QueenPearls Toughness Training


QueenPearl
 Share

Recommended Posts

Aftentræning:

1,5 times SW - udenfor, på Islands Brygge!!

Vejret var vildt godt, så nogen fik ideen med at vi skulle træne udenfor :4thumbup: så det blev arrangeret med at få kørt måtterne ud til Islands Brygge på en af græsplanerne, og så trænede vi der. Det var helt vild fedt at træne udenfor, dejligt med noget frisk luft, men det var stadig ret varmt da vi gik i gang, og så er bliver det ekstra hårdt :crazy: - man kan mærke kondi'en ryger væsentlig ned når det er varmt. :nonono:

Jeg må hellere vænne mig til de, der er kun lidt over 2 uger til at jeg tager afsted. :bigsmile:

Selve træning var mest sparring, både stille og roligt i starten, og så noget situationssparrring, og almindelig sparring til sidst.

Skadestatus: Hoften kan stadig mærkes når jeg laver guard, og jeg synes lige jeg kan mærke en skulder der brokker sig over at blive mast idag.

Kosten

Morgemad: Shake

Snack: Hytteost med et æble og lidt valnødder

Snack: Shake, æble

Sen frokost på islands brygge: pizza slice og frugt milkshake

Aftensmad: hmm, det kommer nu, men det må blive noget med lidt æg og grønt :innocent:

Heysa Shanti :bigsmile:

Super interessant at følge med i din krigervej til VM, og fedt med udendørs træning på bryggen :superman:

Jeg kigger nok forbi en dag når min hofte tillader det :w00t:

Kram Jacob

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Heiii Shanty/queenpearl!!

Welcome to MOL!! (lidt forsinket - sry :innocent: )

.. glæder mig at endnu en kvinde giver den gaz med BJJ/SW :superman: .. fanneme sejt syntes jeg!!

anyways mega respekt herfra og hjertelig held og lykke i Rio - KICK ASS GIRL!!

Lars Badboy!

Hej Lars,

Tak for velkomsthilsenen.

Ja vi er ikke så mange piger i lille DK, så nogen må REPRESENT!!

Jeg tager til Rio sammen med Ida fra CSA, hvis du kender hende - det bliver fedt, vi er begge to blåbælter og i samme vægtklasse :4thumbup: , og jeg er jo ikke vant til at træne med folk der ikke har mindst 10kg på mig!

:4thumbup:

Håber snart at se dig i buret igen - har kun haft fornøjelsen en gang, til Cage Challenge 5. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Træning i dag:

HardCore med Guarden

Rigtig god træning. Vi tog udenfor i Frb. Have, og der var masser af sjov og spas, og rigeligt med de krævende øvelser. Det var hårdt for armene! Troede de ville falde af til sidst. :crazy: Jeg kunne selvfølgelig også have nøjes med at lege med nogle mindre KB'er, men det er jo ikke sjovt hvis ikke det er hårdt. Armene hænger stadig på. :bigsmile:

Så havde jeg en pullup date med en veninde som også var med til HC, men den droppede vi. Men jeg fik lavet 2 pullups! (ja det er ikke mange, men det er 2 mere end hvad jeg kunne lave for 2mdr siden).

Jeg havde også en løbeaftale med mig selv, men den blev også droppede. :innocent: :innocent:

Kan mærke specialelæsning tapper også lidt på energi og overskuddet, plus at jeg kan ikke tillade mig at være helt træt efter træning, for så har jeg ikke energi til at skrive videre. :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Hey Shanti.

Så din kamp til Adrenaline og må sige jeg var ret imponeret.

det lignede en mismatch fra starten men damn du hyperownede hende :4thumbup:

Tak. :bigsmile: :bigsmile: :bigsmile:

Ja, både på papiret og ifølge dem som havde rullet lidt med hende, så var jeg meeeeggaaa underdog til den kamp. Hvilket kun gjorde det federe at vinde!!! :tongue: :tongue:

Jeg havde en fed kamp, selvfølgelig ser man altid en masse fejl bagefter, men jeg var tilfreds med resultatet taget hendes stats og styrke i betragtning (hun var virkelig virkelig stærk). Og det var den fedeste oplevelse, at få lov til at kæmpe foran stort publikum!!

