Styrker man mavemusklerne ved løb?


JPetersen
 Share

Recommended Posts

Hæhæhæhæhhæ - kan du blive joergen :)

Ja, man styrker mavemusklerne en lille smule (men ikke meget). Og det er i hvert fald slet ikke mulighed for muskelvækst, ;) hvis du tænker på det. Dertil er belastningen alt for lille.

Selvfølgelig kan jeg blive ved :D

Tak for svaret - hvad jeg regnede med. :) ;)

Link to comment
Share on other sites

I "Better Training for Distance Runners" står at løbere typisk har stærkere rygmuskler end mavemusker, da løb i højere grad påvirker ryggen. Det er derfor vigtigt at træne mavemusklerne så der ikke opstår ubalance.

Så fortsæt bare med din megen mavetræning Jørgen.

Og jeg tror heller ikke mavetræningen påvirker din højde udvikling. ;)

Link to comment
Share on other sites

I "Better Training for Distance Runners" står at løbere typisk har stærkere rygmuskler end mavemusker, da løb i højere grad påvirker ryggen. Det er derfor vigtigt at træne mavemusklerne så der ikke opstår ubalance.

Så fortsæt bare med din megen mavetræning Jørgen.

Og jeg tror heller ikke mavetræningen påvirker din højde udvikling. ;)

Hejsa Homer. Jeg har faktisk planlagt kun at løbe et stykke tid og se om jeg synes det er bedre eller om det er bedst med styrketræning også (jeg vil se om jeg egentlig mister noget: det tror jeg egentlig ikke, for den træning bygger jo ikke ligefrem muskler op).

Jeg er da glad for løb både styrker ryg og mave. :)

Tak gutter

Link to comment
Share on other sites

Ligemeget hvad din styrketræning har gået ud på, så tror jeg ikke du kan vedligeholde den med løb. Det kan godt være løb styrke nogle muskler, men som Jarvig siger, er det jo i en meget lille grad. Det er ihvertfald ikke noget, som kan vedligeholde din styrke, eller din workload over længere tid.

Link to comment
Share on other sites

Ligemeget hvad din styrketræning har gået ud på, så tror jeg ikke du kan vedligeholde den med løb. Det kan godt være løb styrke nogle muskler, men som Jarvig siger, er det jo i en meget lille grad. Det er ihvertfald ikke noget, som kan vedligeholde din styrke, eller din workload over længere tid.

Nej nej, det er jeg klar over. Men jeg vil bare se hvordan det går. For før løb jeg 1-2 gange om ugen. Hvis jeg nu løber 3 bliver fedt % sandsynligvis mindre, men jeg tror ikke mine muskler skrumper alverden.

Jeg tror egentlig heller ikke jeg kan holde ud ikke at styrketræne, for der er nu ikke noget som følelsen bagefter :D :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror egentlig heller ikke jeg kan holde ud ikke at styrketræne, for der er nu ikke noget som følelsen bagefter

Hvis man skal være 100 % politisk korrekt, så kan man vel i store træk ikke kalde kropsvægtstræning for styrketræning. For det er jo reelt ikke det man træner efter. Det kræver at man bruger det progressive overbelastnings princip. Og så vidt jeg ved anvender du ikke nogen ydre modstand ud over din kropsvægt. Så kan man kalde det generel muskelkonditionering eller noget andet sjovt :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror egentlig heller ikke jeg kan holde ud ikke at styrketræne, for der er nu ikke noget som følelsen bagefter

Hvis man skal være 100 % politisk korrekt, så kan man vel i store træk ikke kalde kropsvægtstræning for styrketræning. For det er jo reelt ikke det man træner efter. Det kræver at man bruger det progressive overbelastnings princip. Og så vidt jeg ved anvender du ikke nogen ydre modstand ud over din kropsvægt. Så kan man kalde det generel muskelkonditionering eller noget andet sjovt :D

Thomas

Nej nej Thomas - jeg bruger 1,5 liters colaer til laterals + 5,6 kg's rygsæk til squat - så kom ikke her og sig jeg ikke styrketræner :D :D :D :lol: ;) B)

Link to comment
Share on other sites

Forresten:

Alle jer, der interesserer jer for, om i nu er høje nok har jeg fundet et "Grow taller forum 2002", hvor man diskuterer hvordan, og om det er muligt, at forøge højden.

Her er forumet:

Grow taller forum 2002

På forumet er der folk, der hævder, at man kan forøge højden ved at hænge på hovedet, ved at hoppe rundt i 5 min. hver dag, ved at styrketræne på en helt bestemt måde og ved at spille basketball (de siger det er derfor alle basketballspillerne er så høje :lol: )

(og I troede bare det var en joke hva?! ) :tongue: :wave:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share