Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

Ses i morgen Vivs har lovet at tørre op :tongue:

jo, men jeg overholdt ikke udmeldingerne om at køre til FYS 7 - så jeg var for træt til at nå at tørre op før du selv var igang.. men du er jo heller ikke i en så fremskreden alder som mig :tongue:

Dejligt at se jer to igen :bigsmile: (og jeg fik bekræftet hos øjenlægen igår at jeg ser godt ud... :tongue:) - dejligt at spinne en onsdag morgen igen....med så mange kendte mennesker :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

[

jo, men jeg overholdt ikke udmeldingerne om at køre til FYS 7 - så jeg var for træt til at nå at tørre op før du selv var igang.. men du er jo heller ikke i en så fremskreden alder som mig :tongue:

Hej Søde Vivs :bigsmile:

Det var kun hvis jeg kastede op du skulle tørre op :tongue: og det undgik jeg. :tongue:

Det var godt at se dig igen :bigsmile: , Jeg håber at knæet får det bedre :1112:

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Superflot hjemmeside... og billeder. , der sker virkeligt noget! :w00t: Vi må bestemt finde en dag efter påske, hvor du kan besøge os på landet. :smile:

Tak tak - designet erså afgjort midlertidigt - har en professionel på opgaven - men jeg kan daleve med den somden er et stykke tid :bigsmile:

Og ja - vi SKAL finde ud af noget -vil jo også gerne se den snart ikke så nye og lilletilføjelse til familien!! :bigsmile:

j

Dejligt at se jer to igen :bigsmile: (og jeg fik bekræftet hos øjenlægen igår at jeg ser godt ud... :tongue: ) - dejligt at spinne en onsdag morgen igen....med så mange kendte mennesker :bigsmile:

Glæden er gengældt!

Morgenspinning

Jeg var IKKE tilfreds da jeg tidligt i morges så at vejrguderne havde velsignet CPH med endnu et lag sne - lige som vi var sluppet af med det første - som blev lidt dyrt for mig.. Et godt råd: Er du så DUM, at du har din cykelnøjle løst uden nøglering - så lad være med at sætte dig op på cyklen med den i hånden -i mørke og snevejr.. Der kan ske det at du taber den i en snedrive - og ikke kan finde den igen... Når du så kommer tilbage tidligt om morgenen for at finde den efter tøvejret -så har nogen eventuelt sat en kæmpestor rød container lige hvor nøglen forsvant! :devil::sneaky2::dead_banana:

Nåmen jeg kom afsted - med mine to virelåse-mod Royal. Turen ind mod Vesterbro var nu smuk - Blå himmel,stille vand i søerne - flankeret af hvidklædte træer på begge sider af søerne...

I kælderen under Royal var det Greisen Boot canp tid igen!Det gik over stok og sten - med Vivsen og SNF på hjul!

Jeg gav den så meget gas som der var - hvilet var lidt mindre end i går. En hviledag skal snart afholdes -jeg overaskes endnu en gang over hvor meget tung dødløft koster i resititution!

10 min opvarmning

1. serie:

2 min siddende roligt

2 min stående med lidt mere belastning

Ned og "spark til den" i 1 min- tempo væk fra enkelttakten

2 min siddende roligt

2 min stående med lidt mere belastning

Ned og "spark til den" i 1 min- tempo væk fra enkelttakten

Aktiv pause

2. serie

5 x 30 sek sidende roligt - 1 min 30 sek stående angreb - det blev meldt ud at det var ok at sætte sig og køre roligt før den fuldetid... Den slags fristelser bekæmber man selvfølgelig!!!

Aktiv pause

3 serie:

30 sek stående roligt men friskt i tempo

2 min 30 sek siddede i noget der lignede mellemtakt

30 sek stående

2 min siddende - ekstra modstand -men ellers det samme

30 sek stående

2 min siddende

30 stående

1 min 30 siddende

30 sek stående

1min siddede

30 sek stående

30 sek siddende

Dejlig time!

post-125-1205924228_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Ser godt ud med god træning...........

Endnu en gang.... tusinde tak for godt besøg........

Der kommer stadig gode tilbagemelding på dit foredrag, folk er imponeret over, hvad du har været igennem og kunne gennemfører. De synes det var et rigtig godt foredrag, som kan bruges i alle livets situationer, så :4thumbup: lækkert.

