EM i styrkeløft


mona
 Share

Recommended Posts

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Morten Sørig fik 350-235-305=890, ikke lige Mortens aften (høhø)... :innocent:

Måske han skal til at købe udstyr et andet sted, så han får nogle dragter med lidt mere power i Jan.... :laugh: Det har da været et flot EM for Danmark alle deltagere har da enten præsteret tæt på deres top eller mere, så flot og tillykke til alle :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

post-148-1178918535_thumb.jpg

Bilican får at vide hvor skabet skal stå af Imamen, som vi døbte den meget skæggede fyr...

Spitzenklasse da Imamen som er italiensk coach bliver tilkaldt af de belgiske Bilicanbrødre under dødløften. Orhan Bilican havde fået 400kg med i squat, men desvære fik han ikke de 280kg med i bænk. Derfor var han kun 12.5kg foran bulgaren inden dødløft, så den samlede sejr var nærmest umulig. Lillebror Mohamed tilkaldte derefter Imamen som på arabisk råbte af ham hele vejen ind til podiet imens pegefingeren konstant kørte op og ned foran Bilican´s ansigt. Men hverken det eller at der inden sidste løft blev skrevet Allah på ryggen kunne hindre det umulige og den tidligere dopingdømte bulgarer løb med guldet.

Morten Sørig fik 350-235-305=890, ikke lige Mortens aften (høhø)... :innocent:

Det gavner jo heller ikke ligefrem, at han sætter røven ud af dragten på sit sidste squatforsøg på 362,5kg. En vægt som iøvrigt ville have givet diciplinmedalje. Morten kvitterede så med at moone på podiet ud imod publikum i den sprækede dragt. I bænk var Morten også meget tæt på at få 247,5kg i sit tredje løft, hvilket ville have været PR med 10kg. :smile:

125kg klassen var iøvrigt yderst spændende. Asbjørn Randen vandt efter en meget tæt kamp med de to briter Clive Henry og Dean Bowring. Dean taber to gange 355kg helt i toppen i dødløft. En vægt der ville have givet guld samlet. Clive får i sit sidste dødløft godkendt 335kg 2-1. Men efter en norsk protest erklærer juryen korrekt no lift, hvilket gør Randen´s guld er hjemme. En sejr der blev skabt i kraft af at nordmanden havde fået det meste med i de to første dicipliner. Dean havde kun fået sit første løft i ben, hvorefter han missede to gange på 375. Clive stod efter et meget flot squat på 415 over sit tredje forsøg. I bænk var Dean flyvende med 295, samt 302,5 som han var meget tæt på at få med. Clive havde derimod store problemer i bænk og fik først 260 godkendt i tredje efter to miss på samme vægt.

I +125 var Ove Letho temlig suværen. Han fik diciplinguld i både squat og bænk med løft på 417,5 og 322,5. Men det helt store show stod squateksperten Andy Elvis "Dr. Bein" Dörner og Johnny Wahlqvist for. Dörner løftede som sædvanligt til sit tyrolermusik og forstod virkligt at få salen til at koge, når han dansende kom ind med luftkys ud til hans største fans som var de norske piger. Publikum gik helt amok, da han blæste 412,5 op i sit sidste squat og sikrede sig sølv i diciplinen. Som tak for opbakningen lavede Dörner en opvisning i, hvor højt der kan hoppes med knæbind. :bigsmile:

Wahlqvist var meget nervøs inden han kom ind på sit første squat på 380kg. Han havde smidt sit sidste løft på 350kg hen over hovedet i opvarmningen, og han er jo kendt for at have store problemer med dybden. Han kommer ind og laver et fint løft og så går det galt. Da Johnny ser de 3 hvide lamper på vej ud løfter han armene og drejer rundt imod publikum. Dette går helt galt da han dermed overser det lille trin ned fra plateuet. Balancen ryger og pludslig vælter 174kg svensk kød fordelt 170cm til den ene side. I dragt og knæbind har svenskeren ikke en chance for at redde sig. Han vælter en pc skærm, smadre stolen den står på og ryger igennem væggen imellem plateau og opvarmningslokalet. Hvalen ligger længe inden hans enorme korpus bliver hjulpet på fødderne igen. Salen er tavs indtil den Johnny er på benene igen, hvorefter det hele eksplodere, da svenskeren rækker armene i vejret og fortsætter jublen over sit godkendte squat. Johnny gik derefter på 390 og 400 som begge bliver godkendt 3-0. 9 hvide lamper til Hvalen i ben! :superman:

I bænk får Wahlqvist 312,5kg i andet løft. Derefter går han på 330 som bliver underkendt. Den anden svensker Fredrik Svensson laver 320kg i sit andet løft og har derefter et forsøg på europarekord 341kg som er meget tæt på at komme helt op. Men den manglede lige det sidste i toppen. Dødløften blev vundet af norske Olaf Dahl med et løft på 350kg. En perfekt afslutning på et flot EM. :smile:

Set med danske øjne var EM nærmest optimalt. Alle 9 løftere kom igennem. Lise og Michael vinder begge diciplinmedalje. Masser af personlige rekorder. Dansk rekord i ben og total til Michael. Og Tonni viste stor klasse, da han efter at have smidt en smule væk i både squat og bænk kom stærkt tilbage i dødløften. Med overskud forbedrede han sin danske rekord dødløft og fik samtidig slået George Olesens 15 år gamle totalrekord fra EM 1992. Det var en stor fornøjelse, at være i Polen og følge det danske hold. De viste, at de også kan lave styrkeløft af høj klasse. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Måske han skal til at købe udstyr et andet sted, så han får nogle dragter med lidt mere power i Jan.... :laugh: Det har da været et flot EM for Danmark alle deltagere har da enten præsteret tæt på deres top eller mere, så flot og tillykke til alle :4thumbup:

Han er simpelthen bare for gammel :4thumbup: ,og en pivskid, konservativ, og ikke med på den sidste nye mode, kun inden for hår... :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Michael fik 285 kg i død, men missede desværre 302,5 kg i sidste løft.