BJJ rules!!! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ingen træning i går, var oppe hele natten tirsdag (nej desværre ikke fest!), så døgnrytmen igår var ikke helt på plads. :unhappy:

Heldigvis heller ingen ømme muskler fra Guarden's HardCore i tirsdags. :bigsmile:

Morgentræning i dag:

Military press:

16kg, 4/4, 3 sæt

Lille supersæt, x2:

Front Squat - 16kg+12kg (fordelt), 10

Renegae Rows - 16kg+12kg, 10

Snatch

16kg, 10/10, 3 sæt m. 10-15 sek pause

12kg, 10/10, på 5 minutter - 4-5 sæt (tællingen gik galt)

Kan mærke Snatches træner noget grebsudholdenhed, og er faktisk den eneste øvelse indtil videre der giver mig samme spændinger/næsten krampe i underarmen som jeg får når jeg kæmper BJJ. Så det er godt!

Kosten har ikke været helt på plads, sådan nogle all-nighters foran computeren er bare ikke gode. Men tror jeg ligger nogenlunde på 1800 kcal/dagen. Vægten er gået i stå, eller rettere sagt lidt opad - morgenvægt 66kg de sidste par dage. :cry: :cry:

Jeg vil rigtig rigtig gerne have smidt 1kg inden jeg skal afsted til Brasilien om 13 dage, men det går ikke så godt. Jeg tvivler på at jeg kan skære ned på hvor meget jeg spiser, og slutspurten på specialet gøre at jeg ikke kan træne mere. Hmmm :unhappy: :unhappy:

Synes det her sker hver gang jeg vil tabe mig - så snart jeg begynder halvt at tælle kcal og tjekke vægten, sker der ikke noget. I løbet af maj måned, hvor jeg pga skade/sygdom trænede meget, meget lidt, og spist helt almindelig, var jeg nede på 65kg.

Jeg har prøvet det før, men vil helst undgå at jeg de sidste to uger inden stævnet skal leve på 1000kcal om dagen og træne hårdt en masse timer for at smide det sidste...

Link to comment
Share on other sites

Torsdag aftenens løb var nok lidt for ambitiøs, taget i betragtning jeg slet ikke havde løbet siden Femina løb d. 31. maj, og have ikke løbet særlig meget sidste måned. Godt nok var formen ok, men jeg fik overbelastet et eller andet i baglåret, gjode i hvertfald meget ondt i går!

Havde ambitioner for en kort men meget hård omgang KB her til aften, men jeg må have glemt min styrke et eller andet sted - den var i hvert fald ikke med mig i dag!!! Måske har jeg ikke spist nok, men på den anden side så har mine sidste par morgentræninger været på tom mave så..

Snatch

12kg, 10/10, 5 min. (næsten 100 i alt)

16kg, 10/10... (ja, det skulle have været fem min også)

C&P, to hænder

12+16, 3/4

Swings

16kg, 10/10, 4 sæt (den skulle også have været nogle minutter...)

Og så var det det!! :mad::unhappy::nonono::unhappy:

Vægten sker der ikke noget med overhovedet, står på 66kg :unhappy: :unhappy:

Ja det var så dagens meget deprimerende update!!

:cry:

Men nu skal jeg til stor udklædningsfest :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag formiddag:

Snatch

16kg, 10/10, på 5 min --> 4 sæt

12kg, 10/10, på 5 min --> næsten 5 sæt

Military presses

16kg, 4/4, 3 sæt

OAPU på stol

2/2, 2 sæt

Morgenvægt: 66kg

(på trods af massiv brunchspisning i går - vægten ryger vist hverken op eller ned)

Nedtælling:

8 dage til specialet

9 dage til Brasilien

Link to comment
Share on other sites

Nåede ikke nogen form for morgentræning idag, da jeg skulle forberede mig til jobsamtale.

Aftentræning stod på HardCore ude i Frederiksberg Have og lidt tam-tam bagefter.

Fed HC time, heldigvis ikke så hårdt som sidste uges (har ikke noget imod hård træning, var bare træt!). Lidt clinch i starten :4thumbup: , så lidt sandsæk løft, sandsæk kast med en makker samt alt for mange pushups, noget 2-hands-et-eller-andet-anyways KB øvelse jeg ikke havde prøvet før men var super sjov, og sluttede af med et par minutters swings.

