkningerne ved langvarigt brug, men undlader at fortælle det. Det svarer til at sige, at man bliver narkoman af at ryge en joint.

Det samme gjorde sig gældende omkring tp. Nu glemte de bare at oplyse, hvor meget Fede Dorit havde indtaget. Der er folk der tager tp ud fra devisen, at hvis én pille er godt, så er to piller dobbelt så godt.

Nu har der desværre været cases med unge sunde mennesker uden risikofaktorer der har fået hjerneskader eller hjerteanfald. Så den holder ikke altid. Det ville være rart hvis man kunne sige at AS og ECA produkter var helt ufarlige ved korrekt brug, men der ER en risiko for at det går rigtigt galt første gang.

Den er ikke stor, men den er der. Hvis man trækker nitten er ens livskvalitet voldsomt kompromitteret resten af livet, eller også er det bare farvel til denne verden.

Lad os håbe dette kan føre til en oprydning af dansk fitness og bodybuilding. Selv om jeg tvivler :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo heller ikke så nemt at "rydde op" som i andre sportsgrene. BB/styrketræning er jo en meget autonom sport, forstået på den måde, at det er hver mand for sig selv. Der eksisterer ikke deciderede "hold", ligesom i fodbold, håndbold osv. Der er ingen struktur i sporten. Det er "bare" en masse mennesker der træner for sig selv, og når der ikke eksisterer hold, trænere, klubber osv. mangler der en altafgørende fornemmelse for samhørighed, og lige så lidt styring kan der komme ovenfra.

Der er dog lavet ét BB!-hold i Danmark. De træner i IK99 og har p.t. to medlemmer. Ved dog ikke om der er åbent for nye medlemmer. :tongue:

Pointen er; at det er svært at lave en fælles indsats. DBFF har undermineret sin egen eksistensberettigelse ved at føre en alt for sløset dopingpolitik, omvendt er det svært at forlange at de skal gøre mere hvis de ikke har haft de nødvendige økonomiske midler. For selvom DBFF får styr på det, og gør et seriøst forsøg på at kaste dopingskyggen af sig, vil de stadig ikke have nogen indflydelse på de enkelte der træner BB/styrketræning i centrene landet over. Udelukkende deres medlemmer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes som sådan at det var et godt program. Det er på den ene side rigtig godt at få eksponeret de "brodne" kar, MEN… Men jeg er bange for at programmer som dette får en mere reklamerende effekt for AS end det modsatte. Jeg tror de fleste unge brugere er fuldstændig ligeglade med om det går ud over helbreddet, der er "så mange ting som andre gør der også ødelægger helbreddet". Og derfor virker det reklamerende for AS at man i interviewet hører om HVOR mange der og "alle dem der er pumpede er på steroider" (eller hvad hylen ham gutten fra FW på Gasværksvej fik sagt). At man forkynder at udbredelsen er så stor, normalisere det at bruge AS - farligt eller ej. Og da mennesker - især de helt unge - generelt set er uselvstændige flokdyr, bliver det kun endnu mere opfattet at AS er normen og den eneste måde at opnå store muskler på.

Jeg tror ikke på at dæmonisering af AS er måden at komme det til livs på! Derimod burde der fokuseres på hvad man rent faktisk kan opnåes UDEN steroider!

Edited by AndersL
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror de fleste unge brugere er fuldstændig ligeglade med om det går ud over helbreddet, der er "så mange ting som andre gør der også ødelægger helbreddet". Og derfor virker det reklamerende for AS at man i interviewet hører om HVOR mange der og "alle dem der er pumpede er på steroider" (eller hvad hylen ham gutten fra FW på Gasværksvej fik sagt). At man forkynder at udbredelsen er så stor, normalisere det at bruge AS - farligt eller ej. Og da mennesker - især de helt unge - generelt set er uselvstændige flokdyr, bliver det kun endnu mere opfattet at AS er normen og den eneste måde at opnå store muskler på.

