vest med kilo!


The-Pimp
 Share

Recommended Posts

Hvis man vil lave generel træning, hvorfor så bruge en vægtvest? Er det ikke mere effektivt at lave tunge squats, dødløft, frontsquats, powercleans og snatches? Det er jeg ganske overbevist om at det er :smile:

Præcis det samme jeg tænkte:

At der IMO findes mange andre, og bedre, måder at gribe tingene an på er en anden sag.

...men spørgsmålet går jo på vægtvesten

Link to comment
Share on other sites

Spørger spørger, om øvelserne foretaget med en vægtvest ville være bedre, hvilket det ikke ville være. Der ville ikke være nogen "fremgang" på nogen af de to opsatte scenarier. Det han tybest set vil er at blive hurtigere, stærkere og hoppe højere, hviket er det vi reelt må forholde os til.

Jep det jeg egentlig bare vil er at blive hurtigere på de første meter og så kunne hoppe højere så det med vægtvesten var egentlig bare for at spørge om det er en god idé vil ligeså gerne lave et program hvis en så kan hjælpe mig med at sætte det op...

jeg er egentlig allerede igang med et program jeg selv har lavet her er det sådan cirka:

indtil sommerferien( 6 uger endnu)

Mandag: Træning i klub (basketball)

Tirsdag: der styrketræner jeg mine ben, men har kun to maskiner til benene i et lille styrkecenter hvor jeg kan komme gratis.

Onsdag: Løber næsten 4 kilometer prøver at ligge en del spurte ind i det, tror at jeg cirka har 5 spurts á 20 meter indlagt på hele turen)

Torsdag: Styrketræning i det lille styrkecenter

Fredag: Plyometric hvis det er godt vejr (laver det udenfor)

Lørdag: restitution har hørt her inde på siden at ens muskler kun vokser hvis man slapper af én gang om ugen

Søndag: Løber det samme som onsdag, plus hvis det er godt vejr så plyometric

Udover dette så laver jeg de der 15*3 jumps hver dag og de der 50-60 hvor jeg træner mine lægmuskler på trappen, og så stort set hver dag hvis dte er godt vejr så spiller jeg basket udenfor hvilket jo betydre jeg bevæger mig lidt og så prøver jeg også på at sjippe i 5 min hver dag vejret er godt...

I må meget gerne tilføje fjerne eller bare kommentere det, har virkelig brug for at vide om det er godt - plus om det der restitution er nødvendigt og bare alt det viden i kan give mig når jeg siger dte jeg går efter er at blive HURTIGER PÅ DE FØRSTE METER og ikke på f.eks. 5 kilometer og så at kunne SPRINgE HØJERE! og så hvis en kunne hjælpe mig med at lave et program til sommerferien så ville det være super

reskaber til sommerferien: al den tid programmet behøver (minus en uge eller to hvor jeg er på feire), en håndvægt?, plyometric træningsprogram, løbesko, sjippetorv - tror ikke jeg kan få lov at komme i det lille styrketrænecenter mere. og med de priser et rigtig fitness center koster så ved jeg ikke om jeg gidre hvis jeg kun skulle bruge det to gange om ugen? men hvis i nu sagde jeg skulle bruge det hver dag så kunne det da godt være....

HJÆLP!!!!! ville virkelig blive glad hvis en gad at bruge lidt tid på et komplet træningsprogram til min sommerferie (altså 5-7 dage om ugen) og så eller bare prøvede at fortælle mig nogle øvelser der ville hjælpe på de to ting jeg ønsker....

SKAL lige siges jeg har haft til problemmer med min ryg før og mine knæ og ankler men de to sidste ting er stort set forsvundet helt efter jeg har styrketrænet mine ben...

HJÆLP OG PÅ FORHÅND TAK

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share