Bagefter lidt styrketræning med en veninde:

Pullups: 2 stk

Kropshævninger (dem kvinder skal lave når de søger ind i politiet)

BW, 3-5, 6 sæt (vi talt ikke rigtig) :smile:

Dips

5, pause, 2 --> har faktisk aldrig prøvet at lave dem før, troede ikke jeg kunne lave nogen. :smile:

Bænkpres --> endnu en øvelse jeg aldrig laver. Bryst-muskler-hvad-for-noget? :tongue:

40kg, 5

35kg, 5

Morgenvægt: 65,7 kg

Kosten: tja, tror jeg holder mig nogenlunde indenfor 1700-1800 kcal.

Link to comment
Share on other sites

Nåede ikke nogen form for morgentræning idag, da jeg skulle forberede mig til jobsamtale.

Aftentræning stod på HardCore ude i Frederiksberg Have og lidt tam-tam bagefter.

Ahhh, tænkte nok du også ville være at finde herinde, men viste ikke hvem du var og vist heller ikke fulgt så meget med i din log :innocent:

Men pænt goddag hello.gif

Link to comment
Share on other sites

Sådan Shanti-warrior.

Sjoveste var ham i opvarmningen med clinch: "hey, det har du vidst prøvet før" :laugh:

Hehe ja.... :laugh: :laugh:

Altid godt med noget grappling! Synes faktisk du burde indlede hver eneste HC time med 15 min fri sparring. :laugh: :laugh: :innocent:

Jeg er forresten næsten lidt øm i dag, men det skyldes desværre dips + bækpres i går, og ikke din time :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Sad hele formiddagen og ordene kunne ikke rigtig komme ud og nede igennem mine fingre og tastaturet. :mad: :mad: :cry:

Fik så skrevet en smule, men i mine frustrationer blev jeg lige nødt til at få afreageret med lidt jernkugler.

Snatch

16kg, 10/10, 5 sæt kun lidt pause

12kg, 10/10, 5 sæt u/pause

Lunges

20kg, 12 skiftende ben, 4 sæt

Morgenvægt: 65,3kg

Yay!! Så sker der noget, endelig. Om det er væske ved jeg ikke, men bare den bliver nede er jeg ligeglad. Ved ikke helt hvorfor den går ned nu, kosten har ikke været væsentlig anderledes de sidste to dage. hmm..

Kunne virkelig godt tænke mig at få mål BF med en tang, men gider ikke købe en da jeg har ikke brug for at måle den løbende...er der nogen der har en og kan finde ud af at bruge den??

Ifølge MOLs beregner ligger jeg på 20,5%, men lå på 22% for ca. to uger siden, og omkring et halvt år siden fik jeg målt i FitnessDK på en badevægt, og da var den 27%. Har ikke rigtig tabt mig siden, så jeg tror ikke på de 27%.

Countdown:

6 dage til specialet :crazy: :crazy: :crazy:

7 dage til Brasilien :4thumbup: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hehe ja.... :laugh: :laugh:

Altid godt med noget grappling! Synes faktisk du burde indlede hver eneste HC time med 15 min fri sparring. :laugh: :laugh: :innocent:

Jeg er forresten næsten lidt øm i dag, men det skyldes desværre dips + bækpres i går, og ikke din time :tongue:

Hahahahaha.. da ikke pga. 2 sæt Shanti :wink:

Næææ, walking lunge press er vejen til stærke (og ømme) muller :w00t::devil:

god idé med sparring, hmmm :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Hahahahaha.. da ikke pga. 2 sæt Shanti :wink:

Næææ, walking lunge press er vejen til stærke (og ømme) muller :w00t::devil:

god idé med sparring, hmmm :cooldance:

Jo netop de to sæt! Det er det eneste jeg bliver øm af - tunge øvelser som jeg ikke er vant til... :wink:

Det er ikke de muskler jeg brugte til sandsæk som jeg kan mærke i dag..

Link to comment
Share on other sites

Jo netop de to sæt! Det er det eneste jeg bliver øm af - tunge øvelser som jeg ikke er vant til... :wink:

Det er ikke de muskler jeg brugte til sandsæk som jeg kan mærke i dag..