Sagen i en nøddeskal, og det understreger min pointe med mangel på samhørighed og styring oppefra. Når der ikke er en træner der kan vejlede og præge de unge, så bliver de indirekte styret af 'de store', og 'de store' er som oftest dem der har skudt genvej ved at dope sig med steorider i BB-verdenen. De bruger dem som forbilleder i stedet for at få kyndig vejledning af en træner der kan forsøge at holde dem på rette spor.

Vores generation er jo fortabt. Vi er voksne og skal nok selv bestemme hvem vi gider lytte på. Men de unge er sårbare, og manglen på trænere, kontaktpersoner osv. i centrene betyder, at de eneste man kan gå til er dem der er der for at træne; og man går jo ikke til pindarmen og spørger hvordan man får 40+ cm. arme. Der spørger man i stedet den 'store knægt' og så får man svar herefter. Og her er det så let at sælge doping som værende 'ikke farligt', da unge ikke stiller nær så mange kritiske spørgsmål som voksne gør, simpelthen fordi de har en meget større tiltro til autoriteter og "voksne" end voksne har. Så når "Mr. 50cm. overarme" verfer bivirkningerne væk med, at "det ikke er farligere end rygning" så nikker den 16-årige bare og tænker "Nå ja, det kan der da være noget om" og bestiller sin første kur.

Så lige så længe BB-sporten er et 'one-man show', lige så længe bliver det svært at nå ud til alle potentielle misbrugere af doping.

Link to comment
Share on other sites

Ja, hip hurra. Hvad skulle effekten af det være? Hvis du vil være en del af et omfattende testprogram kan du jo bare træne i en klub der er tilknyttet DIF. Som skatteborger vil jeg sgu nødigt være med til at finansere et testprogram som skulle være effektivt overfor de mange hundredetusinde der træner i private fitnesscentre. Jeg kan ikke se, hvorfor det skal være statens opgave at teste i de private motionscentre.

fordi ... det er et samfunds-problem ... man bruger "skatte-penge" på narko-bekæmpelse ... der ser du vel ikke noget problem i ?

:cool:

Link to comment
Share on other sites

yes sir! LPS

Korrekt, men indslaget var redigeret betydeligt, så det fremstod noget anderledes i forhold til hvad der blev sagt under interviewet :sneaky2:

Men hvorom alting er, så er jeg ikke sikker på at der er flertal for en clean sport herhjemme. Folk brokker sig i ny og næ på nettet, men når det kommer til stykket, er der ingen der melder sig til at gøre noget ved det. Sålænge det er tilfældet, må man acceptere tingenes tilstand. Alt det brok man hører er intet værd, hvis ikke der kommer noget handling bag :wink:

I min tid i DBFF, var jeg til samtlige generalforsamlinger, uden, på noget tidspunkt, at se nogen af de mest højrøstede kritikere af dopingpolitikken og det kan jo godt vække noget undren.

Man har hørt talrige undskyldninger for hvorfor man ikke har kunnet komme. F.eks. var der en som hellere ville drikke sig fuld dagen forinden eller gå i byen med nogle kammerater. Andre skulle besøge Tante Agathe eller andre lamme grunde, som udelukkende dækkede over at man dybest set ikke gad eller ikke ville bruge tiden på det. Listen fortsætter, men det afgørende er at folk har endog meget let ved at brokke sig i krogene, men absolut INTET gider at gøre for at ændre på tingene. Det er jo lidt komisk, eller sørgeligt rettere.

Udøverne af vores sport, eller hvad man skal kalde det, er tilsyneladende dybt egoistiske og uengagerede i deres forbund. Er der et DM de kan stille op til, er det fint nok og så kan resten sejle som det vil. Eventuelt kan man brokke sig over hvor usselt forbundet er og blablabla og helst på nettet, hvor man aldrig behøver at stå inde for noget af det.

Efter min mening er det en af hovedgrundene til at tingenes tilstand er som de er og grunden til at der næppe kommer til at ske nogen som helst form for forandring, uanset hvor mange tv-programmer der bliver lavet.

Link to comment
Share on other sites

Ang. det med konsekvenser af AAS....