Du har virkelig fået sat tanker i gang hos mine "spinfolk" ... mange gode ideer og tilbagemeldinger bl.a var der en, som

synes det kunne være rigtig godt, hvis der kunne etableres samarbejde med Sundby (hvor du selvfølgelig er en del af projektet, du ved hvad det drejer sig om, har været der, har gjort det)

:superman: Du er simpelthen gået ind i folk med træsko på (bare for at være lidt nordjysk :smile: ) og det er bare

stor ros.....

Iøvrigt er der et par piger, som har bedt mig give et hint, når dit projekt opad grusbunken starter.... de er vildt imponeret

og vil bare gerne følge lidt med i hvad du går og laver :wink::wub: så bedre kan det vist ikke blive......

Tusinde tak, fordi du kiggede forbi os i det nordjyske...........

og ja, det ser jo rigtig godt ud på din hjemmeside.......... håber vi ses i maj, når vi kigger over, vi satser på et par timer spin og power shop :chopper:

Edited by Majse
Link to comment
Share on other sites

Tak for dejlig tilbagemeldning kære Majse! :blush::w00t: Og detmed Sund by - de kan bare kalde..!

Dagens træning

1. stk spinninglokale (Royal), 66 min god HØJ musik, 2 spinningcykler, jeg på den ene, Tanja på den anden, tavs koncntration, beskidt vejrtrækning, en duft af brændt gummi fra cyklernes modstandssystem.. 66 min tung kørsel... Enough said!

post-125-1206102482_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Jeg er noget bekymret... Rettelse jeg er meget bekymret! Umidelbart efter styrketræningne i manndags var mit højre knælidt ømt og "underligt" - det forsvandt igen -og jeg har ikke tænkt meget på det... Så i går - efter jeg havde siddet ned et stykke tid - knækkede mit knæ sammen under mig og muskler og senere på bagsiden fik et godt hiv da man jo instinktivt gør hvad der skal til for ikke at falde... Det er siden sket oftere og oftere... Jeg får stadig et chok hver gang -men det jeg tror der sker er at der føles et lille skred i knæet hvorefter det først overstrækker og derefter kolapser... Skal vist undersøges lige efter påske.. ind til da bevæger jeg mit sålidt som muligt.

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Det lyder ikke rart .... god ide at få undersøgt det knæ ... :1112: håber du nyder påsken :bigsmile:

Tak du - det lykkedes faktisk for mig at nyde påsken endda - selv om jeg havde det svært da jeg så på uret 9.20 og tænkte "Nu skulle jeg ha kørt to Chris timer...

Jeg fatter stadig ikke det knæ... Det har været hævet i en bule på høre side af knæskallen og der er en smule smerter -men mest en følelse af "at noget er forkert"... I dag har jeg ikke haft nogle "kollaps" episoder - og kun 2 i går. Mistænker at det har været klogt ikke at gå i mine lettere ustabile MBT sko... Jeg har holdt benet oppe, haft stramt elastikbind om og brugt is (RICE..) Dog har jeg også bevæget mit lidt.. Ringer til læge tirsdag morgen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er her til aften tæt på at beslutte at stoppe min log. Nu skal man passe på med store beslutninger truffet i nuet. Ok ikke helt i nuet - tanken har jeg haft et stykke tid.

Det er egentligt ikke så betydningsfuldt for mig - tror jeg - at logføre min træning som sådan. Min log har jo i høj grad handlet ommit liv og udvikling som menneske gennem snart 8 år... Det giver også noge seperationsangst..

Så jeg lukker ikke bogen -men jeg siger farvel til kravet til mig selv om at al træning skal logføres her... Men jeg vil, tror jeg, skrive om vigtige ting der har andknytning til det jeg har skrevet om hidtil. Jeg skal nok følge op på hvor jeg er i min fysiske udvikling - med mellemrun - jeg skal nok fortælle om fortsættelsen på grusbunkehistorien osv... Så alt i alt skal dernok blive skrevet her jævnligt. Får jeg lyst til at skrive om et træningspas der føltes som noget særligt - så gør jeg det.

Viser den umidelbare seperationsangst sig at være ubærlig som fortsat fænomen - så genoptager jeg uden yderligere "drama".

