"Brede, flade" pecs.


<-StreetNinja->
 Share

Recommended Posts

Igen er jeg på banen med et typisk newbie-spørgsmål, som der sikkert ikke er et definitivt svar på. Alligevel kaster jeg mig ud i det, for hvis der er nogle gode svar, vil jeg gerne høre dem! :laugh:

Jeg træner i øjeblikket bænk, skrå bænk, flyings/flyers, cross med wire og 2 maskiner der aktiverer mere eller mindre de samme muskler.

Disse øvelser er en del af mit HST-program.

Jeg kan se at mine pecs er vokset synligt, og det er jeg selvfølgelig glad for.

Men kan man træne pec. major.- ell. minor., så man får musklerne til at blive bredere og fladere, i stedet for blive "dybe" og "tykke" og derved mere feminine?

Har udstrækning i øvrigt noget med dette at gøre? Eller er dette også et spørgsmål om fedtprocent?

Jeg er ikke på noget krudt, eller andet, der kunne give tævepatter.

Og hvis nogle øvelser fremmer mere samlede pecs., hvilke er disse så? Og hvilke giver dem en udseendemæssigt større overflade?

P.S., det er ikke en joke/troll. Nu kender i mig jo. :bigsmile:

I øvrigt: Kan man strække biceps effektivt? Man kan jo ikke bøje albueleddet den modsatte vej, medmindre man er hypermobil..?

- Ninjaen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Det er okay at stille "newbie" spørgsmål... ellers er der jo aldrig nogen som bliver klogere :bigsmile:

Nej, du kan ikke ændre formen på dine bryst muskler... som mange andre her har sagt, så handler det om at vælge de rigtige forældre :tongue:

Og mht. samling af brystet kan man heller ikke dette... men når pecs vokser, vil skyggen gøre at det ser ud som om at de samler sig... men ikke andet.

God træning!

Link to comment
Share on other sites

Hej Ninja

Det du skal gøre er at du skal begynde at køre Olympiske benbøjninger før din bryst træning. Gerne mange reps som f.eks. 10 a 10.

Hvis du husker at placere stangen højt som man gør i Olympiske benbøjninger, så gør det at du trætter din overkrop og derfor vil blodet flyde mere fladt og bredt ud i din brystkasse, og dermed give de eftertragtede brede flade brystmuskler. Hvorimod hvis du ikke har trættet din overkrop med f.eks. 10 a 10 i OL benbøj, ja så flyder blodet mere koncentreret sammen og det giver klumpe dumpe muskler.

Link to comment
Share on other sites

Hej Ninja

Det du skal gøre er at du skal begynde at køre Olympiske benbøjninger før din bryst træning. Gerne mange reps som f.eks. 10 a 10.

Hvis du husker at placere stangen højt som man gør i Olympiske benbøjninger, så gør det at du trætter din overkrop og derfor vil blodet flyde mere fladt og bredt ud i din brystkasse, og dermed give de eftertragtede brede flade brystmuskler. Hvorimod hvis du ikke har trættet din overkrop med f.eks. 10 a 10 i OL benbøj, ja så flyder blodet mere koncentreret sammen og det giver klumpe dumpe muskler.

Det er vel ikke seriøst? :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Igen er jeg på banen med et typisk newbie-spørgsmål, som der sikkert ikke er et definitivt svar på. Alligevel kaster jeg mig ud i det, for hvis der er nogle gode svar, vil jeg gerne høre dem! :laugh:

Jeg træner i øjeblikket bænk, skrå bænk, flyings/flyers, cross med wire og 2 maskiner der aktiverer mere eller mindre de samme muskler.

Disse øvelser er en del af mit HST-program.

Jeg kan se at mine pecs er vokset synligt, og det er jeg selvfølgelig glad for.

Men kan man træne pec. major.- ell. minor., så man får musklerne til at blive bredere og fladere, i stedet for blive "dybe" og "tykke" og derved mere feminine?

Har udstrækning i øvrigt noget med dette at gøre? Eller er dette også et spørgsmål om fedtprocent?

Jeg er ikke på noget krudt, eller andet, der kunne give tævepatter.

Og hvis nogle øvelser fremmer mere samlede pecs., hvilke er disse så? Og hvilke giver dem en udseendemæssigt større overflade?

P.S., det er ikke en joke/troll. Nu kender i mig jo. :bigsmile:

I øvrigt: Kan man strække biceps effektivt? Man kan jo ikke bøje albueleddet den modsatte vej, medmindre man er hypermobil..?

- Ninjaen :4thumbup:

Det lyder som et mærkeligt hst program... kunne man få lov at se resten?

Link to comment
Share on other sites

Okay, jamen så har jeg vist ikke de helt essentielle forældre.

Øv. :dry:

Det kan man godt.

Den er ret "home made", jeg er først startet på seriøs træning for en lille måneds tid siden, så jeg prøver mig sådan lidt frem.

Jeg træner split-program, presøvelser mandag og fredag, trækøvelser tirsdag og lørdag.

Det ville være rigtig cool med noget feedback, for den er sikkert ikke vanvittigt effektiv her i starten. :bigsmile:

Tak.

Pres_velser.doc

Tr_k_velser.doc

Link to comment
Share on other sites

Det er nu alligevel skægt at tænke på, at mandlige svømmere som oftest har de "brede, flade pecs".

Baseret på enkelttilfælde er det dog svært at gøre sig klog på om der rent faktisk er de forskelle det ser ud til i forhold til folk med lignende fedtprocent og muskelmasse, der "bare" styrketræner. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er nu alligevel skægt at tænke på, at mandlige svømmere som oftest har de "brede, flade pecs".

Baseret på enkelttilfælde er det dog svært at gøre sig klog på om der rent faktisk er de forskelle det ser ud til i forhold til folk med lignende fedtprocent og muskelmasse, der "bare" styrketræner. :smile:

Højst sandsynligt fordi mandlige svømmere er høje,har brede skuldre og lange kraveben= "brede,flade pecs"

Link to comment
Share on other sites

Hvor meget kan man egentlig variere på muskelopbygningen af pectoralis?

Man aktiver vel forskellige hoveder ved skrå bænk, lige bænk, flyers, osv..?

Og størrelsen på pec. minor i forhold til .major, har vel også en del at sige?

Kan man ikke regulere det i praksis?

Giver ikk så let op. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share