Synes det virker som om at de fleste slet ikke mener at de er så alvorlige???

... ofte så ser man jo slet ikke konsekvenserne (de alvorlige) fordi dem som det opstår hos ofte helt dropper at træne!

Ofte så ser man dem tilfældigt som "skygger" af sig selv fordi de enten har fået hjerteproblemer, nyresvigt eller det værre og mere eller mindre stopper med at træne og bruge AAS fra dag til dag!

Synes godt nok jeg kender en god del af den slags personer efterhånden :blink:

... jo det er alvorligt ... men ingen tager det alvorligt :dry:

... der hvor jeg træner ... er der en håndfuld som ikke vil kunne klare en test :blink: (og man skal ikke være professor for at se det) ... men centeret's ejer (som ejer to centre i odense) vil ikke melde de to centre ind i ADD !? ... hvorfor vides ikke med sikkerhed ... :dry:

... der hænger store opslag med at centeret skal være en "100% dopingfrit center" ... men "os" som har vores daglige gang derovre ved at det bare en en joke som bare skal få det til at se "godt ud" udad til :cool:

... Image Is Everything ... :w00t:

Edited by razor
Link to comment
Share on other sites

fordi ... det er et samfunds-problem ... man bruger "skatte-penge" på narko-bekæmpelse ... der ser du vel ikke noget problem i ?

:cool:

Om doping vitterligt er et samfundsproblem ved jeg sgu ikke. Men såfremt det er, er det nok ikke ligefrem det mest akute problem i samfundet. Såfremt det var det ville vi sgu være godt stillet.

... jo det er alvorligt ... men ingen tager det alvorligt :dry:

... der hvor jeg træner ... er der en håndfuld som ikke vil kunne klare en test :blink: (og man skal ikke være professor for at se det) ... men centeret's ejer (som ejer to centre i odense) vil ikke melde de to centre ind i ADD !? ... hvorfor vides ikke med sikkerhed ... :dry:

... der hænger store opslag med at centeret skal være en "100% dopingfrit center" ... men "os" som har vores daglige gang derovre ved at det bare en en joke som bare skal få det til at se "godt ud" udad til :cool:

... Image Is Everything ... :w00t:

Det kunne jo tænkes, at centerejeren ikke kan se noget økonomisk perspektiv i at betale for at være med i ADD´s kontrolordning. Nu er ADD jo først og fremmest lavet som et organ der tester for doping i den organiserede sport under DIF. Såfremt private motionscentre eller forbund uden for DIF (som feks DBFF) vil have foretaget test af ADD er det for egen regning. Det syntes jeg egenligt er meget rimligt. Men du mener måske også at staten skal betale for at ISS kommer og gør rent i centeret, hvis ikke ejeren formår det på egen hånd?

Link to comment
Share on other sites

Hvad siger de dopingkyndige i øvrigt til ham lægen fra Bispebjerg? Umiddelbart lød det som om han overdrev farligheden af 1 kur betragteligt (igen kan der være klippet i det).

Det var klippet ind i en sammenhæng som om han sagde at han kunne dø af den kur, OX havde fået udleveret hos Schwarz. Det lyder som en heftig overdrivelse, og der netop den slags misinformation, der kan føre til at flere krudter. For de kan jo se at Store Tonny ikke er død efter 20 kure i streg, så så er der nok heller ikke noget af det andet man hører om bivirkninger der passer.

det kan du da ikke mene seriøst det du siger her

hvorfor skulle han da overdrive med hans udtalelser, mon ikke at det er ham der er expert på det område.

alle der prøver at ta narko / kokain og hvad fanden der ellers er af lort, dør jo heller ikke af det vel.

Link to comment
Share on other sites

det er da rystende, at så mange folk herinde ikke kan se at doping er et problem, det siger da også alt om hvor udbredt det er.

