Bænkpres noget pop?


Lasse T
 Share

Recommended Posts

Jeg er i den situation at bænk højst sandsynligt ikke er en mulighed for mig pt.. jeg har en skulderskade hvor bænk stresser denne en del, men DB press tilsyneladende ikk har samme negative effekt..

Ved det har været oppe før emnet, men hva er egentlig bedst for hypertrofi, altså muskelvækst hvis disse to ska sammenlignes?

Ved db press vil jeg jo mene man kan komme dybere, og derved større ROM.. hvilket jo er noget af en fortaler for denne øvelse ifht. bænk.. eller?

Link to comment
Share on other sites

Nu er det jo længe siden du har set mig køre dem, men måske det er det som der skal laves om på? hva er alternativet..

Først og fremmest skal du lærer at holde dine skuldreblade samlet, når du udfører dine presøvelser. Jeg er sikker på at en af de væsenligste årsager til dine problemer er, at du ikke holder skuldrene i bænken under dine brystøvelser.

Med hensyn til hvilke øvelser der er bedst er det meget individuelt. For nogen er bænkpres en fremragende øvelse. For andre vil incline press være bedre. Og igen er der andre som får bedre resultater med håndvægte end med stang. For dit vedkommende er dette bedøvende ligemeget på nuværende tidspunkt. Dit fokus bør være på at få dine smerter væk, samt at lærer at udfører øvelserne korrekt.

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest skal du lærer at holde dine skuldreblade samlet, når du udfører dine presøvelser. Jeg er sikker på at en af de væsenligste årsager til dine problemer er, at du ikke holder skuldrene i bænken under dine brystøvelser.

Med hensyn til hvilke øvelser der er bedst er det meget individuelt. For nogen er bænkpres en fremragende øvelse. For andre vil incline press være bedre. Og igen er der andre som får bedre resultater med håndvægte end med stang. For dit vedkommende er dette bedøvende ligemeget på nuværende tidspunkt. Dit fokus bør være på at få dine smerter væk, samt at lærer at udfører øvelserne korrekt.

werd!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share