Det vigtige i mit liv lige nu er ikke det fysiske - men noget andet. Jeg gror hastigt som menneske - ellere rettere har sat mig selv fri som menneske og gør nu det i min dagligdag som giver mig meste mening - at hjælpe andre til at gro. Jeg har ikke længere det samme ønske om - eller føler den samme nødvendighed for - at lægge mine tanker og følelser frem her eller andre steder. En del af rejsen er fuldendt. Hoved og krop hænger sammen og følges ad.. Måske giver dette kun mening for mig -men det gør det så til gengæld.

For dem der måtte være interesserede, så åbner jeg nok en blog på min hjemmeside inden så længe. Adressen kan se i min profil.

PS: ja mit tog er forsvundet. Har mistet linket til at opdatere -men gider heller ikke... jeg er på 112.5 nu

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Jeg er her til aften tæt på at beslutte at stoppe min log.

:crazy::cry3:

Mit faste holdepunkt her på MOL ? det kan du ikke mene ? :crybaby::please:

Aj, for at være lidt seriøs her til morgen (trænger jeg til efter samtalen med Signe og dig i går eftermiddag :tongue:) så forstår jeg dig godt - jeg er jo ikke den, der skal råbe for højt om at logføre alle træninger, for det gør jeg selv langt fra... :blush: Jeg har faktisk været samme sted som dig meget længe, hvad du også ved, at jeg faktisk ikke rigtigt gider... men kan heller ikke helt lade være at føre log....

Så længe jeg får æren at være omkring dig i andre sammenhænge - inclusive træning ! - så er det fint med mig :bigsmile:

Men se og komme en smut omkring ze doktor, Arne med det knæ - vi er to seje, der ikke ønsker flere medlemmer i vores knæklub.... Noget må vi vel ha' for os selv, bare en dags tid eller 2 ?

Glæder mig til på fredag ! med eller uden styrketræning..... :bigsmile:

ps "housewarming" ?? :poking::innocent:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Kære Arne

Jeg ved jo at du har overvejet beslutningen noget tid :wink: . Det ændre dog ikke på at jeg beklager den :unhappy:

Jeg er jo heldigvis så privilegerede at jeg kan følge med i dit liv alligevel :bigsmile:

Ha en dejlig dag :flowers:

Link to comment
Share on other sites

Forstår dig fuldt ud.... livet har fået en nyvinkel og det er med at udnytte situationen :bigsmile:

HUSK...... grusbunkerne, så pigerne i det mørke Nord ikke bliver skuffet :blink::tongue:

Så må jeg jo bare omkring din hjemmeside for at følge med (for jeg er jo lidt langt væk)

Rigtig god dag (husk lægen)

Link to comment
Share on other sites

Sikke mange dejlige indlæg -måske man skulle holde opmed at skrive log lidt oftere :tongue:

:crazy::cry3:

Så længe jeg får æren at være omkring dig i andre sammenhænge - inclusive træning ! - så er det fint med mig :bigsmile:

Glæder mig til på fredag ! med eller uden styrketræning..... :bigsmile:

Bare rolig du - og jeg glæder mig også :bigsmile:

Kære Arne

Jeg ved jo at du har overvejet beslutningen noget tid :wink: . Det ændre dog ikke på at jeg beklager den :unhappy:

Jeg er jo heldigvis så privilegerede at jeg kan følge med i dit liv alligevel :bigsmile:

Ha en dejlig dag :flowers:

Ja mig slipper du sgu ikke for - og tak for blomster!

Forstår dig fuldt ud.... livet har fået en nyvinkel og det er med at udnytte situationen :bigsmile:

HUSK...... grusbunkerne, så pigerne i det mørke Nord ikke bliver skuffet :blink::tongue:

Så må jeg jo bare omkring din hjemmeside for at følge med (for jeg er jo lidt langt væk)

Rigtig god dag (husk lægen)

Su skal nok få lov til at følge med - der erjo også telefon, sms....

Så længe du ikke forlader os helt - og stadig er at finde i Københavns spinning sale, så ok at du ikke får logget hver træning. :wink:

Selvom det nu vil blive savnet :blush:

Tak skal du ha - men vi spinnes ved . mv. :bigsmile:

Ja, så får du i hvertfald en trofast bloglæser, for når jeg nu også rykker fysisk så kan jeg jo ikke længere følge med på den front.

