Muskelvækst mens man taber sig?


The-Pimp
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er en drneg på 15 år 177 høj og vejer 70 kilo...

Jeg spiller basket, og er her på det sidste begyndt at lave nogle hoppe øvelser hver dag ved siden af noget plyometric og løb med lidt interval, dette har gjort at jeg nu hoppe en del højere og kan stort set (næsten) røre kurven, dette har gjort mig lidt besat for nu vil jeg sgu kunne dunke på en 3 meter og 5 centimeter høj kurv med bold....

Som i nok kan se på min vægt så ha jeg noget fedt på min krop men ogsåmuskler, og har tænkt at køreet program over sommeren som skal optimere mit hop, men så var da at jeg kom til at tænke på hvor meget det ville hjælpe hvis jeg tabte mig? - hjælp til dette spørgsmål! og så om det ville kunne lade sig gøre at tabe sig imens man træner hård træning og om det så vil minimere min muskelvækst eller hvad? - hjælp

på forhånd tak ...

Link to comment
Share on other sites

Det vil højest sandsynligt minimere din muskelvækst, hvis du går efter er vægttab, men dermed ikke sagt at du alligevel ikke vil kunne hoppe højere pga. af træningen.

Store benmuskler betyder jo ikke at man hopper højt, så derfor tror jeg ikke du skal fokusere så meget på det.

Noget andet er at du helt sikkert vil kunne hoppe højere hvis du taber dig. Det er klart, at dine ben jo så skal skubbe et mindre antal kg. i vejret, og det vil give dig nogle cm.

Det virker som om at den træning du har gang i, giver dit hop meget, så syns bare du skal fortsætte med det indtil du ikke føler fremgang, hvorefter du så kan prøve alternativer.

Link to comment
Share on other sites

Tjaa - men den højde/vægt kan du næppe være overvægtig, men alt andet lige må det være en fordel at veje mindre, hvis du skal hoppe en meters penge op i luften.

Det er set i flere forsøg hvor overvægtige, utrænede folk bliver sat på diæt inkl. styrketræning og øger FFM med et par kg samtidig med de smider fedt. Generelt er der dog slet ingen tvivl om at hvis man er efter muskelvækst, så vil det være en begrænsning at kroppen ikke er i energioverskud så mange af døgnets timer som muligt.

Uanset hvad er styrketræningen jo glimrende til at bevare styrke og muskelmasse (så vidt muligt) imens du taber dig. Og jeg ville nok have mere tillid til at det var din hoptræning der skulle gøre forskellen mere end et vægttab på et par kg.

Link to comment
Share on other sites

Tjaa - men den højde/vægt kan du næppe være overvægtig, men alt andet lige må det være en fordel at veje mindre, hvis du skal hoppe en meters penge op i luften.

Det er set i flere forsøg hvor overvægtige, utrænede folk bliver sat på diæt inkl. styrketræning og øger FFM med et par kg samtidig med de smider fedt. Generelt er der dog slet ingen tvivl om at hvis man er efter muskelvækst, så vil det være en begrænsning at kroppen ikke er i energioverskud så mange af døgnets timer som muligt.

Uanset hvad er styrketræningen jo glimrende til at bevare styrke og muskelmasse (så vidt muligt) imens du taber dig. Og jeg ville nok have mere tillid til at det var din hoptræning der skulle gøre forskellen mere end et vægttab på et par kg.

jeg er skam heller ikke overvægtig længere, var da jeg var mindre har tabt cirka 5-8 kilo på et par år... (i forhold til min højde) Men jeg er ikke den tyndeste på mit hold og hvis jeg sammenligner mig med den anden Point gaurd på mit hold (playmaker) som er samme højde som mig så vejer jeg næsten 10 kilo mere, har også en del flere muskler og han er meget tynd (hopper dog stadig højere end ham) men jeg tænkte bare hvis man kunne være så tynd altså en meget lav fedt % og så store ben muskler så ville jeg måske hoppe rigtig højt? men tak for hjælpen - så jeg skal egentlig bare fortsætte med min træning og så kan jeg eventuelt senere tabe mig nr jeg ikke føler dre sker noget?

!!!!!!!!Hvor meget hjælper det egentlig på hurtigheden - især det første skridt hvis man taber sig? - hvilket jeg også gerne ville være hurtigere til....!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share