Lad mig sige det således, at jeg synes, at du har en yderst kreativ virkelighedsfornemmelse, hvis du kan læse dét ud fra mit indlæg... :blink: Jeg gider slet ikke udtale mig om min holdning til doping, da det burde være klart og tydeligt for enhver, min position taget i betragtning :nonono: og jeg vil sætte pris på hvis du for fremtidne undlader at lægge ord i munden på mig.

Ærligt talt skal man da være yderst naiv for ikke at regne ud at journalister manipulerer med budskabet så det passer ind i deres kram, og underholdningsværdien har ofte mindst lige så høj prioritet som sandheden.

Link to comment
Share on other sites

Lad mig sige det således, at jeg synes, at du har en yderst kreativ virkelighedsfornemmelse, hvis du kan læse dét ud fra mit indlæg... :blink: Jeg gider slet ikke udtale mig om min holdning til doping, da det burde være klart og tydeligt for enhver, min position taget i betragtning :nonono: og jeg vil sætte pris på hvis du for fremtidne undlader at lægge ord i munden på mig.

Ærligt talt skal man da være yderst naiv for ikke at regne ud at journalister manipulerer med budskabet så det passer ind i deres kram, og underholdningsværdien har ofte mindst lige så høj prioritet som sandheden.

jeg har ikke læst noget ud fra dit indlæg, det er bare min mening om alt det folk skriver herinde.

Link to comment
Share on other sites

det er da rystende, at så mange folk herinde ikke kan se at doping er et problem, det siger da også alt om hvor udbredt det er.

Folk herinde ved da nok bedre end de fleste at doping er et problem, de fleste herinde er også skarpe afstandstagere fra det, men det ændrer jo ikke på, at det da er skide dumt hvis det de fortæller om det i TV er overdrevet!

Link to comment
Share on other sites

Det forekommer noget besynderligt at man, herinde, ikke stiller sig mere forarget over programmet. Nogle forsvarer jo ligefrem de impliceredes handlinger, hvilket forekommer fuldstændig vanvittigt.

At en formand for et forbund, som offcielt er imod doping, sælger dopingmidler fra sin butik, burde give betydelig mere forargelse end hvad tilfældet har været. Om sagen når helt op på IFBB niveau er nok ikke sandsynligt, men udadtil og for hele moderforbundets omdømme er hændelsen temmelig belastende både herhjemme, men også internationalt, såfremt historien kommer til IFBB.

Umiddelbart forekommer det, at sanktioner overfor de implicerede ville have deres rimelighed, da de handlinger, som de pågældende personer har gjort, er klart modstridende i forhold til forbundets vedtægter. Så hvis forbundet mener noget alvorligt med:

"Dansk Bodybuilding og Fitness Forbund (DBFF) har gennem mange år gjort en meget stor indsats for at begrænse brugen af doping indenfor fitness sporten".

og

"Vi fortsætter ufortrødent kampen mod doping!"

Må man formode at der vil blive foretaget sanktioner overfor de implicerede hurtigtst muligt.

Ellers kan det ikke ses som andet end en accept af deres handlinger.

Jeg er helt enig med dig

Syntes det er en underlig instilling folk har til det.

Men det kan da være det er os, der er galt på den.

Må nu indrømmer jeg har mere tiltro til Rasmus Damsgård, end til en flok der har læst en masse på nette, og hørt historier rundt omkring

Link to comment
Share on other sites

det er da rystende, at så mange folk herinde ikke kan se at doping er et problem, det siger da også alt om hvor udbredt det er.

Der er forskel på at kunne se om det er et problem og tage personlig stilling til problemets, med tanke på evidensbaseret viden osv. Og så til at påtage sig en stiling udfra hvad medier om og social kultur pådutter en. Langt de fleste mennesker ligger i den sidste kategori… "Det er et problem fordi… fordi…", "Fordi HVAD?! For det har du lært i samfundslære eller hørt i medierne det er?!". :nonono:

Ovenstående har intet at gøre med mit syn på doping, jeg er imod det. Jeg er dog også imod meninger styret af medier og "social kultur", uden egen indsigt i emnet.

Og for lige at holde min røv helt klar, så er det heller ikke ment som et angreb på jka. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share