Ikke alle er jo alvidende som The Almighty Arne :wink:

Vil glæde mig over en trofast læser - men jeg mistænker at vi får kommunikeret på anden vis også! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Jeg frygter ikke så meget abstinenser, for er der noget jeg har lært så er det at du ikke KAN lade være med at skrive eller på andre måder fortælle. Om det så er et andet sted og på en anden form end i en Logbog, det er så mindre vigtigt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg frygter ikke så meget abstinenser, for er der noget jeg har lært så er det at du ikke KAN lade være med at skrive eller på andre måder fortælle. Om det så er et andet sted og på en anden form end i en Logbog, det er så mindre vigtigt :bigsmile:

Du har nok ret Comrade :laugh:

Diabetesforeningen har bedt mig deltage i "Diabetestinget" den 8. april. Sundhedsministeren (ham der Axel...) og Prins Joacim deltager - men heldigvis kommer der-(ud over mig :tongue: ) også en række kvalificerede mennesker. Jeg har bl.a.lovet at stå tilrådighed for medier der måtte ønske en god historie at fortælle...

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne, tak for coaching i dag!

Beklager jeg kom til at kritisere dit "hjul". Når du forklarede tanken bag ved det, kunne jeg godt se jeg ikke var for smart (eller måske var smart i en fart) :laugh:

Tror bloggen er et langt bedre format for dig. Bliver spændende at se, hvad du kan levere i den sammenhæng!

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne, tak for coaching i dag!

Beklager jeg kom til at kritisere dit "hjul". Når du forklarede tanken bag ved det, kunne jeg godt se jeg ikke var for smart (eller måske var smart i en fart) :laugh:

Tror bloggen er et langt bedre format for dig. Bliver spændende at se, hvad du kan levere i den sammenhæng!

Selv tak -og no offence - ville gerne havet fortsat diskussionen -men så var det at Diabetesforeningen ringede...

Oprindeligt var tanken med det hjul at det skulle danne basis for vores daværendeforetningside: Online coaching om træning og sundhed via en messenger ligendende teknologi... men så kom der et langt cykelløb i USA og andre ting i vejen og det samarbejde sluttede...

Link to comment
Share on other sites

Selv tak -og no offence - ville gerne havet fortsat diskussionen -men så var det at Diabetesforeningen ringede...

Oprindeligt var tanken med det hjul at det skulle danne basis for vores daværendeforetningside: Online coaching om træning og sundhed via en messenger ligendende teknologi... men så kom der et langt cykelløb i USA og andre ting i vejen og det samarbejde sluttede...

Online coaching?

Tror du virkeligt at folk vil snakke om træning online?

Det er en død idé :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hæy

Ville bare sige hej - godt at se dig både fredag morgen og fredag aften - og tak for en hyggelig aften med dig og Signe-pigen ! Det var liige hva' jeg trængte til efter en tough day at work :heartpump:

Håber dit knæ snart arter sig, så du også kan melde dig ud af knæklubben......

Krams

/ Vivs

Link to comment
Share on other sites

Hæy

Ville bare sige hej - godt at se dig både fredag morgen og fredag aften - og tak for en hyggelig aften med dig og Signe-pigen ! Det var liige hva' jeg trængte til efter en tough day at work :heartpump:

Håber dit knæ snart arter sig, så du også kan melde dig ud af knæklubben......

Krams

/ Vivs

Selv tak søde Vivs!

Måske lige på plads med en knæ update. Jeg sad på en spincykel 30 min fredag morgen - kunne ikke komme over 62% for knæet. Et godt knæbind har begrænset antallet af "episoder" siden torsdag. Da jeg var i Holte og holde foredrag tirsdag var det helt, het tosset det lille knæ...

I dag har jeg styrketrænet (Tak for godt makkerskab frk. Posh Mette!) Jeg kørte b.la leg curl og knæekstensioner - tungt - det gav ingen problemer, Det er "kun" ved drej at det gør ondt - "epsioderne" skert typisk når jeg skal gå rundt om et hjørne og den slags...

Jeg har en stærk mistanke om at jeg nu betaler prisen for at køre spinning med sorte Look klamper - det betyder at min fod sidder fast i alle dimensioner.. Jeg køre med dem fordi venstre fod har brug for dem... men de skal stille meget præcist - og det har jeg måske ikke taget alvorligt nok..

Jeg tror jeg skal til at køre med sort på venstre og rød på højre sko - man skal vel også finde på måder at skille sig ud på...

Min læge ser på det onsdag - og jeg håber at få en henvisning til idrætsklinikken på Bispebjerg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share