Ialt

322,5 kg

175 kg

285 kg

782,5 kg ialt. Tror nok det er dansk rekord i alt. Squatten rakte til en 3. plads :4thumbup: Sølv i squat løftede det samme men var vist lidt lettere.

Alle tre medaljer i squat blev vundet på 322.5 kg. Men desværre havde Michael det laveste lodtrækningsnummer (og var tungest af de tre), så der var ikke rigtig andet at gøre. En skam at de to andre så også løftede vægten. :rolleyes:

Kim D har lavet 782,5 i total :superman:

Kims 290 i squat var med overskud, men på 300 fik han overbalance bagover, så fik slet ikke presset på den. 202.5 i bænk var ligeledes med overskud, men 210 i tredje var desværre for tunge. 290 i dødløft ligeledes med overskud. I sidste forsøg troede Kim selv, at der var 300 kg på stangen, men Sten og Jørgen havde i stedet valgt at sætte 310 kg på, da det ville have hentet to placeringer, hvis han fik den (og samtidig været ny dansk totalrekord i -100). Desværre kom den kun til knæene. 300 kg kunne han sandsynligvis godt have løftet.

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Kathrine 117,5 i sqaut, 70kg i bænkpres og 152,5kg i dødløft, prøvede 157,5kg men kunne kun få dem til knæene.

117.5 kg i squat var ret nemme, og bedre end mit åbningsløft på 110 kg. Men desværre skulle jeg bruge to forsøg på de 117.5 kg, da jeg fik fucket det op første gang. :nonono: Men så fik Helge rettet lidt på min dragt (som iø var så stor, at han inviterede Sten til fest i den, mens jeg havde den på :laugh: - så jeg skal vist til at sy ind nu), og i sidste forsøg sad den lige i skabet. :superman:

De to første løft i bænk var nemme nok. Men på 72.5 i tredje fik jeg dummet mig (igenigen), så havde for dårlig kontrol over stangen og var chanceløs. :sneaky2:

152.5 kg i dødløft var nemme nok. Er stadig småbitter over, at jeg missede de 157.5 kg. Plejer ellers altid at kunne få det op, jeg får fra jorden. Men rent teknisk var det også mit dårligste af de tre dødløft, fik jeg at vide. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Om 20 minutter er alle de billeder, jeg tog til EM, uploadet her:

http://www.23hq.com/kjensen/a/calendar

Vælg datoen og så er alle billederne der for den dag.

Hvis nogen har lyst til at grave i billederne og poste de bedste her, så er de meget velkomne til det. Jeg er sikker på hvis I finder sjove billeder, så kan Squatfather fortælle en historie om det. :cool:

i.jpg

Wahlqvist prøver at stirre stangen over. Blikket minder lidt om ham den høje skurk fra en af de første supermand-film.

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Super Klaus :4thumbup:

Godt "lille-trunten" blev foreviget på billederne - bare ærgerligt der ikke blev taget et da hun gik og gjorde sig til med sin fikse håndtaske :laugh:

Hehe :tongue:

"Lille-trunten" var en lille krudtugle, der tonsede rundt i hallen alle dage til stor underholdning for tilskuerne.

i.jpg

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Om 20 minutter er alle de billeder, jeg tog til EM, uploadet her:

http://www.23hq.com/kjensen/a/calendar

Vælg datoen og så er alle billederne der for den dag.

Hvis nogen har lyst til at grave i billederne og poste de bedste her, så er de meget velkomne til det. Jeg er sikker på hvis I finder sjove billeder, så kan Squatfather fortælle en historie om det. :cool:

i.jpg

Wahlqvist prøver at stirre stangen over. Blikket minder lidt om ham den høje skurk fra en af de første supermand-film.

Ærgeligt at der ikke er nogle ordenlige billeder af Wahlqvist´s styrt. Men det opvejes jo så rigligt af de mange billeder af Ingunn Haakonsen. :wub::wub::wub:

post-1781-1179245279_thumb.jpg

post-1781-1179245296_thumb.jpg

post-1781-1179245328_thumb.jpg

post-1781-1179245342_thumb.jpg

post-1781-1179245365_thumb.jpg

post-1781-1179245384_thumb.jpg

post-1781-1179245423_thumb.jpg

post-1781-1179245467_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

"The smile that sunk a thousand ships" :4thumbup:

Jeg har lige postet lidt flere billeder med kommentarer i min blog.

Spitsenklasse med linket til “Heute fährt die 18 bis nach Istanbul, Istanbul, Istanbul” :4thumbup:

Men det er jo ikke discoversionen som Dr Bein løftede til.

Edited by Squatfather
Link to comment
Share on other sites

Gode resultater af de danske løftere.

Især kanon af Toni at han slog Georg Olesens gamle rekord fra EM 92 i Horsens.

:smile:

:cool: Enig mht de danske resultater. Men trist at rekorder bliver slået, som er sat uden det udstyr der er til rådighed i dag. Ikke en fair behandling af

de gamle rekordindehavere. :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share