Anabolske steroider og cardio


Guest Slettet_07102015
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet_07102015

Hey

En kammerat (jaja bla bla, det er ikke mig :tongue: ) er begyndt at sprøjte 250mg Sustanon i numsen hver søndag for at gaine muskelmasse. Han spiller en del fodbold - hvad er risikoen ved den cocktail mht. hjertet? Jeg er lidt bekymret for ham.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er lidt i tvivl så hæng mig ikke op på det, men mener at have læst at AS og cardio ikke er den bedste kombination. Men kun hvis der er tale om høj cardiotræning, og ikke bare jogning eller powerwalking. Det skulle have en uheldig indflydelse på hjertet. det er hvad jeg PT kan huske. læste en artikel om det på et tidspunkt. men overdrevent cardio samtidigt med AS suplering er svjv noget man skal holde sig fra!

Link to comment
Share on other sites

AS er i det hele taget noget man skal holde sig fra...

Det er farligt uanset om han dyrker cardio eller ej.

Jojooo… Men det kunne jo være at manden gerne ville ha' et svar med lidt større detaljegrad og måske *gisp* nogen referencer af nyttig karakter. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kopieret fra ADD:

Hej.

Er det farligt at løbetræne mens man er på kur, altså på steroider? Der er vist ikke rigtig nogen der ved helt! Jeg har hørt om oksehjerte, men hvad sker med hjertet hvis det er ens første kur, og man løbe-træner jævnligt?

Kære Løber,

Jeg svarer dig kort. Det er farligere ikke at løbe under kur. Hjertet vokser både ved træning og ved at tage steroider. Steroider laver større hjertemuskelceller, hvorved blodet får en længere afstand at skulle løbe. En lang afstand medfører at hjertemuskelcellen ikke får nok ilt og det betyder angina pectoris. Angina er hjertesmerte og du kender det fra gamle mennesker, som pludseligt tager sig til hjertet og skal have en nitroglycerintablet. Ved at løbetræne, så øges blodforsyningen til hjertet og afstanden til cellerne bliver igen kort. Det mindsker risikoen for smerte.

Løb 3 gange om ugen med rimelig høj puls, så er du da hjulpet lidt på vejen.

Hilsen Rasmus Damsgaard

Link to comment
Share on other sites

Kopieret fra ADD:

Hej.

Er det farligt at løbetræne mens man er på kur, altså på steroider? Der er vist ikke rigtig nogen der ved helt! Jeg har hørt om oksehjerte, men hvad sker med hjertet hvis det er ens første kur, og man løbe-træner jævnligt?

Kære Løber,

Jeg svarer dig kort. Det er farligere ikke at løbe under kur. Hjertet vokser både ved træning og ved at tage steroider. Steroider laver større hjertemuskelceller, hvorved blodet får en længere afstand at skulle løbe. En lang afstand medfører at hjertemuskelcellen ikke får nok ilt og det betyder angina pectoris. Angina er hjertesmerte og du kender det fra gamle mennesker, som pludseligt tager sig til hjertet og skal have en nitroglycerintablet. Ved at løbetræne, så øges blodforsyningen til hjertet og afstanden til cellerne bliver igen kort. Det mindsker risikoen for smerte.

Løb 3 gange om ugen med rimelig høj puls, så er du da hjulpet lidt på vejen.

Hilsen Rasmus Damsgaard

Det må da være noget for Operation X.... :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Interessant svar fra ADD, men også spøjst - "afstanden til cellerne bliver igen kort"? :blink:

Tror der menes at ...

hjertemuskulaturen vokser i tykkelse ved vægttræning = du får en meget bred og tyk muskel men også ofte en let undervaskulariseret blodforsyning (fordi der ikke umiddelbart dannes nye små blodkar selvom muskulaturen vokser!!)

- ved kredsløbstræning vokser hjertet også men det er mest i omfang - dvs. at det kan rumme mere blod --> det bliver faktisk mere "flagrende" og man kan bogstavligttalt sige at hjertets muskulatur strækkes som når man puster en ballon op!

Da muskulaturen ikke bliver tykkere er blodforsygningen stadigvæk god til alle dele af hjertemuskulaturen!

TYK muskel = blodet har svært ved at komme rundt alle steder

(dette kan give hjerte smerter = angina pectoris fordi hjertets muskulatur lider "åndenød")

Alm tykkelse muskel = blodet kommer let rundt

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share