Hvor mange procent af jeres max?


Mads Thøgersø
 Share

Recommended Posts

Efter jeg har revideret min squat (gået ned til 50% af min max 1RM) kom jeg til at tænke på, hvor mange procent af jeres 1RM bruger I, i jeres daglige træning?

I dødløft ligger jeg på 86% (5x5 125kg)

I bænk ligger jeg når jeg ikke kører program på omkring 80%

Og i sguat lå jeg på 80% eller der over.

Og egentligt synes jeg at det, ihvertfald i squat er HÅRDT! Er det mig der piver, eller kører jeg for hårdt?

Vil helst gerne have svar fra styrkeløftere/folk der træner for styrke, da det er det jeg selv prøver på!

Link to comment
Share on other sites

Alt mellem 60 - 80%

For eksempel: I dødløft kører jeg p.t. 5 x 5 m. 110 kg på stangen, og mit 1 RM er 150 kg, så det må være omkring 73%

Man skal jo også være opmærksom på ikke at køre for tæt på max hele tiden, og sørge for at få nogle gentagelser ind på kroppen. Jeg kan snildt forestille mig, at man kan slide sig selv ihjel ved at træne tungt hele tiden.

Er selv i gang med en Brad Gillingham otte-ugers cyklus i bænk p.t. Der kører man mellem 70 - 85% på den tunge dag, og kun 60% på den lette dag. Så får man både trænet tungt og teknik i samme uge. Umiddelbart synes jeg det lyder fornuftigt. Om det virker er så en anden sag. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share