Hehehe... hvad der er årsag til hvad er vel lidt svært at sige ud fra et enkelt træningspas.

Men lad os bare antage det. Cool :bigsmile: Viser nok at de muskler ikke er frygtelig relevante til BJJ.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja, så var der lidt stille her på loggen.

Specialeaflevering blev lidt presset, endte med fire dage med meget lidt søvn (2 af dem med ingen søvn overhovedet - det kan ikke anbefales).

Men - nu er der sommerferie - jeg har afleveret specialet (mangler lige at forsvare i starten af august), og nåede lige at få job i Novo Nordisk fra 1. sep., så jeg kan med den bedste samvittighed nogensinde holde en lang sommerferie. :4thumbup: :bigsmile:

Jeg er ankommet til Brasilien, brugte lige et par dage på at sove ud, men nu går det løs med masser af træning!!! Er pt. i Salvador, hvor jeg har et par forskellige træningssteder jeg skal besøge, og på tirsdag flyver jeg til Rio, hvor jeg skal træne resten af tiden, under Ricardinho Vieira.

I går var jeg ude og bevæge mig stille og roligt, det blev til 3,5 km løb, et par pullups, pushups og dips. Kan mærke kroppen er blevet misbrugt, men skal nok være hurtig ovenpå igen.

Link to comment
Share on other sites

@ Thorhauge

Jeg skal være intern cLEAN konsulent... :smile:

@DBM:

Ja, og jeg har endda kapret en af jeres og taget med :wink:

@Guarden:

Se frem til at aflevere dit speciale - det er altså en fed følelse...

Træning fredag aften - 1,5 times hård BJJ sparring

Vi (mig og en anden BJJ tøs fra Kbh som har taget med) besøgte en klub jeg havde trænede hos et par gange hos før, for 2 år siden. Desværre var ham som ejer klubben og er den eneste jeg kender, ikke tilstede i går, men vi havde glædet os til at træne hele dagen, så vi tog derude alligevel.

Træning skulle starte kl18, men i god brasiliansk stil + TGIF kom der ikke så mange på det tidspunkt. Så vi varmede lidt op og begyndte at rulle lidt bare os to. Kort efter begyndte der at komme et par stykker, men der var ingen formel træning, så vi var bare seks menensker til sparring. Det var rigtig hårdt, og jeg kunne mærke på kondi'en og grebsstyrke at jeg ikke har trænet i lang tid. De fleste af dem var blåbælter, og ikke så meget større end os, en velkomme skift fra hvad vi er vandt til i DK!!

Det var hårdt og tempoet var højt, men de var meget søde til at tilpasse sig og ikke muskle alt for meget rundt med os - på trods af at de så gav lidt for meget plads og måtte tappe ud til os et par gange. :4thumbup: :4thumbup: Selvfølgelig var de en del stærkere end os, og nogle af dem var lidt teknisk bedre, men vi følte at vi gav dem rigtig god kamp, så det var alt i alt en god oplevelse.

Bagefter stod på familie tam-tam med alt alt for meget hjemmelavede kage - slankekuren hernede er p.t. umuligt, det hele smager bare så godt og der er så meget af det....

Link to comment
Share on other sites

Lørdag formiddag

20-25 min løb nede til og langs stranden.

Lidt powerwalk tilbage, og 2x hill sprints (der hvor vi bor ligger på en bakke).

Selvom kl var 9.30, var det allerede varmt (27 grader), og det kunne godt mærkes på løb!!

Lørdag eftermiddag

2 timers BJJ.

Vi tog til en anden klub, en lige her i nærheden, hvor min fætter træner og der var også et svensk par der. Fik en del sparring, 5-6 runder à 7 minutter. De gav den rigtig meget gas i den klub, men var knap så teknisk som det vi er vandt til, de musklet meget rundt men deres teknikker var ikke så stramme og manglede en del finesser. Vi hængt godt med, og jeg er stadig ikke blevet tappet ud herover (men igen, ikke alle har prøvet specielt hårdt, men det er altid godt at man ikke "falder i" en eller anden submission). Det er super fedt at komme herover og mærke og se at det man lærer, virker, og at Skandinavien er absolut ikke teknisk bagud!!!

:bigsmile: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share