Skulder problemer mht squat


ThomasNA
 Share

Recommended Posts

Jeg har nogle problemer med at holde ordentligt på stangen, når jeg squatter. Er der nogen der har nogle gode råd til, hvordan jeg får en mere smidig skulder? Jeg har før haft en vævsskade på rotater cuffen i højre skulder, men er så småt kommet videre.

Prøv evt at tage et håndklæde/stor elastik. Tag så bredt fat som det er nødvendigt, før så armene fra "bundstlling" foran dig og til "bundstilling" bag dig. Hvis det er uproblematisk så forsøg med bredere greb, jeg har hørt fra en del at dette skulle hjælpe til at forbedre bevægeligheden i skulderen, men jeg har dog ikke selv erfaringer med det.

Link to comment
Share on other sites

Prøv evt at tage et håndklæde/stor elastik. Tag så bredt fat som det er nødvendigt, før så armene fra "bundstlling" foran dig og til "bundstilling" bag dig. Hvis det er uproblematisk så forsøg med bredere greb, jeg har hørt fra en del at dette skulle hjælpe til at forbedre bevægeligheden i skulderen, men jeg har dog ikke selv erfaringer med det.

Tja, næste gang jeg skal squatte vil jeg prøve med det her, og så vender jeg lige tilbage med en kommentar.

Hvad med bare at give brystet en omgang statisk stræk inden squatten? :smile:

Det gør jeg også. Bruger meget tid på at strække skulder og bryst ud, både før og efter hvert sæt. Og jeg bruger meget tid på at varme skulderen op, synes bare ikke rigtigt det hjælper.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share